• IISSEE

    Vi som peppar varandra till plus/bebis del 4

    Tog mig friheten att öppna en ny tråd.

    Ändrade tråden till gravid i stället för att vi planerar barn för vi flesta är ju gravida nu och dem som inte riktigt har hunnit bli det än, kommer att bli det snart

    Senaste tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m38153685.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m41007413.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-07 19:15
    Vi i denna tråden som är GRAVIDA:

    IISSEE BF 27 maj (2 barnet)
    MissMurrig BF 5 Juni (1 barnet)
    e som i elin BF 10 Juni (1 barnet)
    Lizzie BF 14 juni (1:a barnet)
    Någongång BF 10 Augusti (1 barnet)
    Nallebjörnis BF 5 dec ( 1 barnet)
    Poison82 BF 8 Januari (1 barnet)

  • Svar på tråden Vi som peppar varandra till plus/bebis del 4
  • Nallebjörnis
    Poison82 skrev 2009-07-22 15:39:35 följande:
    Tack så jättemycket!! Jag hoppas de med, mest för att folk ska få slippa mitt klagande ;) . Du som med har några månader kvar, hur tänker du göra med de där vaccinet som skall komma mot svininfluensa?? Är det något du tänker ta??
    ja tycker dte är lite ramskri över det hela.. tänker inte ta...
  • Poison82
    Nallebjörnis skrev 2009-07-22 23:08:28 följande:
    ja tycker dte är lite ramskri över det hela.. tänker inte ta...
    Känner också lite så, men samtidigt blir man lite nervös av det. Jag avvaktar och ser vad min barnmorska kommer rekommendera helt enkelt.

    Detta kissandet på nätterna gör mig knäpp, jag funderar på att sätta in en kateter :D
  • MissMurrig
    Poison82 skrev 2009-07-23 09:47:16 följande:
    Känner också lite så, men samtidigt blir man lite nervös av det. Jag avvaktar och ser vad min barnmorska kommer rekommendera helt enkelt.Detta kissandet på nätterna gör mig knäpp, jag funderar på att sätta in en kateter :D
    Det är bara att vänja sig Tänkt dig samma sak, gå upp 3-4 ggr per natt, men då räcker det inte med att kissa. Då ska man mata, rapa, byta blöja, och lyckas få bebis att somna om... för mig tar en vaken stund 30-60 mi. Saknar nästan kissandet, hinner inte med det numera.. *trött*... Tur att bebisar är så söta, annars hade man nog gett bort dem efter en vecka.
  • Poison82
    MissMurrig skrev 2009-07-23 10:30:55 följande:
    Det är bara att vänja sig Tänkt dig samma sak, gå upp 3-4 ggr per natt, men då räcker det inte med att kissa. Då ska man mata, rapa, byta blöja, och lyckas få bebis att somna om... för mig tar en vaken stund 30-60 mi. Saknar nästan kissandet, hinner inte med det numera.. *trött*... Tur att bebisar är så söta, annars hade man nog gett bort dem efter en vecka.
    Skratt. Nej, det är sant, ett toa besök tar ju max en minut sen ligger man i sängen igen. Men jag har ju beställt en sån där lugn snäll bebis som sover hela nätterna ;)
  • MissMurrig
    Poison82 skrev 2009-07-23 14:07:11 följande:
    Skratt. Nej, det är sant, ett toa besök tar ju max en minut sen ligger man i sängen igen. Men jag har ju beställt en sån där lugn snäll bebis som sover hela nätterna ;)
    Det sa jag med.. tydligen finns det ingen bytesrätt på dem heller, läste aldrig det finstilta...
  • FVA

    Jag har också tänkt att jag saknar att inte behöva vakna och kissa på nätterna, men inser snabbt att det inte blir bättre av att bebisen kommer ut

    Nu har jag sytt lakan till barnvagnsmadrassen och fick halvlägga mig i soffan för att vila fogarna...

    Ang svininfluensan så tänker jag ta vaccin, för jag kommer ha en bebis hemma som jag INTE vill smitta ner. De säger att gravida är i riskzonen och ska prioriteras, men MVC borde ha info till er.

  • Nallebjörnis
    Poison82 skrev 2009-07-23 09:47:16 följande:
    Känner också lite så, men samtidigt blir man lite nervös av det. Jag avvaktar och ser vad min barnmorska kommer rekommendera helt enkelt.Detta kissandet på nätterna gör mig knäpp, jag funderar på att sätta in en kateter :D
    ja hade lite i början sen försvann det.. nu har det kommit tillbaka igen.. f*niss*
    MissMurrig skrev 2009-07-23 10:30:55 följande:
    Det är bara att vänja sig Tänkt dig samma sak, gå upp 3-4 ggr per natt, men då räcker det inte med att kissa. Då ska man mata, rapa, byta blöja, och lyckas få bebis att somna om... för mig tar en vaken stund 30-60 mi. Saknar nästan kissandet, hinner inte med det numera.. *trött*... Tur att bebisar är så söta, annars hade man nog gett bort dem efter en vecka.
    ha ha ha ha rolig du! *fniss*
  • Poison82

    Jag måste ha drabbats av restless legs. Jobbade natt denna natten och jäklar vad det kröp i benen på mig hur jag än satt eller halvlåg. Någon som har något knep??

  • Lizzie
    MissMurrig skrev 2009-07-23 10:30:55 följande:
    Det är bara att vänja sig Tänkt dig samma sak, gå upp 3-4 ggr per natt, men då räcker det inte med att kissa. Då ska man mata, rapa, byta blöja, och lyckas få bebis att somna om... för mig tar en vaken stund 30-60 mi. Saknar nästan kissandet, hinner inte med det numera.. *trött*... Tur att bebisar är så söta, annars hade man nog gett bort dem efter en vecka.
    haha ja, det tar sin tid att natta bebbar... jag slapp det där med att gå upp och kissa på nätterna under graviditeten... men man vänjer sig fort med att va vaken på nätterna när bebisen anlänt. Så fort cornelia skriker e men ju uppe i ett nafs. Inte alltid pigg, men oftast blir man klarvaken snabbt.

    Själv har jag varit och hälsat på mina familj en vecka. Trevligt att träffa alla och roligt att visa upp lilltösen. Hon är ju faktiskt en hel månad gammal nu

    Hoppas allt är bra med er? Foglossninger, nattvak, jobb, UL och annat?
    Kram
  • Nallebjörnis
    Lizzie skrev 2009-07-28 19:47:17 följande:
    haha ja, det tar sin tid att natta bebbar... jag slapp det där med att gå upp och kissa på nätterna under graviditeten... men man vänjer sig fort med att va vaken på nätterna när bebisen anlänt. Så fort cornelia skriker e men ju uppe i ett nafs. Inte alltid pigg, men oftast blir man klarvaken snabbt. Själv har jag varit och hälsat på mina familj en vecka. Trevligt att träffa alla och roligt att visa upp lilltösen. Hon är ju faktiskt en hel månad gammal nu Hoppas allt är bra med er? Foglossninger, nattvak, jobb, UL och annat?Kram
    jo då... får se vad BM säger imorgon... orkar knappt nu och nu har ja semester.. hurska det då gå om 3 v när ja börjar jobba igen *orolig*
  • Poison82

    6 dagar kvar till ultaljud. Illamåendet kommer och går, vill inte helt släppa taget om mig. Kissningarna fortsätter i oförändrad styrka och har lite ont här och var. Är i vecka 17 nu och tycker att bebisen ska ta i lite när den sparkar så att jag känner något.
    Ska bli väldigt skönt att få se den snart iaf, vill veta så allt är bra

  • FVA
    Poison82 skrev 2009-07-29 10:46:03 följande:
    6 dagar kvar till ultaljud. Illamåendet kommer och går, vill inte helt släppa taget om mig. Kissningarna fortsätter i oförändrad styrka och har lite ont här och var. Är i vecka 17 nu och tycker att bebisen ska ta i lite när den sparkar så att jag känner något. Ska bli väldigt skönt att få se den snart iaf, vill veta så allt är bra
    Mysigt med UL!

    Själv försöker jag ställa in mig på att det ska ta ett tag till innan förlossningen, men samtidigt har jag sammandragningar och molvärk, så man hoppas ju (v38+1 idag).

    Foglossningarna tänker jag inte så mycket på längre, de har som blivit en del av livet. Rullstol om man ska någonstans, kan inte röra mig särskilt mycket, men det är som det är. När jag är stilla gör det inte ont.
  • Lizzie
    FVA skrev 2009-07-29 11:37:29 följande:
    Mysigt med UL! Själv försöker jag ställa in mig på att det ska ta ett tag till innan förlossningen, men samtidigt har jag sammandragningar och molvärk, så man hoppas ju (v38+1 idag). Foglossningarna tänker jag inte så mycket på längre, de har som blivit en del av livet. Rullstol om man ska någonstans, kan inte röra mig särskilt mycket, men det är som det är. När jag är stilla gör det inte ont.
    snart har du en gosig bebis i famnen.... då glömmer du snart allt som har med foglossning och annat strunt att göra
  • MissMurrig

    Oj va tiden går fort! Det känns som om det bara var ett par vecor sedan Poison misstänkte graviditet... Och nu är du i v 17! Ja, tiden går väl fort när man har en liten man här som kräver min uppmärksamhet 20timmar om dygnet( känns det som iaf)

  • Poison82

    Jo, det är nog för du har en liten som kräver uppmärksamhet konstant som du inte riktigt vet var alla dagarna tar vägen. Själv tycker jag INTE att det går speciellt fort minsann :) . Jag längtar ju ihjäl mig till ultraljudet, mest för att jag e så satans nojig av mig så allt som kan lugna mig vore så skönt.
    Dagen efter dem lyssnade på bebisens hjärtljud så åkte jag ju till stockholm och den natten efter sex blödde jag ganska så mycket. Det var dock rinnande klart blod helt utan klumpar så med allra största sannolikhet så är det ju absolut ingen fara. Men så e man som man är och någonstans i bakhuvudet så sitter det kvar.
    Därför ska de bli så skönt med ultraljud, få bekräftat att allt är bra och få se det med egna ögon :) . Och när sparkarna väl kommer igång så kanske jag äönskar att jag slapp de :P

  • Nallebjörnis
    Poison82 skrev 2009-07-30 13:44:41 följande:
    Jo, det är nog för du har en liten som kräver uppmärksamhet konstant som du inte riktigt vet var alla dagarna tar vägen. Själv tycker jag INTE att det går speciellt fort minsann :) . Jag längtar ju ihjäl mig till ultraljudet, mest för att jag e så satans nojig av mig så allt som kan lugna mig vore så skönt.Dagen efter dem lyssnade på bebisens hjärtljud så åkte jag ju till stockholm och den natten efter sex blödde jag ganska så mycket. Det var dock rinnande klart blod helt utan klumpar så med allra största sannolikhet så är det ju absolut ingen fara. Men så e man som man är och någonstans i bakhuvudet så sitter det kvar.Därför ska de bli så skönt med ultraljud, få bekräftat att allt är bra och få se det med egna ögon :) . Och när sparkarna väl kommer igång så kanske jag äönskar att jag slapp de :P
    kan förstå de.. men allt är super ska du se!!
  • FVA

    Minns mitt första UL (i linköping gör man ett i v12). BM säger "ser ni hur den vinkar", och jag säger "ja, men lever den" . Ville gärna se hjäratat och inte bara lite handrörelser

  • Lizzie

    jo, UL är det enda som lugnar en innan man känt att det finns någon där inne Det är så härligt att få se hjärtat slå. Lycka till på UL poison82.

  • Poison82

    Mmmm, jag behöver verkligen gå på UL . Önskar det vore NU.
    Har börjat bli helt nipprig. Shit, trodde aldrig detta om mig själv, har tyckt alla andra e så löjliga som oroar sig för allt men nu är jag där själv och jag är jävligt orolig. Tusen tankar om till exempel den blödning jag hade dagen efter att vi hört hjärtljuden, tänk om det var ett missfall iaf. Tänk om det visar sig att där inte finns något inne. Ja, massa sånt så jag tror jag blir knäpp. måtte tiden gå fort.

Svar på tråden Vi som peppar varandra till plus/bebis del 4