• Röd ros

    Vi som +:at igen efter ett mf/ma..

    {#lang_emotions_flower}
    Hej tjejer!
    {#lang_emotions_flower}

    Nu samlas vi här efter att vi har fått vårat efterlängtade plus i gen efter en svår och tung tid. Vi har följts åt i vått och torrt och nu är vi gravida igen och den här gången kommer allt att gå utmärkt. Till sommaren 2010 har vi våra små i famnen.


    Stolt mamma till Tindra 6, Leah 3
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-28 21:01
    Gamla tråden...

    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m47901009.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-28 21:02
    Presentationstråden...

    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m47588986.html
  • Svar på tråden Vi som +:at igen efter ett mf/ma..
  • Cecilia80
    mithrandil skrev 2010-02-18 20:19:18 följande:
    Jo den var väl ingen fröjd kanske.Bm råkade ta hål på hinnorna när hon skulle kolla hur mycket jag var öppen, då visade det sig att jag hade mekoniumfärgat fostervatten. efter det hade jag en värk som varade i 3timmar och när den äntligen ebbat av med hjälp av en underbar eda så får jag veta att (under tiden jag varit "borta i huvudet av smärta" hade bebisens hjärtljud blivit på tok för höga och att han trots att jag var fullvidgad inte hade roterat färdigt och inte heller kommit tillräckligt långt ner för att de skulle kunna hjälpa honom ut annat än med kejsarsnitt. Först hade de mig att krysta allt jag kunde i hundra olika ställningar utan värkar och sen helt plötsligt börjar varje bm, läkare och barnläkare på hela halmstad sjukhus springa och sen vaknar jag på uppvaket och alex ligger på neo. De visste inte först om han skulle klara sig men han är en stark kille så nu är han ju som vilken annan (snart) ettårig kille som helst. vet inte om jag skrivit om det innan, det är inget jag gärna delar med mig av till alla. det känns lite löjligt men erfarenheten smärtar fortfarande alltför mcyket.
    usch vilken mardröm! Önskar dig en bra förlossning denna gång. Det är verkligen häftigt att föda barn (iaf när man fått lite distans till det) om allt går som det ska.
  • Bohman
    mithrandil skrev 2010-02-18 20:20:00 följande:
    Så länge man inte lider av det ser jag det som ett plus. betydligt mindre risk att råka ut för havandeskapsförgiftning om man är lågtryckare. hehe.
    ja jag menar de...
    det är juh bättre att ha för lågt än för högt
    ♥(¯`°?.¸ ♥ www.mammabohman.blogg.se ♥¸.?°´¯)♥
  • mithrandil
    Cecilia80 skrev 2010-02-18 20:43:23 följande:
    usch vilken mardröm! Önskar dig en bra förlossning denna gång. Det är verkligen häftigt att föda barn (iaf när man fått lite distans till det) om allt går som det ska.
    Ja, jag minns förlossningen som det häftigaste jag varit med om, iaf fram tills att allt gick galet och jag vill verkligen vara med om det igen, fast med en annan utgång såklart.

    bohman: Ja precis!

    march: näe, han velar fram och tillbaka tror jag. Först ville han veta, sen när jag bokade tiden så vill han inte veta och herromdagen ville han kanske veta. Jag lägger mig inte i, det är hans val denna gången så det blir vad det blir. skönt att slippa ta ett beslut. hehe.

    Vi har det faktiskt bra. Jag mår fantastiskt, oftast. har också mycket sd ibland är de riktigt obehagliga men oftast känner jag bara att jag har dom. Inget som oroar mig. när jag väntade alexander hade jag ju ca 10st i timmen som gjorde superont från v27 och fram till förlossningen så för mig betyder det egentligen ingenting denna gången eftersom tappen var och förblev så gott som opåverkad. Litar på att de kan stoppa upp det om det skulle bli förmycket, de klarade det ju superbra sist.

    skönt med en så bra bm, det är fördelen med att gå privat.
    Alexander 2009-03-11 -♥- bf 2010-06-27
  • Bohman

    jag tycker också det är skit häftigt att föda barn. är väll därför man fortsätter
    Nä, vi har alltid velat ha en stor familj, fastän me dstora motgångar så ger vi inte upp. som många andra.
    detta är min 5:e graviditet, min 5:e förlossning...o ingen har varit sig den andre lik. ska bli spännande o se hur detta blir..
    min största skräck är dock kejsarsnitt, vet inte varför, men det är något som jag verkligen verkligen inte vill....


    ♥(¯`°?.¸ ♥ www.mammabohman.blogg.se ♥¸.?°´¯)♥
  • march
    Bohman skrev 2010-02-19 09:03:31 följande:
    jag tycker också det är skit häftigt att föda barn. är väll därför man fortsätter Nä, vi har alltid velat ha en stor familj, fastän me dstora motgångar så ger vi inte upp. som många andra. detta är min 5:e graviditet, min 5:e förlossning...o ingen har varit sig den andre lik. ska bli spännande o se hur detta blir.. min största skräck är dock kejsarsnitt, vet inte varför, men det är något som jag verkligen verkligen inte vill....
    Jag känner samma som dig vill verkligen inte få kjesarsnitt men är ändå väldigt glad att det finns så de kan rädda bebisen.

    Bohman var inne och läste lite på din blogg här på FL jag beklagar dina små änglar Kan se de framför mig små busiga killar som hittar på en massa roliga saker tillsammans fast på en bättre plats

    Idag ska jag nog gå igenom barnens kläder från strl 50-98.  Ska försöka hitta på ett bra sätt att sortera och lägga undan nu när vi ska flytta.
    Vad lättare det hade varit om jag visste vad vi skulle få
    Flicka 051028, pojke 070625, BF 100614
  • march
    fetsnygg skrev 2010-02-19 15:41:15 följande:
    är i vecka 16 nu.. men jag hr blodblandade flytningar
    Har du kollat upp det??  Behöver inte betyda det värsta.
    Flicka 051028, pojke 070625, BF 100614
  • NobodysAngel
    Åkte in akut imorse, fick jätteont igår på eftermiddan och på kvällen började jag blöda. {#lang_emotions_frown} Jourläkaren ville att jag skulle fasta i förebyggande syfte inför idag... När vi kom in hade jag slutat blöda och hade "bara" bruna flytningar och bebisen levde och busade. Läkaren vet inte varför jag blöder.
    Det har börjat om nu igen och nu blöder jag desto mer än igår/inatt... Är livrädd....{#lang_emotions_cry}
    Jag orkar snart inte mer. Psykist är jag helt färdig. Lever just nu i en mardröm.
  • Bohman
    march skrev 2010-02-19 11:55:48 följande:
    Jag känner samma som dig vill verkligen inte få kjesarsnitt men är ändå väldigt glad att det finns så de kan rädda bebisen.Bohman var inne och läste lite på din blogg här på FL jag beklagar dina små änglar Kan se de framför mig små busiga killar som hittar på en massa roliga saker tillsammans fast på en bättre plats Idag ska jag nog gå igenom barnens kläder från strl 50-98.  Ska försöka hitta på ett bra sätt att sortera och lägga undan nu när vi ska flytta.Vad lättare det hade varit om jag visste vad vi skulle få
    tack gumman för dina fina ord. {#lang_emotions_heart}
    ♥(¯`°?.¸ ♥ www.mammabohman.blogg.se ♥¸.?°´¯)♥
  • Lindreas
    MissBehave82 skrev 2010-02-19 21:21:16 följande:
    Men lilla gumman! *kramar om hårt och länge*
  • fetsnygg
    march skrev 2010-02-19 19:48:51 följande:
    Har du kollat upp det??  Behöver inte betyda det värsta.
    ja jag åkte till akuten igår.. satt där i fem timmar.. så skulle jag lämna urinprov, och då blev hela toalettstolen röd.. fem minuter senare kom läkaren och gjorde ultraljud, jag bölade som fan, och sen såg vi att bebin mår bra och då bölade jag ännu mer.

    Men moderkakan ligger för nära livmodertappen sa hon, så det finns risk att en bit lossnar, men hon kunde inte göra något mer just nu, fick blodstillande tabletter, och beordrad vila och får inte bära saker eller så. Så hem och avvakta och se om det ger sig.. eller om det börjar blöda klumpar (då vill jag fan inte vara med)
    MissBehave82 skrev 2010-02-19 21:21:16 följande:
    *kramar* förstår precis hur du känner dig! Jag håller alla tummar jag har för att allt går bra för dig!
  • Dakine
    fetsnygg skrev 2010-02-20 09:23:58 följande:
    ja jag åkte till akuten igår.. satt där i fem timmar.. så skulle jag lämna urinprov, och då blev hela toalettstolen röd.. fem minuter senare kom läkaren och gjorde ultraljud, jag bölade som fan, och sen såg vi att bebin mår bra och då bölade jag ännu mer. Men moderkakan ligger för nära livmodertappen sa hon, så det finns risk att en bit lossnar, men hon kunde inte göra något mer just nu, fick blodstillande tabletter, och beordrad vila och får inte bära saker eller så. Så hem och avvakta och se om det ger sig.. eller om det börjar blöda klumpar (då vill jag fan inte vara med) *kramar* förstår precis hur du känner dig! Jag håller alla tummar jag har för att allt går bra för dig!
    Hoppas inte det är någon fara! Håller tummarna för er.

    Själv har mina symtom börjat försvinna.. brösten växer men har slutat ömma.. molande värken kommer itne lika ofta.. och illamåendet är borta med :/ bara 3 dagar efter VUL så har allt bara försvunnit :S På VULET såg jag ju att allt var bra och bebisens hjärta... är det stor risk att ngt kan ha gått snett? är i v 8 nu..
  • Ecorelle
    MissBehave82 skrev 2010-02-19 21:21:16 följande:
    Fy, vad jobbigt! Men om bebis lever och mår bra så är det nog ingen större fara även om det är väldigt otäckt. Om det är till någon tröst så blödde jag flera gånger när jag väntade min dotter, men hon är ändå en pigg och frisk unge idag. Vet dock att det är så himla jobbigt, kram!
  • Ecorelle
    fetsnygg skrev 2010-02-20 09:23:58 följande:
    ja jag åkte till akuten igår.. satt där i fem timmar.. så skulle jag lämna urinprov, och då blev hela toalettstolen röd.. fem minuter senare kom läkaren och gjorde ultraljud, jag bölade som fan, och sen såg vi att bebin mår bra och då bölade jag ännu mer.Men moderkakan ligger för nära livmodertappen sa hon, så det finns risk att en bit lossnar, men hon kunde inte göra något mer just nu, fick blodstillande tabletter, och beordrad vila och får inte bära saker eller så. Så hem och avvakta och se om det ger sig.. eller om det börjar blöda klumpar (då vill jag fan inte vara med) *kramar* förstår precis hur du känner dig! Jag håller alla tummar jag har för att allt går bra för dig!
    Usch, så jobbigt. Men skönt att bebis lever och mår bra.  Det är väl inte så mycket annat att göra än att vila och hoppas att moderkakan flyttar på sig snart. Kram!
  • Bohman
    fetsnygg skrev 2010-02-20 09:23:58 följande:
    ja jag åkte till akuten igår.. satt där i fem timmar.. så skulle jag lämna urinprov, och då blev hela toalettstolen röd.. fem minuter senare kom läkaren och gjorde ultraljud, jag bölade som fan, och sen såg vi att bebin mår bra och då bölade jag ännu mer.Men moderkakan ligger för nära livmodertappen sa hon, så det finns risk att en bit lossnar, men hon kunde inte göra något mer just nu, fick blodstillande tabletter, och beordrad vila och får inte bära saker eller så. Så hem och avvakta och se om det ger sig.. eller om det börjar blöda klumpar (då vill jag fan inte vara med) *kramar* förstår precis hur du känner dig! Jag håller alla tummar jag har för att allt går bra för dig!
    neeej....
    usch va otäckt det låter..
    hoppas för det bästa för dig gumman!!
    Kramar
    ♥(¯`°?.¸ ♥ www.mammabohman.blogg.se ♥¸.?°´¯)♥
Svar på tråden Vi som +:at igen efter ett mf/ma..