• Anonym (Tjock)

    2 säten för flygresa?

    När är man så pass överviktig att man bör boka 2 säten på sitt flyg?
    Min rejält överviktiga kollega(säkert 200 kilo) funderar på att ta flyg genom landet till sina vänner och satt och pratade om det en kväll.
    Även jag är överviktig och så är min sambo och jag vet med mig att skulle vi resa med flyg skulle jag se till att vi bokade ett extra säte så vi inte trängdes med de som skulle suttit med oss.
    Min kollega har inga sådana tankar utan tycker det löser sig ändå.
    Han kan fysiskt inte dela bussäte med folk, han tar med lätthet upp 1 1/2 säte.
    Är jag fel ute som tänker att är man överviktig så bör man boka extra, eller har han rätt?
    Angående bussäte så kan jag fysiskt dela med andra resenärer utan att inkräkta på deras säte.

  • Svar på tråden 2 säten för flygresa?
  • Anonym (E)

    Det går ju inte. Ska personen ha armstödet i rövspringan eller...? Är man så stor så skulle jag ringa flyget och fråga om de har större säten att boka.

  • Anonym (Ja)

    Om man inte får plats i ett säte och flyget är fullbokat blir det problematiskt. Kollegan får väl ha det i åtanke.

  • Anonym (XX&)
    Anonym (Tjock) skrev 2024-03-27 04:03:33 följande:
    2 säten för flygresa?
    När är man så pass överviktig att man bör boka 2 säten på sitt flyg?
    Min rejält överviktiga kollega(säkert 200 kilo) funderar på att ta flyg genom landet till sina vänner och satt och pratade om det en kväll.
    Även jag är överviktig och så är min sambo och jag vet med mig att skulle vi resa med flyg skulle jag se till att vi bokade ett extra säte så vi inte trängdes med de som skulle suttit med oss.
    Min kollega har inga sådana tankar utan tycker det löser sig ändå.
    Han kan fysiskt inte dela bussäte med folk, han tar med lätthet upp 1 1/2 säte.
    Är jag fel ute som tänker att är man överviktig så bör man boka extra, eller har han rätt?
    Angående bussäte så kan jag fysiskt dela med andra resenärer utan att inkräkta på deras säte.
    den passagerare som är så överviktig att midjan vidrör båda sidorna av armstöden kan behöva köpa två platser. Vissa flygbolag har viktgränser. 

    Glöm inte att också beställa en förlängning till säkerhetsbältet så att det når om magen. 

    Business class har ofta större säten, så jag tycker ni ska ringa flygbolaget och rådgöra med dem. De vill säkert hjälpa sina kunder att vara så bekväma som möjligt.
  • Anonym (Tungviktaren)

    Er vän kommer inte att få på sig bältet på planet och kommer att bli tvungen att be om ett förlängningsbälte. Detta hände mig sommaren 2022, det hade varit tight i flera år men gick inte längre att stänga vid 162kg på 178cm.

    Det blev en väldigt ögonöppnare för mig tillbaka till ett bättre liv.

  • Anonym (Bree)

    Bor i USA och här kan man få tillbaka pengarna för det andra sätet efter resan om man kontaktar flygbolaget och förklarar att det var på grund av storleken man var tvungen att köpa två.

Svar på tråden 2 säten för flygresa?