• Anonym

    Barn med kk?

    Någon med erfarenheter av att ha blivit gravida med sin kk och sedan behållt barnet.
    Hur hanterade ni det, under/efter graviditeten?
    Hur blev er relation?
    Hur tog omgivningen det?

  • Svar på tråden Barn med kk?
  • Sommardags

    Hon är beräknad att komma nästa fredag den 7nov. :) Fast det är första barnet så jag tvivlar smått på det, lär säkert gå över tiden.

  • Sommardags

    Skriv gärna på lördag och berätta vad resultatet blev och vill du prata mer så skriv här inne eller på in sida. :) Huvudsaken är vad du vill och om pappan är positiv med är det klart en fördel. Tänk också på att familjen och vännerna kan reagera negativt, men det brukar vara av chock. Hur gammal är du förresten? Jag är 30år.

  • Anonym (m)
    Sommardags skrev 2008-10-30 22:17:03 följande:
    Hon är beräknad att komma nästa fredag den 7nov. :) Fast det är första barnet så jag tvivlar smått på det, lär säkert gå över tiden.
    Men du hade du känslor för honom innan du blev gravid då? Eller var ni bara KK?
  • Sommardags

    Nej, vi hade känslor för varandra och vi dejtade i ca 6månader. Blev gravid i början av februari och innan dess var jag på väg att avsluta vårt sk. förhållande då jag inte kände tillräckligt längre för honom.

  • Anonym

    Jag är 23 år, så jag är rätt ung.
    Vet att min familj, eller delar av den, kommer ställa sig negativt till det och är beredd på det även om det kommer vara jobbigt att inte få stödet därifrån.

    Jag meddelar på lördag! =)

  • Anonym (m)
    Sommardags skrev 2008-10-30 22:40:00 följande:
    Nej, vi hade känslor för varandra och vi dejtade i ca 6månader. Blev gravid i början av februari och innan dess var jag på väg att avsluta vårt sk. förhållande då jag inte kände tillräckligt längre för honom.
    Jag är lite i liknande sits så jag funderar.
    Okej, so ni har kommit över varandra helt? Vad var det som inte funkade i ert fall? Kan det inte vara så att ni hittar tillbaka till varandra?
  • Sommardags

    Anonym (m) skrev 2008-10-30 22:49:25 följande:


    Jag är lite i liknande sits så jag funderar.Okej, so ni har kommit över varandra helt? Vad var det som inte funkade i ert fall? Kan det inte vara så att ni hittar tillbaka till varandra?
    För att dra det kort så hade killen i fråga en helt annan synpunkt på hur ett förhållande skulle vara, dvs. mycket på hans villkor och att vi skulle finna tillbaka till varandra lär ej ske. Han har sagt att hans känslor för mig går upp och ner beroende på hur "söt" jag är. Han är en person som vill eller så gott som kräver att man aldrig bråkar eller blir arg, utan man ska alltid vara "mjuk och söt". Aldrig höja rösten osv. Vem sjutton kan leva med en sådan person?!
  • Anonym
    Sommardags skrev 2008-10-30 23:53:15 följande:
    Anonym (m) skrev 2008-10-30 22:49:25 följande:
    För att dra det kort så hade killen i fråga en helt annan synpunkt på hur ett förhållande skulle vara, dvs. mycket på hans villkor och att vi skulle finna tillbaka till varandra lär ej ske. Han har sagt att hans känslor för mig går upp och ner beroende på hur "söt" jag är. Han är en person som vill eller så gott som kräver att man aldrig bråkar eller blir arg, utan man ska alltid vara "mjuk och söt". Aldrig höja rösten osv. Vem sjutton kan leva med en sådan person?!
    Usch, han låter inte rolig. Låter som om han har en skev kvinnosyn?
  • Sommardags
    Anonym skrev 2008-10-31 09:10:20 följande:
    Usch, han låter inte rolig. Låter som om han har en skev kvinnosyn?
    Det handlar om kontroll och han är själv medveten om det, som tur är. Kontroll över vad som sker i hans omgivning så att säga. Jag var dock helt fel tjej för honom för jag är verkligen inte så som han önskade. :) Det han behöver är en tjej som är så i hennes natur. Alltså som avskyr att bråka och aldrig höjer rösten vilket är det naturliga för mig när jag blir arg eller upprörd.
  • Anonym
    Sommardags skrev 2008-10-31 13:02:39 följande:
    Det handlar om kontroll och han är själv medveten om det, som tur är. Kontroll över vad som sker i hans omgivning så att säga. Jag var dock helt fel tjej för honom för jag är verkligen inte så som han önskade. :) Det han behöver är en tjej som är så i hennes natur. Alltså som avskyr att bråka och aldrig höjer rösten vilket är det naturliga för mig när jag blir arg eller upprörd.
    Man kan också se det som att det är synd att han inte vet om det så han inte kan jobba med det och förändra sig till att kunna ha ett jämställt och sunt förhållande. En person som vill styra och den andra som inte säger ett knyst om denne blir orättvist behandlad är inte sunt eller önskvärt.. Men det är skönt att du insett detta:)
  • Anonym

    gjorde precis ett dig.CB. som visade negativt. Vet inte exakt när min BIM ska vara, men någonstans nu i dagarna så antagligen är jag inte gravid..

  • Sommardags
    Anonym skrev 2008-11-01 16:55:40 följande:
    gjorde precis ett dig.CB. som visade negativt. Vet inte exakt när min BIM ska vara, men någonstans nu i dagarna så antagligen är jag inte gravid..
    Hur mår du nu? Blev du besviken eller lättad?
  • Anonym

    Jag var inte särskillt inställd på något utav dem. Båda svaren hade varit välkomnade. Hade självklart varit roligt. Men då förhållande inte föreligger och ännu är studerande så vet jag att det mest logiskt bästa är om det händer senare. Tyckte att det vägde lika mycket i båda skålarna. =) Känner mig varken lättad eller besviken. =)
    Hoppas dock på ett positivt svar inom några få år.

  • Anonym (Ma)

    Hur har ni lägst upp efter förlossning? Dela vårdnad ?

Svar på tråden Barn med kk?