• Anonym (Slanggurka)

    Orgasmen, eller vägen fram till den?

    Är din orgasm den ultimata kulmen på ett samlag och överträffar allt eller är den något som bara passerar utan desto större rabalder?

    Nu skall ju hela sexakten vara en glädje och njutning men om du ändå ser hela vägen fram till orgasmen som en "färd" och ett arbete, är din orgasm värd det? Eller är det "vägen som är modan värd"?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Orgasmen, eller vägen fram till den?
  • Anonym (Tx)

    Nej det är vägen dit som är mer värd. Det absolut bästa sker i mitten någonstans. Orgasmen är bara en del av färden, och blir bättre baserat på om det är en riktigt grym färd. 

    (Man)

  • Anonym (Karin)

    Hej
    Får svara lite generell. Oftast så får jag många olika orgasmer vid förspel/ samlag så för mig är att njutningen blir starkare och speciellt när den vaginala orgasmen kommer för det är den som liksom kramar åt mannens kuk. 


    Så för varje orgasm som kommer blir min och mannens njutning starkare tillsamman. 

    Om min man hade svarat så är det oftast så skönt att han inte vill nå orgasm . Men ibland får han micro orgasm ( torr orgasm ) Det ökar ju bådas njutning ocå 

  • Meddelande borttaget
  • Göran1989

    Skulle säga för min del är uppbyggnaden till själva förspelet en stor del. Eggandet och "uppkåtningen" och sedan önskar man att akten kunde pågå förevigt och själva orgasmen för mig blir som att dra korken ur. Älskar att få min fru att komma flera gånger innan jag eftersom min sexlust dör och blir -150 efter själva utlösningen.

  • Anonym (Ann)

    Vägen dit är väldigt viktig men att komma hårt är också viktigt. Bästa som finns är att komma riktigt hårt efter en vild och passionerad sexakt.

  • Anonym (Engelska)
    Anonym (Ann) skrev 2024-04-25 19:38:00 följande:

    Vägen dit är väldigt viktig men att komma hårt är också viktigt. Bästa som finns är att komma riktigt hårt efter en vild och passionerad sexakt.


    Håller helt med dig Ann. Samma för mig som man 
  • KimLinnefeldt

    Färden är mödan värd. Ibland är det hela timmen som är det viktiga och sköna, ibland är det orgasmens explosion man vill ha. Generellt skulle jag vilja vara mindre beroende av av orgasm, och älska längre och oftare och med hela kroppen.

  • Anonym (Wow)

    Wow, alternativet "jag kommer inte vid sex" finns inte ens.

    Jag har aldrig kommit vid sex. Är avundsjuk på alla som ens kan ta ställning till frågan.

  • New  Dawn

    Vadå samlag? Bra sex behöver väl inte ens innehålla samlag? Inte för oss i alla fall. 
    Känns för lite snäv bild av sex för att svara, men ett litet plus att du undvek det bedrövliga ordet "förspel" i alla fall... 


    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
Svar på tråden Orgasmen, eller vägen fram till den?