• Kaffepimplaren

    Hjälpa till lite mer

    Jag skulle vilja höra om det är någon mer som har erfarenhet av en nattjobbande man + bonusbarn? 
    Jag och min man har ganska nyligen fått vårt första gemensamma barn, hon är 5 månader och jag är föräldraledig. Han har även 2 barn från tidigare förhållanden som bor här på heltid. Min man jobbar natt och hans yngsta dotter som bor här får bara gå på förskolan 15h i veckan eftersom jag är hemma. Nu till mitt problem, jag tycker att jag får ta väldigt mycket ansvar för alla barnen, och jag frågade om han kunde tänka sig att hämta eller lämna på förskolan iallafall någon dag i veckan, men nej, han måste sova. Det skulle nog inte vara något problem om han skulle ta lite ansvar när han väl är vaken, men nej, jag tar alla morgnar med bebis, alla matningar och alla blöjbyten, även helger och semestrar. När jag frågade på hans ledighet om jag kunde få en sovmorgon så fick jag svaret ?nej jag vill inte ?. varför ska då jag behöva ta allt med hans barn? Jag är ingen person som säger jag vill inte, jag tar mitt vuxna ansvar. Tycker ni att jag överreagera? Jag mår jättedåligt över detta, jag vill ha mer egentid med min dotter, men måste hela tiden ta allt annat. Vet att sömnen är viktig, speciellt när man jobbar natt, men ibland borde man väl kunna offra sig för varandra? Vad ska jag göra? 
  • Svar på tråden Hjälpa till lite mer
  • Anonym (Louise)

    Och detta pratade ni inte igenom innan ni skaffade ett gemensamt barn? 


    För det var väl du som tog det mesta med barnen då också förmodar jag. 


     


     

  • Anonym (X)

    Förskoletiderna följer bioförälders schema, inte ditt: ha henne där mer.

  • Kaffepimplaren

    Jo det var det iofs, men jag tror inte att jag reagerade lika mycket på det då som jag gör nu, prioriteringarna har liksom förändrats. Självklart skulle vi haft den diskussionen innan vi skaffade barn.

  • Anonym (X)

    Vem skötte hans föräldradel innan du kom in i bilden? Vad ändrades?

  • Anonym (X)
    Kaffepimplaren skrev 2024-03-24 18:31:21 följande:

    Är det så med förskoletiderna? I alla kommuner? 


    Ja
  • Tow2Mater

    När ni byts av och han tar over fl-ledigheten kommer väl han att gora 'allt'? När planerar ni bytas av?

  • Anonym (X)
    Tow2Mater skrev 2024-03-24 19:14:05 följande:

    När ni byts av och han tar over fl-ledigheten kommer väl han att gora 'allt'? När planerar ni bytas av?


    Är det rimligt att biopappan inte tar hand om sina egna barn?
  • Tow2Mater
    Anonym (X) skrev 2024-03-24 19:44:45 följande:
    Är det rimligt att biopappan inte tar hand om sina egna barn?
    Har han inte gjort det under iallafall 14 månaders tid kan de ju passa på att ändra det samma dag han tar over fl-ledigheten från TS.
  • Anonym (.)

    Inte ok öht? Vadå jag vill inte, vad svarade du på det? Är han en bra
    pappa? Tycker detta låter skit konstigt. Det är ju hans barn? Så du sköter förskole barnet all tid, utom 15 timmar i veckan? Wtf??

Svar på tråden Hjälpa till lite mer