• citte

    gravida i vänersborg och trollhättan?? el uddevalla

    hej någon som är gravid i dessa områden som vill följas åt? vore kul :) att få veta hur det går för er?

  • Svar på tråden gravida i vänersborg och trollhättan?? el uddevalla
  • KvillesHopp
    mysfiabus skrev 2008-10-18 12:46:51 följande:
    Det är sååå svårt med min bäbis i magen, först var jag säker på att det var en pojke, men nu är jag lika säker på att det är en flicka. hihihi. Vad tror ni andra? och vad tror du själv KvillesHopp?
    hahah ja det är svårt när man inte vet. jag tror nog att det är en flicka men jag kan ha fel. bara en känsla.

    hur är det annars allt går bra? kram
    ***5 dec kommer Vår Bebis***
  • Fry
    Esa skrev 2008-10-20 19:00:04 följande:
    Finns det alltså gravid vattengympa i vänersborg på tisdagar? Vart och vad kostar det? Jag har fått nys om att det finns gravid vattengypa på hallevibadet i vargön på onsdagar 20.00 för 70 kr per gång. Man kan komma de gånger man vill verkar det som. Det var visst inte så många anmälda, tror bara vi är 3 st i gruppen så är det någon mer som känner för det så kom dit!
    Annars har friskis och svettis också vattengympa men den är på vatten palatset så e ju en bit bort..
  • tebe

    ja jag är i vecka 28 går in i vecka 29 nu på torsdag. men efter i fredags har det varit lungt. har motvilligt lugnat ner mig. har även bett om hjälp med flyttstädningen så hela nästa vecka kommer min kusin och skall hjälpa mig. får se om jag kan låta bli och göra allt för mycket innan dess.

    min BM sa inte så mycket mer än att det var ju bra att det gick över. så jag vågade inte frågade mera kände mig mest dum.

    skall ta upp det med den nya BM som jag får i uddevall skall ju träffa henne den 5.

    tjejnamn som jag funderar på är Thea Marleene och när det kommer till killnamn funderar jag på josef valentin.

  • tebe

    Finns det gravidgympa i uddevalla???

    är det någon som vet vad det kostar??

    skulle vilja göra något men inte något som jag måste andtränga mig allt för mycket på. tror då att vattengympa är bra.

  • Miis1

    KvillesHopp & Esa:

    Japp det är mammavattengympa som är på Vänerparken i Vänersborg, i den varma rehabbassängen (34 grader - skööönt). SÅ himla härligt bara att komma i det varma vattnet, min bebis blir alldeles vild & sparkar för fullt när vi går i. :) Jättekul att träffa massa andra gravida (vi är 13 st) och himla skönt att röra på sig så skonsamt. Denna veckan har jag haft massa foglossning, men gick ändå dit och körde igår, och det gick riktigt bra. Man gör ju precis i den grad man själv väljer.
    Efter passet är det avslappning, behöver jag säga att det är ljuvligt.. :)
    Jättebra oxå att det är en barnmorska som håller i passen, så vet man att man inte gör nåt farligt, + man gör olika bäckenövningar för att träna inför förlossningen osv. :)
    300 kr kostar det för 5 gånger, tror att man kan vara med flera gånger ifall det finns plats. :)

    Aha, finns det på Hallevi oxå alltså? Är det oxå i varm bassäng (typ rehab)?

  • Fry

    Hmm kanske man ska börja med vatten gympa ist..går på friskis nu o är i v.27 snart, men börjar känna av hoppen nu,inte kul när man får ont..då blir man ju lite irriterad med..

  • Fry

    Jag tror inte det finns ngt sånt på hallevi,om jag inte e ute o cyklar helt..De har iaf inget rehab bad..ganska kallt måste jag säga elr så e jag känslig..
    I vbg e det ju varmare i den stora bassängen...känns det som iaf..Vart ringer man om man vill fråga om badet i vbg?

  • Miis1
    Fry skrev 2008-10-23 15:07:36 följande:
    Jag tror inte det finns ngt sånt på hallevi,om jag inte e ute o cyklar helt..De har iaf inget rehab bad..ganska kallt måste jag säga elr så e jag känslig.. I vbg e det ju varmare i den stora bassängen...känns det som iaf..Vart ringer man om man vill fråga om badet i vbg?
    Aha ok vad synd, att det är så varmt i vattnet är ju liksom pricken ver i:t..
    Fast denna bassängen är ÄNNU varmare än den vanliga stora i Vbg!
    Jag fick reda på detta genom att jag såg en lapp hos vår BM (går på Maria Albert här i Thn). Vet inte vart du bor/går, men kanske dom vet där oxå. Annars kan du säkert ringa och höra med dom här i Thn, 0520-472400. *känner mig som en försäljare* ;)

    Smurfelina: Det är ju annars inte så långt från Ua till Vbg.. :) I vår grupp är det blandat från Trollhättan & Vänersborg, så säkert kan man vara med även om man bor i Uddevalla. Skulle jag tro iaf. :)

    Fry: Nej min BM sa att man ska undvika hopp öer huvud taget, så det kanske du ska låta bli. Speciellt om du får ont av dom..
  • Fry

    Går på Maria albert med,elr det gemensamma de slagit ihop,i röda tegelhuset.(heter väl så än?)Bor dock i vargön men har gått där med de 2 andra barnen så kan gå där även nu!Bra ställe!
    Då får jag kika där nästa gång då...
    Ja man tror ju ibland att man e super kvinnan som ska klara av allt,även i gravida tillstånd!! Men får väl börja ta det lugnare..o sen kanske gå över till vattengympa helt..

  • Esa

    På onsdagar värmer de upp den vanliga bassängen på Hallevi till 31 grader så det är jättevarmt och skönt. De började med gravid vattengympa nu v.37 och de har inte gjort någon större reklam för det så än så länge är vi bara 3 stycken. Skönt att slippa trängas. Passet är totalt ca 50 minuter med stretching. Sen stannade vi kvar och simmade en stund och badade bastu. Väldigt avslappnande! Det kostar 70 kr per gång och man behöver inte binda upp sig. Kom dit på onsdag och prova! Det börjar klockan 20.00 men man kan komma lite tidigare.

  • Fry
    Esa skrev 2008-10-24 07:51:57 följande:
    På onsdagar värmer de upp den vanliga bassängen på Hallevi till 31 grader så det är jättevarmt och skönt. De började med gravid vattengympa nu v.37 och de har inte gjort någon större reklam för det så än så länge är vi bara 3 stycken. Skönt att slippa trängas. Passet är totalt ca 50 minuter med stretching. Sen stannade vi kvar och simmade en stund och badade bastu. Väldigt avslappnande! Det kostar 70 kr per gång och man behöver inte binda upp sig. Kom dit på onsdag och prova! Det börjar klockan 20.00 men man kan komma lite tidigare.
    Asså de har det på hallevi,har jag missat totalt..även fast man e där o simmar med lillan..Då får man ju pröva på det..
    Jobbar ju såklart nästa vecka men veckan därpå måste jag ju nästan pröva! Kul!
  • callmepreggoornot
    Rosahjärta skrev 2010-07-28 18:34:07 följande:

    Hej ! jag är gravid i 12 veckan å bor i Vänersborg :)


    Idaatterfalk skrev 2023-11-20 21:06:35 följande:

    Hej jag är gravid i v.19 går in i 20 på torsdag. Flyttar till Vänersborg med min sambo i januari.




Svar på tråden gravida i vänersborg och trollhättan?? el uddevalla