• gallon82

    vi som precis fått missfall efter IVF/FET och försöker ta nya tag

    Tänkte starta en tråd för oss som precis fått MF efter IVF/FET så vi kan stötta och uppmuntra varandra.

    Min historia i korta drag:Första IVF. plussade 30/3. Började få små bruna flytningar 6/4, åker till akuten 8/4 där de konstaterar att gravtest är neg och slemhinnan alldeles för tunn för en pågående graviditet. 9/4 de stora blödningarna kommer - mår skit fysiskt och psykiskt. 10/4 ringer RMC och berättar nyheten får tid för VUL 11/4 för att se om skrapning behövs samt diskussion om fortsatt behandling. Hoppas på försök innan sommaren. Vi har 3 eskimåer i frysen.

    Nån mer som vill vara med?

  • Svar på tråden vi som precis fått missfall efter IVF/FET och försöker ta nya tag
  • gallon82

    Fismamman - tror du måste vänta på negativt innan du kan göra FET. tror de vill att alla hormoner ska vara ur kroppen. Tanken med att det ska vara en mens emellan tror jag är att kroppen ska ha återhämtningstid. Är det säkert att allt har kommit ut? Om jag vore dig skulle jag försöka få dem att göra ett blodprov.
    Håller tummarna

  • krabbelur

    Whoolet: Man kan inte veta hur långt tid det tar. Många missfall som upptäcks med blödning i v 10-13 har ju slutat utvecklas redan i v6-7-8. Är det du själv som valt att låta det ha sin gång eller har du blivit rekommenderad det? Själv har jag dessvärre en liknande upplevelse nyligen, men valde att ta tabletter som tas vaginalt och det fungerade komplikationsfritt för mig. Vill absolut inte ge dig några råd åt det ena eller andra hållet för man känner bäst själv hur man vill hantera den jobbiga situationen. Själv upplevede jag det hela som så förfärligt meningslöst och dyrt fysiskt, psykiskt och ekonomiskt. Jag inbillar mig att jag hade tyckt det varit mycket enklare med ytterligare en negativ gravtest. Sköt om dig!

  • Whoolet

    Tack Krabbelur
    Börjar fundera på att skaffa piller. Är så trött på att gå och må illa trots att det inte skall bli något......

  • Fismamman

    Det måste vara så jobbigt Whoolet. Skickar en extra kram.

  • Whoolet

    Hej igen!
    Här är det väl ganska ok, så länge jag håller mig sysselsatt. Mannen kom med den briljanta idén att vi skulle passa på att renovera nu för att få annat att tänka på, det har verkligen varit skönt. Vi känner oss båda mentalt trötta.

    Men man tänker ju ändå hela tiden, fostret har fortfarande inte kommit ut så jag får väl gå till gyn imorgon, orkar inte gå och vänta längre.

    Ska ta tag i vikten igen. Gick ner 11 kg inför senaste IVF-försöket och blev ju gravid. Har gått upp 5 igen men skall ta tag i det nu, förhoppningsvis kan jag tappa ytterligare några kg inför nästa försök i augusti.

    Hur har ni andra det?

  • gallon82

    jodå här försöker vi för fullt på egen hand under sommaren. Väntar på äl nu i dagarna så vi försöker mysa mycket. Och det bästa är att jag inte känner av endon nåt (än...) Skulle vara så underbart att plussa på egen hand...

    Whoolet -lycka till hos gyn i morgon måste vara mycket jobbigt att vänta på att det ska komma ut. Lycka till med viktnedgången.

    Fismamma - hur går det för er?

  • Fismamman

    Det måste vara så jobbigt Whoolet. Hoppas det går bra på gyn om du väljer att gå dit.

    Härligt att endon håller sig borta. Jobba på Gallon ;).

    Jag har ätit Progynon i 12 dagar. Ska på vul på torsdag för att se att slemhinnan är redo. Hoppas på FET om ca en vecka. Hoppas hoppas vår lilla eskimå är redo.

    Vi var på Astrid Lindgrens värld i helgen. Åh vad mysigt. Längtar efter en bebis..................

  • Catta80

    Jo jag fick mens i lördags och har nu startat med progynon äntligen.

    Har haft Järnvägen Cup i helgen så jag har haft fullt upp  

  • Catta80
    Fismamman skrev 2007-05-21 08:19:58 följande:
    Vad skönt att komma igång Catta!
    Ja det är så härligt så...önskar bara att mensen inte vore så riklig
  • Fismamman
    Åhh jag kan inte sova. Testade mig nu på morgonen. Ett plus. Nu sitter jag klarvaken och äter flingor.

    Bestämde mig för att inte oroa mig för missfall i dag. Nu ska jag bara vara glad. Fira lite. (Oron kommer nog ändå sedan.)
  • Bling1975
    Grattis fismamman! Va roligt med ett plus igen. Njut av det och försök inte oroa dig för mycket. Det är jätteovanligt med flera missfall i rad så nu ska det säkert gå bra.

    Jag hoppas på FET på midsommardagen
    Stitch längtar efter Lilo 3.0
  • Whoolet

    Stort grattis Fismamman, håller alla tummar i världen och håller även med Bling. Nu måste det vara er tur.

    Har återigen haft en tuff dag. Såg en avlägsen bekant idag i affären som skall ha barn vilken dag som helst. Gick långa omvägar för att slippa stanna och prata med henne. Klarar inte av gravida just nu, blir bara ledsen. Känns tufft att jobba på förskola där i stort sett alla mammorna är gravida, undviker tamburkontakten i största möjliga mån. Undrar när det skall gå över, gråter fortfarande varje dag här hemma. Det kan vara småbagateller som utlöser det hela.

    Nu börjar hallen bli färdig bara lite lister kvar. Skönt men vad skall vi sysselsätta oss med nu.........

    Skall gå och få massage nästa vecka, förhoppningsvis kan hon hjälpa mig att släppa allt som bara står och pyr i kroppen, hon verkar ha magiska fingrar.

    Kram på er alla som stöttar

  • Bling1975

    Whoolet - du verkar ha det jobbigt just nu så jag skickar en kram!

    Jag känner själv att jag har kommit vidare äntligen vilket är jätteskönt, men om vi misslyckas nu i juni/juli så tror jag att jag kommer falla hårt och vet inte riktigt hur man ska kravla sig upp ur det hålet, men den dagen den sorgen. Nu ska jag gå ut och njuta av solen, känns som om man måste grilla ikväll eller sitta på en uteservering hela natten


    Stitch längtar efter Lilo 3.0
  • Ch88

    Hoppas på svar i gammal tråd 🙏



    Jag har precis haft missfall i v5+0 vid stimulerat FET med progynon och cyklogest. Blödde i ca 10d samt dag 11 hade jag VUL som visade att allt var borta. 

    Jag slutade med progynon och progesteronet efter bekräftat missfall vid VUL. Nu 1d efter så har jag börjat blöda igen, som mindre mens. Någon som har varit med om liknande, när isåfall kom er nästa vanliga mens?

Svar på tråden vi som precis fått missfall efter IVF/FET och försöker ta nya tag