• Anonym (Ts)

    Vad gör ni i era telefoner? Vilka appar har ni?

    Hej! 
    Jag tycker det har blivit så tråkigt att fördriva tiden på telefonen. Facebook är helt dött och Instagram lika så. 

    Spelar ni spel eller har ni några andra roliga appar att upptäcka? 

  • Svar på tråden Vad gör ni i era telefoner? Vilka appar har ni?
  • Um Hamza

    Det är ju andra sociala medier som tagit över mer, som tiktok. Fb har jag bara till mina grupper, har man speciella intressen kan man fördriva lite tid på fb och Instagram, men om det egentligen är nåt positivt vet jag inte. Annars lyssnar jag på poddar och ljudböcker, hänger lite på reddit. Men nä, jag håller med att det inte är så mycket man gör på telefonen, min sambo spelar ofta spel och kollar på serier, men jag tycker skärmen är för liten 

  • Anonym (Massor)

    Jag har massor av appar, de flesta nyttoappar men även några spel/hjärngympa. Spel/hjärnapparna är:
    Duolingo
    Korsord (den heter bara så)
    Raid Shadow Legends 
    Sudoku
    Writing challenge

    Jag har haft fler, exempelvis Best Fiends, men min telefon börjar bli lite gammal och skärmen känns för liten för till exempel Hay Day. 

  • Carolatom07

    Jag har inte ens en smartphone. Vill inte bli lika avskärmad som de som ständigt går och stirrar ner i sina mobiler. Har en Doro knapptelefon som går att skicka sms och ta kort med, mer än så behöver jag inte. Sköter bankärenden och annat från datorn (laptopen). Tycker dessutom det är omständigt att surfa på mobil, pga känslig touchscreen, då det ofta blir fel bokstäver när man skriver.

  • Anonym (Ts)
    Um Hamza skrev 2023-04-09 17:28:15 följande:

    Det är ju andra sociala medier som tagit över mer, som tiktok. Fb har jag bara till mina grupper, har man speciella intressen kan man fördriva lite tid på fb och Instagram, men om det egentligen är nåt positivt vet jag inte. Annars lyssnar jag på poddar och ljudböcker, hänger lite på reddit. Men nä, jag håller med att det inte är så mycket man gör på telefonen, min sambo spelar ofta spel och kollar på serier, men jag tycker skärmen är för liten 


    Har aldrig gillat Tiktok och tycker det är så tråkigt att man ser det överallt nu. Instagram känns inte längre som instagram tex. 

    Poddar och ljudböcker är riktigt bra och underhållande! Lyssnar när jag ska sova, städa, på promenaden och i bilen.

  • Anonym (Ts)
    Carolatom07 skrev 2023-04-09 17:43:44 följande:

    Jag har inte ens en smartphone. Vill inte bli lika avskärmad som de som ständigt går och stirrar ner i sina mobiler. Har en Doro knapptelefon som går att skicka sms och ta kort med, mer än så behöver jag inte. Sköter bankärenden och annat från datorn (laptopen). Tycker dessutom det är omständigt att surfa på mobil, pga känslig touchscreen, då det ofta blir fel bokstäver när man skriver.


    Vet inte hur gammal du är men jag som är 90-talist förstår faktiskt dig. Jag tror jag fick min första touch-telefon år 2012 men jag var strängt bestämd på att jag inte ville byta till någon touch-telefon. Sen blev det som det blevFlört
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Massor) skrev 2023-04-09 17:36:20 följande:

    Jag har massor av appar, de flesta nyttoappar men även några spel/hjärngympa. Spel/hjärnapparna är:
    Duolingo
    Korsord (den heter bara så)
    Raid Shadow Legends 
    Sudoku
    Writing challenge

    Jag har haft fler, exempelvis Best Fiends, men min telefon börjar bli lite gammal och skärmen känns för liten för till exempel Hay Day. 


    Tack för tipsen! Vill gärna hitta ett spel som jag kan fastna för lite. Har mest spelat wordfeud och candycruch men tröttnar så fort varje gång. 
  • Anonym (Em)

    Jag kollar detta några gånger dagligen:
    lokaltidningen
    expressen
    blocket
    hemnet
    facebook
    instagram
    snapchat
    familjeliv
    flashback (aktuella brott)
    tinder
    banken
    Spelar bara Harpan, men i perioder även Pokémon go. 


    utöver detta googlar jag på massa olika saker jag tänker på. 

  • Bella 2020

    Testa saker som inte är på en skärm. Det är bättre för hjärnan (och livet) att läsa en bra bok eller att ta en promenad och ringa en kompis. 

  • Anonym (S)

    Läser trådar på familjeliv, kollar tiktok, spelar hayday 

Svar på tråden Vad gör ni i era telefoner? Vilka appar har ni?