• Anonym (Blondie)

    Vad har du för hårfärg

    Själv så är jag blondin 

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad har du för hårfärg
  • Cathariiina

    Annat: jag hade som ung en blandning av röda och blonda strån, som glimmade som guld i solen. Idag har underhåret blivit lite mörkare - mer som svensk råtta - och överhåret lite mattare - mer som halm - men med hjälp av lite Spray Blonde eller svagt blekande schampoo under vinterhalvåret, ser det fortfarande bra ut. Har bara lite, lite grått i tinningarna än så länge.

  • Anonym (Brun+gul)

    Mitt naturliga hår är baj....mjölkchokladsbrunt. På sommaren får jag ljusa slingor i det, jag vill inte kalla dem blonda utan de är gula som senap. Senap och brunt :(

    Så även om jag inte fått några grå hår än är håret alltid färgat (sönder) just nu är det mintgrönt. Nej jag är inte feminist eller vänster alls trots sådant hår. 

  • Mrs Moneybags

    Har 80% grått hår som egentligen är vitt. Resten är min gamla hårfärg som är brunsvart. Får många komplimanger för min hårfärg, eftersom den sticker ut. 

  • Anonym (Råtta?)

    Råttfärgad finns inte med. Det är min hårfärg det.. hårfärgen alla hårfärger är tillverkade för. Det är den enda hårfärgen som inte är fin naturlig.

  • Auditanne
    Anonym (Råtta?) skrev 2024-05-26 23:25:28 följande:

    Råttfärgad finns inte med. Det är min hårfärg det.. hårfärgen alla hårfärger är tillverkade för. Det är den enda hårfärgen som inte är fin naturlig.


    Då är du väl tekniskt sett blondin. Råttfärgat hår är en annan beskrivning för mörkblond eller cendré. Många svenskar är mörkblonda, fin hårfärg.
    Inget fel i råttfärgat. Råttor är söta Glad
  • Anonym (Brun+gul)

    Nu, pga att jag vill se vettig ut på mina bröllopsfoton har jag försökt få mitt hår enhetligt brunt. "Warm brown" var färgen. Men det blev mer grovkornig senap med inslag av jordnötssmör. 

  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Råtta?)
    Auditanne skrev 2024-05-26 23:33:33 följande:
    Då är du väl tekniskt sett blondin. Råttfärgat hår är en annan beskrivning för mörkblond eller cendré. Många svenskar är mörkblonda, fin hårfärg.
    Inget fel i råttfärgat. Råttor är söta  // Glad
    Visst kan råttor vara söta, men inte på min skalle; ) 

    Man kan ju vara råttfärgad mer åt cendré, lite mer varm ton. Det är inte så illa. Jag har mer kall ton. Tror nog aldrig jag har sett någon med värre naturlig hårfärg än jag faktiskt. Tur att det finns hårfärgGlad
    Men jo, när jag var liten var jag blond. I andra delar av världen är jag det fortfarande=)
  • Anonym (Råtta?)
    Anonym (Sasha) skrev 2024-05-26 23:56:33 följande:
    Men vad är råttfärgat egentligen? Jag har brunt hår (tror jag iallafall , det är vad jag själv tycker det ser ut som och vad jag brukar få höra) men har en kompis med ungefär samma färg som jag som envisas med att säga att vi har råttfärgat.
    Vad är egentligen skillnaden på råttfärgat och ljusbrunt typ? :)
    Här är bild på min hårfärg (fast ser ju såklart olika ut i olika ljus).
    Jag tycker att du ser ut att ha brunt hår.
  • Anonym (Brun+gul)
    Anonym (Sasha) skrev 2024-05-26 23:56:33 följande:
    Men vad är råttfärgat egentligen? Jag har brunt hår (tror jag iallafall , det är vad jag själv tycker det ser ut som och vad jag brukar få höra) men har en kompis med ungefär samma färg som jag som envisas med att säga att vi har råttfärgat.
    Vad är egentligen skillnaden på råttfärgat och ljusbrunt typ? :)
    Här är bild på min hårfärg (fast ser ju såklart olika ut i olika ljus).
    Det där är "Warm brown" som inte mitt blev. Får du ljusa slingor i solen?
  • Anonym (Råtta?)
    Anonym (Sasha) skrev 2024-05-26 23:56:33 följande:
    Men vad är råttfärgat egentligen? Jag har brunt hår (tror jag iallafall , det är vad jag själv tycker det ser ut som och vad jag brukar få höra) men har en kompis med ungefär samma färg som jag som envisas med att säga att vi har råttfärgat.
    Vad är egentligen skillnaden på råttfärgat och ljusbrunt typ? :)
    Här är bild på min hårfärg (fast ser ju såklart olika ut i olika ljus).
    Råttfärgad är när man föddes blond men håret blir mörkare när man lämnar barnåldern. Inte tillräckligt mörkt för att klassas som brunt och heller inte lika varmt i tonen som ljusbrunt.
    Verkar ändå vara en rätt vanlig naturlig hårfärg i detta land.
  • Anonym (Sasha)
    Anonym (Brun+gul) skrev 2024-05-27 00:07:59 följande:
    Det där är "Warm brown" som inte mitt blev. Får du ljusa slingor i solen?
    Nej jag får faktiskt inte det, försökte bleka med citron i solen en gång när jag var ung men det funkade inte heller haha.. däremot kan det ju se ljusare ut i andra ljus typ sollhus.

    Har varit platinablond länge (blekning) men när jag har min riktiga hårfärg brukar det vara ungefär samma året runt. 

    Min syster däremot har liksom som ljusare slingor i håret naturligt och får ljusare slingor i solen också , det får min dotter också men hennes hår blir nog mörkare med tiden 
  • Anonym (Sasha)
    Anonym (Råtta?) skrev 2024-05-27 00:10:42 följande:
    Råttfärgad är när man föddes blond men håret blir mörkare när man lämnar barnåldern. Inte tillräckligt mörkt för att klassas som brunt och heller inte lika varmt i tonen som ljusbrunt.
    Verkar ändå vara en rätt vanlig naturlig hårfärg i detta land.

    Jo det är nog rätt vanligt :) Men har aldrig fattat riktigt vad som är skillnaden på råttfärgat och typ mörkblont eller ljusbrunt.
    Jag hade svart hår när jag föddes haha sen blev jag blond (fast inte typ Emil i Lönneberga-blond) och sen fick jag mörkare hår. 


    Min mamma var iförsej också ganska blond när hon var barn men nu har hon väldigt mörkt brunt hår, hennes mamma hade svart. 

  • Anonym (Diarre)

    Min dotter säger diarrefärgat. hehe det var väl en ganska bra beskrivning, för jag har länge undrat själv hur andra skulle beskriva den.

  • Anonym (Blondie2)
    Auditanne skrev 2024-05-26 23:33:33 följande:
    Då är du väl tekniskt sett blondin. Råttfärgat hår är en annan beskrivning för mörkblond eller cendré. Många svenskar är mörkblonda, fin hårfärg.
    Inget fel i råttfärgat. Råttor är söta Glad
    Jag ser inte råttfärg som blondin.
    Som blond är man "svenskt" ljushårig, enligt mig.

    Själv är jag ljusblond men vita "singor" (naturens eget verk). Jag har jättetjusigt hår, vilket jag alltid också fått höra.

    (Kanske därför din tolkning av blond trampade på min ömma hårtå?)
  • Anonym (Råtta?)
    Anonym (Blondie2) skrev 2024-05-28 05:50:14 följande:
    Jag ser inte råttfärg som blondin.
    Som blond är man "svenskt" ljushårig, enligt mig.

    Själv är jag ljusblond men vita "singor" (naturens eget verk). Jag har jättetjusigt hår, vilket jag alltid också fått höra.

    (Kanske därför din tolkning av blond trampade på min ömma hårtå?)
    I stora delar av världen så är tom vissa brunetter klassade som blonde, typ allt ljusare än mörkbrun.

    Är nog mest vissa skandinaver och slaver som anser att enbart vitblond skulle vara blond.
  • Anonym (Råtta?)
    Anonym (Diarre) skrev 2024-05-28 05:42:45 följande:

    Min dotter säger diarrefärgat. hehe det var väl en ganska bra beskrivning, för jag har länge undrat själv hur andra skulle beskriva den.


    När jag tänker mig diarréfärg på hår så ser det nog rätt snyggt utSolig
Svar på tråden Vad har du för hårfärg