• Tänk logiskt

    Föredrar du att vara dominant eller undergiven sexuellt?

    Det finns gott om belägg för att många kvinnor föredrar att vara undergivna sexuellt och fantiserar om att bli dominerade, t.o.m om att bli våldtagna i många fall. Detta stämmer också med min erfarenhet från när jag brukade sexchatta förr om åren. Jag fick då faktiskt utveckla min dominanta sida för att anpassa mig till de sexchattande kvinnornas önskemål. 
    Men det är också så att många män fantiserar om att bli dominerade. Jag själv t.ex. föredrar att sätta tillfredsställ kvinnan framför mig själv när ja har sex, och visst är det en kittlande tanke att underkasta sig en dominant kvinna.
    Kanske är det så att både män och kvinnor föredrar att vara undergivna sexuellt men att är lättare för kvinnor att vara det i vårt patriarkaliska samhälle, där det fortfarande anses att mannen ska vara den dominerande. 

    Jag tänkte undersöka detta genom att fråga er här i FL: Är du dominant eller undergiven sexuellt?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Föredrar du att vara dominant eller undergiven sexuellt?
  • Anonym (Hot Boy)

    Vad som är dominant är ju en definitionsfråga. Handlar det om att vara den som för så, ja, då är jag dominant. Handlar det om att vara våldsam så är jag det inte.

  • Anonym (Engelska)

    Det beror mycket på humör. Om jag liten stressad på jobbet är jag ofta undergiven. Älskar att få tagit bort min dominans och underkasta mig hennas vilja.
    Gärna bunden, smisk, bur, värme, kalt. Det endast hon tänker på är att hon tar för sig. 


    Om är jag kanske 30 procent undergiven och 70 procent dominant. 

  • Anonym (Josef)

    Att vara dominant främst. Sen kan man alltid testa på ngt lättare.

  • Anonym (Buddy)

    Jag gillar att dominera, men det är härligt att bli bunden, ögonbindlad och förförd också. Men min hustru är undergiven så det blir tyvärr inte så mycket switch. Om jag inte ber om det!

    Kan man som dominant kräva att få vara undergiven? Filosofisk fråga...

  • Anonym (J)

    Ingetdera. Föredrar naturligt samspel där båda tar initiativ. För mig handlar inte sex om att gå in i specifika roller där en bestämmer och den andre följer. Det är lite obalanserat och svartvitt i mina ögon.

  • Emrik1969

    Jag har ytterligare alt. som jag uppfattat som ovanligt. Jag är själv hetro man med visst intresse för dominans o som jag har haft tur att få uppleva med ett antal kvinnor genom åren. Under senare år har det intr. mig att ikläda mig roll som kvinna o själv fantisera om hur det känns att vara på andra sidan. Jag har inte gått så långt att jag testat på det irl men funderingar finns. 

  • Tobben
    Emrik1969 skrev 2024-04-03 18:53:33 följande:

    Jag har ytterligare alt. som jag uppfattat som ovanligt. Jag är själv hetro man med visst intresse för dominans o som jag har haft tur att få uppleva med ett antal kvinnor genom åren. Under senare år har det intr. mig att ikläda mig roll som kvinna o själv fantisera om hur det känns att vara på andra sidan. Jag har inte gått så långt att jag testat på det irl men funderingar finns. 


    Been there,  done that.
    Skäms
  • Anonym (HmJ)

    Ingetdera 

    Har svårt att tro att någon kvinna vill bli våldtagen

  • Anonym (Black Widow)

    Switch, primärt UG. Har tidigare lekt med tanken på rape play med en kk jag hade när jag var yngre, vi kom dock aldrig så långt.

Svar på tråden Föredrar du att vara dominant eller undergiven sexuellt?