• Ensammapappan

    Mamma som inte sköter Barne och sänker mig som pappa

    Vet inte hur jag ska förklara barnen bor hos mamma, inte bott hos mig på mer än 5år sedan min sambo lämnade oss mamma har hela tiden curlat barnen, dotter med adhd 15 och som autism 17 tidigare när barnen sov här kunde de ringa mamma när de skulle sova utan att jag visste och helt plötsligt så stod mamma utanför dörren eller i rummet 🤷?♂️ jag loosade och barnen skulle såklart med henne eftersom det var såååå synd om dem. Mamma har garanterat adhd också, vänder uppochner på hela huset OM hon ska städa, huset ser ut som en tanks har gjort handbromsvändning inne ???? disk, skitigt, kanin som hoppar runt inne, hund & katt 🙄 dottern ville ha moppe, jag har en fin eu-moppe sa jag, JAG VILL HA EN CROSSMODELL 😵?💫 nej sa jag, den här funkar fint vad gör mamma då, jo såklart åker honnoch köper en crossmodell, fast hon inte har råd 😤 jag BADASS igen ! så fort jag försöker prata med mamman så visar hon vad jag säger / skriver till barnen och sedan ringer dom och är irriterad och förbannad på mig 😢 Sonens rum är så skitigt så ingen kan föreställa sig, tjockt grått lager av damm över hela skrivbordet och datorn / tangentbord , skjutsa dottern till alla hennes aktiviteter och det hon vill går bra, likaså handla det som hon vill.


    Undrar när hon bytte sängkläder hos sonen senast, här byter jag fast de inte bor här :( Sonen har inte varit i skolan sedan åk 4, haft en del hemundervisning, sedan gymnasiet men hoppat av Han borstar ALDRIG tänderna, jag har åkt till tandläkaren som borstat 1 gång i månaden, han har blivit beroende av Coca cola helt klart pga mamman som köper godis och litervis med cola till honom, när jag kommer dit kan det stå 6-8 tomma 2L colaflaskor på golve och typ 20 småburkar eller flaskor, för en tid sedan kommer mamman och säger att jag ska sluta köpa godis till honom och inte äta så mycket ute med honom 😳 det händer att jag går ut och äter pizza ett par dagar i veckan med honom på lunchen jag tror problemer med att han går upp i vikt beror på något annat än att jag äter pizza ibland med honom snart fyller han 18 och då har jag inget att säga till om längre dottern vägrar vara hos mig, jag har gjort allt för mina barn men har förlorat hela deras uppväxt de senaste 5-6 åren sängarna här hemma är tomma, oerhört tomma :(


    Absolut NOLL krav eller struktur i hemmet, har hört föräldrar sagt att deras barn inte får leka med min dotter eftersom det ser förfärligt ut därhemma och att man får göra som man vill där Rynkar på näsanTyvärr är detta bara EN DEL av allt elände men jag orkar inte mer snart, sonen bryr sig inte säger han och har många gånger sagt att han inte vill leva, Konstigt ?

  • Svar på tråden Mamma som inte sköter Barne och sänker mig som pappa
  • OlgaElvira

    Det låter som en helt förfärlig situation för barnen. Situationen är alltså inte ny utan det har pågått hela tiden under barnens uppväxt.
    Har du eller skolan gjort orosanmälan någon gång under dessa år? Vilka insatser har erbjudits? Har barnen kontakt med vården med anledning av sina diagnoser? Har de erbjudits någon behandling? 

    Förstår att ditt inlägg skrivits i affekt, men det gör att tyvärr är det är svårt att förstå vad du vill diskutera eller få råd kring. Därför är jag inte säker på att jag uppfattat barnens situation på ett korrekt sätt.

  • Silverjenny

    Vilken fruktansvärt frustrerande situation för dig som maktlöst bara kan se på.

    Gör orosanmälan!

    Enligt lag är alla som känner till barn som far illa skyldiga att göra orosanmälan. Det spelar ingen roll om det är dina egna barn.

    Du gör orosanmälan hos socialtjänsten på den kommun där barnen bor.

    Här hittar du information:
    www.socialstyrelsen.se/kunskapsstod-och-regler/omraden/barn-och-unga/barn-som-far-illa/

  • Ensammapappan

    Jodå visst är det väl lite i affekt men jag har under såååå lång tid försökt med alla medel att försöka både hjälpa till på alla sätt, både att städa, själv, min tidigare sambo städade jämt hemma hos henne och jag hyrde tom in en städfirma ett par gånger. Hon är själv sjuklig och har det jobbigt med egen ADHD och annat som gör att hon är oerhört trött och har varit utbränd tidigare
    Orosanmälningar från skolan flera gånger för att hon ska få hjälp vilket hon fått till viss del, tråkiga är att en satkärring till familjebehandlare fått henne att vända sig mer emot mig då hon sagt att hon ska klara sig själv mer utan mig, vilket är bra på ett sätt men att jag känner mig mer ovälkommen har inte gjort saken bättre särskilt med en autistisk son som vill hålla ihop familjen och inte ha något bråk, han är trygg i sitt rum men behöver ombyte eftersom att sitta inne hela dagarna i ända inte för någonting gott med sig.
    Som sagt, oerhört jobbigt att ALDRIG få rå om sina barn !

Svar på tråden Mamma som inte sköter Barne och sänker mig som pappa