• Millan1984

    Vi som är sjukskrivna del 17

    Vi som är sjukskrivna del 17
    Dags för en ny tråd för oss som är sjukskrivna.

    Här inne diskuterar vi allt som gör livet lättare att leva; mode, skönhet, pengar, shopping, bebisar, barnvagnar, graviditeter.

    Nu är inte livet en dans på rosor alltid så givetvis blir det en hel del prat om FK (som vi alla sjukskrivna måste tampas med ), mediciner, sjukdomar etc. etc.

    Så vill ni vara med i en skön tråd - häng på vet ja!!! Ni behöver inte vara sjukskrivna för att trivas här !

    Nya kommer och gamla går, men det är alltid trevligt att prata med stammisarna som de nya !

    Gamla tråden:

    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m44779412.html

    Millan1984, 24 år, Umeå, Nyss fått diagnosen Takayasus Arterit, Arbetstränar 50%
    Katti77, 31 år, Luleå, depression/panikångest (utbränd), Arbetar 50%
    Mom2be, 35 år, Stockholm, Utbränd. Arbetstränar 5-10 timmar i veckan på egen hand.
    Katja83, 25 år, Tibro, diskbråck och muskelinflammation, fn 50% sjukskriven t.o.m 30/3 sen får vi se. Har 70% tjänst som p.a.
    The Fray: 30, Örebro. Just sjukskriven för svår värk i käklederna och att min underkäke flyttar på sig. Har fibromylagi oxå.
    OurDarlingSunshine:34 år, har sjukersättning 100% har varit sjukskriven sedan-03 för PanikÅngest, GAD=Generaliserat Ångestsyndrom, OCD=Tvångssyndrom samt problem med rygg/bäcken/höft efter ett fellyft av barnvagn-04.
    Maddisen80:28 år. Depression,ibs = irritable bowel syndrom, buksmärtor och har även neurologiska funktionshinder såsom nedsatt finmotorik,koordinationsvårigheter,muskelsvaghet,h ar aktivitetsersättning motsvarande förtidspension
    CharitableLady: Jag är inte sjukskriven nu, men var sjukskriven mer än två år främst för Depression,ångest panik ångest ,muskulärabesvär ( ryckningar mm),ÖLI ( återkommande övre luftvägsinfektioner). PTSD ( postraumattiskt stresssyntom)
    Har sviter ännu med bla uruselt immunförsvar. Verkar va nåt vajs med skelettet ,flera frakturer på ett år.
    bcsvensk, 35, Skellefteå- sjukpensionär , 5 diskbråck,kotskjutningar,flera kotor som går sönder -kotvittring(förruttnelse av ryggraden), EDS(bindvävnads sjukdom ), pisksnärts skada & ev.tarmsjukdom

  • Svar på tråden Vi som är sjukskrivna del 17
  • Maddisen80

    jag har sån attans otur , idag skulle jag på ljusparty med en kompis på folketshus så när vi gick dit så klev jag snett med foten och ramlade på marken och jag har så ont i foten och händerna nu , jag slå mig jämt

  • Maddisen80

    jag har sån attans otur , idag skulle jag på ljusparty med en kompis på folketshus så när vi gick dit så klev jag snett med foten och ramlade på marken och jag har så ont i foten och händerna nu , jag slå mig jämt

  • Millan1984
    Maddisen80 skrev 2009-12-08 23:06:51 följande:
    jag har sån attans otur , idag skulle jag på ljusparty med en kompis på folketshus så när vi gick dit så klev jag snett med foten och ramlade på marken och jag har så ont i foten och händerna nu , jag slå mig jämt
    men ajdå det kan inte ha varit skönt Hoppas det blir bättre till imorgon.

    Jag är rätt less på min kropp. Cellgifterna gör att min menscykeln rubbas och blir oregelbunden. Förut var den nästan jämt på rätt dag men nu kan det skilja flera dagar.
  • Maddisen80

    millan hoppas jag med för jag vill iväg och träna imorgon bitti 8.40 -9.40 med en kompis. usch inte roligt när den blir oregelbunden för då vet man inte när man ska ha menstration

  • Fru O Mamma Kokkonen

    Maddisen: Usch så jobbigt.. fan också har man inte nog ont så ska man få mer.. Jävla skit.. Nja, men jag har haft lite mensvärk, ska ju ha mensen nästa vecka.. början på den Jag däckade ikväll för jag hade sååå ont.. helt trött.. Jag var ute på stan i fyra timmar.. LYSSNA.. kopierade två papper, postade två brev, läste i en bok, tog det lugnt satte mig ner och min bror bjöd mig på Thaibuffé.. så handlade jag och åkte hem.. det tog typ FYRA timmar.. Inte en chans att jag skulle palla jobba fyra timmar.. värken tog över TOTALT och jag som sagt däckade på två röda.. ont och trött.. helt utmattad..


  • Millan1984
    Maddisen80 skrev 2009-12-08 23:15:14 följande:
    millan hoppas jag med för jag vill iväg och träna imorgon bitti 8.40 -9.40 med en kompis. usch inte roligt när den blir oregelbunden för då vet man inte när man ska ha menstration
    Är ju hemma hos mamma o pappa, och på mornarna brukar min systerdotter komma hit innan skolan (m&p bor nära hennes skola) och nu varje morgon har hon smygit sig in hos mig för att se mig sova och imorse strök hon mig på kinden, så imorgon lär jag vakna tidigt hehe.
  • skrutteluttan74
    Nuttans Mamma skrev 2009-12-08 21:49:41 följande:
    Skönt med ny säng..
    Bara madrassen min som är ny ,ja å så de stora barnen då...
    Sängarna köpte vi förra året
  • skrutteluttan74
    Millan1984 skrev 2009-12-08 23:25:11 följande:
    Är ju hemma hos mamma o pappa, och på mornarna brukar min systerdotter komma hit innan skolan (m&p bor nära hennes skola) och nu varje morgon har hon smygit sig in hos mig för att se mig sova och imorse strök hon mig på kinden, så imorgon lär jag vakna tidigt hehe.
    Så söt din systerdotter är...förstår att du avgudar henne
    Trist med cell gifterna för dej,har du fått veta ngt hur länge du kommer hålla på med dom ???
  • skrutteluttan74
    Nuttans Mamma skrev 2009-12-08 23:19:47 följande:
    Maddisen: Usch så jobbigt.. fan också har man inte nog ont så ska man få mer.. Jävla skit.. Nja, men jag har haft lite mensvärk, ska ju ha mensen nästa vecka.. början på den Jag däckade ikväll för jag hade sååå ont.. helt trött.. Jag var ute på stan i fyra timmar.. LYSSNA.. kopierade två papper, postade två brev, läste i en bok, tog det lugnt satte mig ner och min bror bjöd mig på Thaibuffé.. så handlade jag och åkte hem.. det tog typ FYRA timmar.. Inte en chans att jag skulle palla jobba fyra timmar.. värken tog över TOTALT och jag som sagt däckade på två röda.. ont och trött.. helt utmattad..
    Hoppas du får sova hyfsat bra i natt min vän.
    Skoj me middag me brorsan
    Ja ärenden på stan kan vara nog så jobbigt
    kram
  • Fru O Mamma Kokkonen
    skrutteluttan74 skrev 2009-12-08 23:51:21 följande:
    Vet det... men.. ändå med nya madrasser känns det som sängen blir som ny eller hur? Önskar jag hade pengarna till det.. snart kanske.. nästa år om han får mer jobb och så.. lär ju aldrig få från hjälpmedel..
Svar på tråden Vi som är sjukskrivna del 17