• bambu

    Någon mer som börjar närma sig 40 år och väntar nummer ett? Del 3

    Vi fortsätter här på tråden som Kleopatra II startade:

    Jag har äntligen plussat och dessutom sett på ett vul att det faktiskt också lever därinne . Efter många minus och även ett gäng missfall, så hoppas jag verkligen att allt går som vi vill denna gång.
    Men det är klart att det känns märkligt att nu på äldre dar skaffa en liten till familjemedlem . Man har ju börjat vänja sig vid ett ganska bekvämt liv. Men jösses vad glad jag är åt det nya och denna nya era i våra liv.
    Nu vill jag att tiden ska gå fort, och att den lille ska växa och frodas därinne.

    Någon mer i ungefär samma situation?

    Del 1:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m40888808.html

    Del 2:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43582295.html

  • Svar på tråden Någon mer som börjar närma sig 40 år och väntar nummer ett? Del 3
  • Kleopatra II
    Ladycocos skrev 2009-10-19 20:52:33 följande:
    Kleopatra, du behöver klicka i rutan vid bilderna för att de ska synas.. Tror det står "visa i allmänna galleriet"
    Hm, rutan var ibockad, men ingen kategori var vald. Kan det varit därför? Jag har nu valt kategori "bebisar". Fast på min presentation syns det inte symbolen för bilder. Kan ni se bilderna?
  • Ladycocos

    Nää... sen finns ju även att man ska välja vilken mapp man vill placera bilderna i.. Där väljer jag standardmapp...

  • Kleopatra II

    Nämen!
    Hmmm då vet jag inte vad som är fel. Jag prövade att ladda upp dem igen, valde mapp, klickade i rutan, valde kategori och t.o.m. fyllde i upphovsman.

    Visst ska man göra så för varje bild.

  • AnnaGee

    Vilka söta bebisar ni har!

    Jag är totalt tekninskt obegåvad men ska så småningom lägga ut en bild på min pojk också. Här är en till som varit totalt ointresserad av andras barn, men ler för mig själv när jag tittar på era sötisar. Någonting nytt har väckts upp hos mig vad gäller den s k mamma-genen.

  • snattran

    Åh, vilka fina små (och lite större) bebisar ni har allihopa! Jag har bara så svårt att begripa att jag själv kommer att ha en sådan där inom några få veckor.

    Min bebis ligger på tvären igen, så jag ska in på ny bedömning och eventuell vändning i morgon. Det verkar vara en bestämd liten personlighet ...

  • Ladycocos

    Kleopatra! Under inställningar, som du hittar i vänsterspalten när du är inne på din profil, där ska du klicka i vad vi andra får se av din profil. Där måste du klicka i att galleriet ska var synligt!

  • Illernos

    Ojoj Snattran! Lycka till med vändningen imorgon! Ja, det är nog en bestämd liten person som bor där inuti dig!!
    Vi har varit hos barnmorskan idag som klämt på Moltas och vi fick höra hjärtljuden igen. Moltas är fixerad men byter ryggsida ibland och då är det som hela havet stormar i magen. En stor boll färdas över magen och landar på andra sidan. Rumpan antar jag som ändrar riktning! Barnmorskan lade märke till att Moltas hjärtfrekvens gick upp då jag ligger på rygg. Gillar inte det tydligen. Kanske kan detta vara en del av förklaringen till att jag vaknar runt 04 varje natt med hjärtat dunkande. Moltas hjärta jobbar hårdare och därför får mitt också kämpa på extra. Ska kolla i natt om jag ligger på rygg då jag vaknar 04.

    Jag har ju inte heller någon mammagen, men faktiskt måste jag säga att era bebisar ÄR söta, kanske håller något på att luckras upp inne i min förhärdade barnlösa själ!?

    Ha det bra där ute i Sverige alla precis lagom gamla, mogna, intelligenta, varmhjärtade qvinns!

  • snattran

    Det blev ingen vändning i dag - bebisen har så gott om fostervatten och är såpass rörlig att det antagligen inte skulle vara någon idé, utan den skulle vända sig tillbaka igen. Jag har nu fått en tid för ny bedömning om tio dagar (37+6), och för stunden känns det ok. Läkaren trodde att det finns en hyfsad chans att den lägger sig tillrätta, antingen av sig själv när förlossningen kommer igång och livmodern trängs ihop, eller med lite hjälp på ett senare stadium. Om den inte gör det blir det akut kejsarsnitt förstås, men det behöver inte bli så där jätteakut ändå.

    Illernos - min bebis får också hög hjärtfrekvens när jag ligger på rygg. Jag har flera gånger, både på MVC och vid CTG-registrering inför vändning, fått lov att lägga mig på sidan för att den ska gå ner till normal nivå. Jag trivs inte heller med att ligga på rygg, så sover gör jag enbart på sidan.

  • Kleopatra II

    Tack Ladycocos, nu har jag nog fått till det .

    I dag känner jag mig faktiskt riktigt utvilad. Lilla E har helt plötsligt börjat sova nätterna igenom. Måtte det hålla i sig ett tag, för jag det är ju helt underbart att kunna sova på nätterna. Ha ha tänk vad man uppskattar nya ting här i livet.
    Hon vaknar visserligen som vanligt någongång mellan 03.00 och 05.00, men hon behöver ingen mat, utan somnar om igen. Det hände nämligen två gånger att, medan jag var nere i köket och gjorde mat till henne (mjölkersättning), så hade hon somnat om när jag kom upp. Snopet. Därför har jag de snaste nätterna inte gått upp utan legat kvar. Vilket fungerat alldeles utmärkt. Hon har somnat om utan att jag gjort ett skvatt och sovit vidare till ca 07.00. Då har min man bytt på en, gett henne mat, lagt tillbaks henne hos mig, och så har vi sovit någon timme till. Härligt .

    Eftersom hon på dagarna lider av hård mage (stackars liten när hon försöker bajsa ), så är jag glad att hon i alla fall får sova ordentligt. Vad gäller magen har vi testat nästan alla råd: rapsolja, massage, bytt ersättning, laktulos etc. Inget har tyvärr riktigt hjälpt. Den senaste tiden har hon ändå för det mesta bara lyckats bajsa när vi hjälper henne, genom att hålla upp benen och massera magen. Idag på BVC fick vi nu rådet att testa katrinplommonpuré. Så jag har precis gett henne en liten tesked. Jag trodde hon skulle bli helt paff över konsistensen och smaken, men hon åt upp innehållet på teskeden med god aptit .

    Undrar vidare hur det går för Katalina . Hoppas att hon och tvillingarna mår bra.

  • Ladycocos

    Kleopatra: Åhh vilken söt bild, den i den stoora mössan och den stora blöjan! Tänk så fort man glömmer att de är så små i början... Elias drar redan 68-74 i kläder!

    Känner igen mig i det där att inte kunna ligga på rygg, jag hade dessutom svårt att andas då.. Sov på sidan i ett hav av kuddar som jag la under den stora magen och knän/ben.. Det är faktiskt en sak med graviditeten som jag inte saknar, den där otympliga magen de sista veckorna...

    kan inte låta bli att vara avis på att höra om de som sover hela natten.... Elias vaknar som en klocka med 2 timmars mellanrum! Vid ett tillfälle så har han somnat om utan mat, men annars så är det ett mål som gäller. Skönt är ändå att vi ammar så bra i sängen så jag behöver aldrig gå upp (nej, jag tar inte till mig om de nya larmrapporterna om att man inte ska samsova...) Hoppas att det blir lite bättre så snart vi börjar med lite vanlig mat...

  • Illernos

    Kleopatra, vilken vacker bebis! På bild 2 ser det ut att vara en person med viss busighet/humor, något i leendet som får mig att tänka så!

  • timmy97

    Kleopatra, vilken sötis! :) Jätteroligt att få se era små på bild. Mammahjärtat smälter lite extra.
    Apropå samsova så hade jag bestämt att Tuva skulle sova i egen säng, går sådär... hon sover nästan alltid med oss. Fast hon sover bra, vaknar till en ggn vid fyra snåret och ammas, sen väcker jag henner ofta vid nio tiden då mina bröst är väg att explodera. Hon är grymt morgontrött och det tar tid för henne att vakna.
    Nu är det ju inte så att alla nätter är så här utan vissa är skrikmaraton till sent, (läs mitt i natten) men kanske varannan natt iaf.
    Hon verkar har en del besvär med sin mage, har idag börjat med sempers magdroppar, får se om de hjälper något. Tösen har nu passerat 3000 g, så mat får hon i sig.

    Illernos, jag har för mig att det är ganska vanligt att bebisen blir påverkad av ryggläge. jag kunde öht inte ligga på rygg eftersom vena cava klämdes ihop och jag blev grymt illamående. Jisses känns som det var hunra år sedan jag var gravid. Vad man glömmer! Lilla Tuva har ju inte ens passerat sin BF datum....

  • bambu

    Underbart att se era bilder - såna gullegryn!! Ah... Drömmer mig tillbaka till när jag hade ett så litet knyte - gossen blev 6 månader idag!!! Fick en mycket fin sittvagn i "present", Blocket. Vi sov riktigt dåligt i natt så det är dags för mig att få lite sömn...

Svar på tråden Någon mer som börjar närma sig 40 år och väntar nummer ett? Del 3