• Madde A

    Vi som väntar barn nr4 2010

    Här sammlas vi som väntar fjärde barnet 2010

    Hoppas att alla från första tråden hittar hit.
    Alla nya är såklart jätte välkommna med

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-11 13:53
    Våran BF-lista
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m48626158.html

  • Svar på tråden Vi som väntar barn nr4 2010
  • Linnie74

    Nej tyvärr  så har ja inge erfarenhet av sånt.. mina har satt igång av sig själva 21 dagar innan så ja har inte ens gått ut tiden me nån av dom..( skulle bli konstigt att få gå ut tiden denna gång)

  • KringlanL

    Måste vara superskönt att få ett datum! Då är det verkligen nedräkning nu! =)

    Jag VILL gärna ju ha den 23e eller 27e, ( mina andra födda 24,25,26 olika månader ) men kommer säkert att få vänta till mitten av feb bara för det.. =)

  • syrra
    Madde A skrev 2010-01-05 21:07:18 följande:
    Tack Måste fråga om nån här har blivit igångsatt innan och vad ni har för erfarenhet av det i såfall
    Jupp. Min trea trivdes så himla bra i magen att hon fick skrämmas ut
    Blev igångsatt i v.42 med prostaglandingel(?) vid 14-tiden hände ingenting och ingenting, skickade hem den blivande fadern..(hur dum får man vara..?)vid 20-tiden så låg jag och läste min bok å upptäckte att jag var tvungen att blunda å fokusera på att andas å slappna av när sammandragningarna kom...bm å dr ville ta hål på hinnorna för att snabba på det hela, men jag sa -Stop, innan ni rör mig så ska gubben komma hit! Så hjärtat fick kliva upp ur sängen å kasta sig iväg till KS i fullfart, när han kom inrusandes höll jag på att flytta över till förlossningsrummet kl var 23 och jag hade etablerade värkar...utan att man tagit ngra hinnor. 01.04 är hon född, snaabbt smidigt och väldigt skönt att ha sin plats redan från start, med tanke på att jag fick veta vid mitt andra barns födelse att "Nästa barn kommer du föda i bilen" enl den bm...trevlig tanke att plågas av en hel graviditet...
  • Madde A

    Hur går det för er? Själv är jag på slutspurten nu,är i v.38 och på söndag är det dags för igånsättningen om de inte har för fullt på förlossningen. Börjar kännas himla pirrigt och lite konstigt att man snart är 4 barnsmamma.

  • syrra

    Började fundera på om jag hade dödat denna tråd med min igångsättning

  • Linnie74

    Njaa tror nog att alla verkar vara fullt upptagna me annat.. tittar in här varje dag typ men känns som man inte kan själv skriva ilägg hela tiden.. känns ju som om man skulle snacka för sig själv då juh..*asg*

    Skönt å va i slutskedet för dig...... lite avis e ja...har 85 dagar kvar (-21 kanske om de blir som me mina andra 3 innan)..:D

    Har väldans liv i magen dygnet runt så ja försåtr inte när bebin sover typ.. för de e ju inte så att en annan heller får sova..å denna halsbränna e ju inte kul...å må illa... suck... räknar ner dagarna nu..:D

  • Madde A
    syrra skrev 2010-01-21 10:13:40 följande:
    Började fundera på om jag hade dödat denna tråd med min igångsättning
    Hihi nädå det har du inte gjort

    Usch börjar VERKLIGEN bli nervös nu, och tänk om de inte sätter igång mig då.... blir ju knas med barnvakten om man ska hålla på och åka fram och tillbaka hela tiden.
  • Linnie74

     Håller tummarna å tår för att de ska bli av på söndag ..Lycka till å njut av tiden ... får skriva sen hur allt gick.=)

  • Madde A

    Ja klart jag skriver sen. Blir det lång väntan så kanske jag kikar in imorgon med, för eftersom igångsättningar kan ta tid så tar vi med datorn in :-P

  • Madde A

    I söndags kl 22.25 föddes våran son (har tyvär inget namn än) han vägde 3610g och va 50cm.
    Fick gel på morgonen som skulle sätta fart på det.
    Sen va jag tvungen att ligga i sängen i tre timmar.
    Och sen fick jag upp och röra mig lite till
    När de kollade mig vid 16 (6timmar efter gelen) så va jag öppen ca 2cm men en bit va kvar av tappen så de la lite gel till (halv dos) sen efter ett tag drog det igång men gick väldigt upp och ner. vid 21 va jag jätte trött så de gav mig en sovdos, men efter ett tag började värkarna verkligen sätta fart så när de kollade mig vid 22 va jag öppen 6cm och då bar det av in till förlossningen och narkosläkaren ringdes upp (han han dock aldrig in på rummet) helt plötsligt känner jag att det trycker neråt och säger detta och då ska de kolla igen och då bara skriker jag att han kommer, ingen tror mig men då ser de ju att han faktist gör det, vattnet gick samtidigt och de fick dra av mig trosorna samtidigt som de fick tag i honom som bara slank ut.... helt sjukt fort gick det.
    Efter 40min inne på förlossningsrummet va jag förlöst,sydd (ett ynka sygn) och satt och mös med lillkillen och väntade på mackorna

    Vi åkte hem igår och det är skönt att vara hemma även om jag är riktigt trött

    bild ser ni på min blogg http://mammamaddesblogg.blogspot.com

  • Linnie74

    Åhh va roligt me en liten kille å att allt gick så bra.. Massa grattis.=)

  • pwa010406

    Grattis till bebisen Madde A!
    Jag var till bm idag och min lilla bråkstake har inte vänt sig så på onsdag ska jag in till förlossningen och de ska avgöra om det är värt att göra ett vändningsförsök. Sen får jag åka dit en gång till för att vända om det blir aktuellt.
    Min tvåa låg också i säte och då var det bara att åka in och vända på henne utan en massa åkande fram och tillbaka. Det var väldigt obehagligt att få bricanylen men själva vändningen gick bra.
    Hoppas jag slipper vändning denna gång!

  • Madde A

    Tack tjejer

    pwa: Hoppas att den lilla busen har vänt sig nästa gång då

Svar på tråden Vi som väntar barn nr4 2010