• Emmamiman

    Tänker på att göra abort pga kön, är jag dum i huvudet?

    Har två pojkar och en flicka, nu oplanerat gravid med en pojke. sambon vill inte ha fler barn. Ville så gärna ha en syster till. Detta var sista chansen. Hur kan jag ens tänka såhär? Hjälp mig ur denna idioti.. bokat abort på måndag då jag är 12+0. Jag vet inte om jag kan gå dit men vet du nye hur jag ska orka behålla heller. 

  • Svar på tråden Tänker på att göra abort pga kön, är jag dum i huvudet?
  • Anonym (AB)

    Det är inte ett alternativ att adoptera bort?

    För mig som barnlös och med livssorg över det så känns det tragiskt att höra någon som överväger ett sådant val. Gråter

  • Anonym (fluffig)

    Du kan ju omöjligt veta vad det är för kön på barnet innan v 12? Så jag gissar att du trollar och att ja, du är dum i huvudet, finns det andra ställen man kan vara dum på? 

  • Anonym (eh)

    En vuxen människa med tre barn, båda könen t.om som tar med kön som faktor i sitt beslut om abort. Japp dum i huvudet.

  • Anonym (nej)

    Nej. Jag vet inte ens om jag tror på att det är sant.

    Hur kan man leka med sin kropp på det viset? Jag tillhör inte dem som vill begränsa aborträtten, absolut inte. Men varför leka med livet på det här sättet? Du vet hur barn blir till, du vet att det är 50% chans att få pojke/flicka. Du kan inte använda abort för att bestämma könet.

  • Meddelande borttaget
  • Anonym (M)
    Emmamiman skrev 2024-02-22 16:26:33 följande:

    Jag gjorde nipt därav att jag vet könet. Det är väl både könet och allt det andra som väger in. 


    Fast eftersom du väntar med abort till efter du vet könet, så är det ju könet som gör att du vill göra abort. Annars hade du ju redan gjort det. 
  • Emmamiman
    Anonym (M) skrev 2024-02-22 16:54:06 följande:
    Fast eftersom du väntar med abort till efter du vet könet, så är det ju könet som gör att du vill göra abort. Annars hade du ju redan gjort det. 
    Ja så är det väl. Har inte velat erkänna det riktigt bara. 
  • Emmamiman
    Anonym (fluffig) skrev 2024-02-22 16:42:44 följande:
    Så jag antar att du är dum i knäna och inte dum i huvudet också då?
    Hur menar du med knäna?
Svar på tråden Tänker på att göra abort pga kön, är jag dum i huvudet?