• Svar på tråden vi med bf i december/januari del 2
  • Tokstolla

    Saken är ju den att jag inte haft flytningar under graviditeten. Inga alls!
    Och tja, jag tror nog att det kan ha varit lite av slemmisen men vad jag har läst och nu förstått är att det i så härt tidigt skede inte behöver betyda att förlossning ska ske med det samma Pusst! Lite tidigt att komma i v32...

  • Carr0n
    Tokstolla skrev 2009-10-05 08:58:40 följande:
    Saken är ju den att jag inte haft flytningar under graviditeten. Inga alls! Och tja, jag tror nog att det kan ha varit lite av slemmisen men vad jag har läst och nu förstått är att det i så härt tidigt skede inte behöver betyda att förlossning ska ske med det samma Pusst! Lite tidigt att komma i v32...
    När min slempropp lossnade kom barnen dagen efter
  • Metallica0406
    Tokstolla skrev 2009-10-05 08:58:40 följande:
    Saken är ju den att jag inte haft flytningar under graviditeten. Inga alls! Och tja, jag tror nog att det kan ha varit lite av slemmisen men vad jag har läst och nu förstått är att det i så härt tidigt skede inte behöver betyda att förlossning ska ske med det samma Pusst! Lite tidigt att komma i v32...
    När min slempropp lossnade så lossnade den i bitar lite pö om pö, men det tog ändå ett par veckor innan värkar och onda sammandragningar satte igång. Så det är ju inget som behöver tyda på förlossning NU som du själv säger. Får hoppas att bebis stannar ett tag till i alla fall. Även om man nu så gärna vill träffa den lilla krabaten så vill man ju inte se den för tidigt pga möjliga komplikationer.
  • Tokstolla
    Metallica0406 skrev 2009-10-06 11:09:07 följande:
    .... Även om man nu så gärna vill träffa den lilla krabaten så vill man ju inte se den för tidigt pga möjliga komplikationer.
    precis
  • RoseMarie Nielsen

    Jag kan då inte gå så mycket för då blir magen stenhård och gör lite ont.

  • Metallica0406

    RoseMarie Nielsen skrev 2009-10-06 12:36:13 följande:


    Jag kan då inte gå så mycket för då blir magen stenhård och gör lite ont.
    Oj då!! Får ta det lite lugnt på den fronten då.
  • RoseMarie Nielsen
    Metallica0406 skrev 2009-10-06 13:31:17 följande:
    RoseMarie Nielsen skrev 2009-10-06 12:36:13 följande: Oj då!! Får ta det lite lugnt på den fronten då.
    Jodå märkte det då jag var först till stan och letade efter en Grobag (sovpåse) och efter det så blev det solbacken för att hämta William's medicin och småhandla på Ica.När jag kom hem så var magen hård och jag fick sitta ner och ta det lugnt tills jag skulle hämta barnen.

    Sen så är det ju mindre kul att tv'n som man fick inte funkar :( Den kan få för sig att stänga av sig själv (not funny)!!
    Så nu kopplade jag in våran andra tv,den var ju mycket bättre än den vi fick (s.k.i.t)
    Jaja,kommer ju införskaffa en väggtv efter diskmaskinen...en sak i tagen hehe
  • Metallica0406

    RoseMarie Nielsen skrev 2009-10-06 14:28:40 följande:


    Jodå märkte det då jag var först till stan och letade efter en Grobag (sovpåse) och efter det så blev det solbacken för att hämta William's medicin och småhandla på Ica.När jag kom hem så var magen hård och jag fick sitta ner och ta det lugnt tills jag skulle hämta barnen. Sen så är det ju mindre kul att tv'n som man fick inte funkar :( Den kan få för sig att stänga av sig själv (not funny)!! Så nu kopplade jag in våran andra tv,den var ju mycket bättre än den vi fick (s.k.i.t) Jaja,kommer ju införskaffa en väggtv efter diskmaskinen...en sak i tagen hehe
    Jo en sak i taget, har märkt det jag med.
    Får hoppas att jag och mina tjejkompisar får till att fara till IKEA snart.
  • RoseMarie Nielsen

    Hehe jag ska ta och fråga min syster om hon ska till Ikea nån dag framöver,hon brukar vara dit då och då

  • Metallica0406

    Jaa du får fråga henne.

    Vi har ont om pengar nu så det blir inge IKEA förns i slutet på månaden för min del.

  • Bumba

    Är såååå nervös och spänd inför visningen imorgon onsdag. Undrar om det kommer många?
    Undrar om det blir budgivning?

    Åhhh! Önskar att jag visste nu.

  • RoseMarie Nielsen
    Bumba skrev 2009-10-06 22:44:15 följande:
    Är såååå nervös och spänd inför visningen imorgon onsdag. Undrar om det kommer många?Undrar om det blir budgivning?Åhhh! Önskar att jag visste nu.
    Så spännande,hoppas att det går bra och att det är många som blir intresserade
  • lördagsgodis

    Hoppas det går bra med visningen och att det blir mycket budgivning! Här har man fått scones till frukost och ska nu ta och plugga lite... *segt* Har ni införskaffat några julklappar ännu? Måste ta tag i det nu för om jag blir igångsatt så kommer jag ju ha en bebis någon vecka före jul och inte ha tid att handla...

  • RoseMarie Nielsen
    lördagsgodis skrev 2009-10-07 09:20:53 följande:
    Hoppas det går bra med visningen och att det blir mycket budgivning! Här har man fått scones till frukost och ska nu ta och plugga lite... *segt* Har ni införskaffat några julklappar ännu? Måste ta tag i det nu för om jag blir igångsatt så kommer jag ju ha en bebis någon vecka före jul och inte ha tid att handla...
    Här blir det att köpa julklappar snart så slipper man den hemska julrushen,gillar inte att köpa julklappar i December för det är då alla är som galna!
  • Bumba

    Jag har redan börjat köpa lite julklappar. Var ju till Ullared i september och passade på att fynda lite där. Kommer dock bli en del kompletteringar här fram över. =)

  • Metallica0406

    Hade BM besök idag klockan 10.

    Vikt: 82kg (-1 från inskrivning)
    Hjärtljud: 154 (som förra gången)
    Järnvärdet: 120 (som förra gången)
    SF: 28 (förra gången 22)

    Så tog hon tre rör med blod denna gången eftersom jag talade om denna klåda jag haft nu ett par veckor som gör mig galen!!! Bara vänta och se om det syns nått på blodprovet men jag hoppas då att det inte är nått så jobbigt som havandeskapsförgiftning.

    Någon mer som haft en hemsk klåda under graviditeten??

  • Ellih73

    Hej!
    Ja jag har med klåda till och från, natten har inte varit rolig alls :/ Mest på anklar runt knän, mage och rygg. Men är det inte leverpåverkan som i första hand ger klåda under en grav.? Jag ska till BM på måndag så får ta upp det då.

  • Metallica0406

    jo det är ju i regel en leverpåverkan men jag tänkte bara det värsta som kan vara med klådan. På mig så kliar det mest av allt på benen men i övrigt på HELA kroppen!!!

    Har lagt upp en ny bild på magen nu, och det är ju lite skillnad från dem andra bilderna.

    Men en sak jag håller på bli tokig på är att bebisen har inte haft en lugn period på mer än 10minuter kanske dem senaste veckorna. Visst det må vara mysigt men då bebisen ligger från höger till vänster och sparkar. Eller då den ligger och trycker mot mina lungor och revben så jag får panik av andnöd!!

    Ursch, mycke klagande blev det, men det är hemskt att få panik av andnöden!!

  • Ellih73

    Hej!
    Inatt har klådan varit lite bättre här, mest på fötterna nu. Ja jag har problem med andnöd, hög puls och hjärtklappning, men haft det så nu i över en månad, så jag har varit inne och tagit massa prover och tester. Hade så svårt för att andas, och en vilopuls på 100. Men alla EKG och prover de tagit har varit bra, så det är jätteskönt! Men min läkare ringde ändå till hjärt och pratade med en överläkare där, och vi ska se på, blir jag sämre så ska jag söka igen. Men känns gott att de kollat mig så noga nu :)

Svar på tråden vi med bf i december/januari del 2