• PetraD

    gbp på sofiahemmet

    ni som gjort gbp på sofiahemmet i stockholm
    hur lång tid har det gått från ni träffade läkare där första gången tills ni fick op??

  • Svar på tråden gbp på sofiahemmet
  • PetraD

    Mamma till Felicia och Simon skrev 2009-12-14 12:47:44 följande:


    har du fått en betalnings förbindelse?i så fall är det värnamo bmi som gäller
    vet inte om de kallar det betalningsförbindelse...
    men jag hade från början fått den skickad till värnamo
    under hösten och i januari har de fått hjälp av läkare från sofiahemmet.. så därför skicka de mig vidare dit, eftersom de har så långa köer...
    borde väl räknas som betalningsförbindelse
  • Mamma till Felicia och Simon
    PetraDeliu skrev 2009-12-14 13:24:06 följande:
    Mamma till Felicia och Simon skrev 2009-12-14 12:47:44 följande: vet inte om de kallar det betalningsförbindelse... men jag hade från början fått den skickad till värnamo under hösten och i januari har de fått hjälp av läkare från sofiahemmet.. så därför skicka de mig vidare dit, eftersom de har så långa köer... borde väl räknas som betalningsförbindelse
    ja det tror jag
  • PetraD

    Killarnas morsa skrev 2009-12-14 17:15:21 följande:


    Hej!Min man var på bedömning på Sophiahemmet den 19:e november och opades den 24:e.
    extra snabbt
    tack för ditt svar
    vad hade din man för bmi?

    ni som gjort op; hur har det gått för er??
  • Killarnas morsa

    Han hade 41 i BMI + sömnapné och diabetes typ 2.
    Han tillhör Västra Götaland så det var med betalningsförbindelse från dem.

    Två veckor efter op blev han "friskförklarad" från diabetesen!

  • PetraD

    Killarnas morsa skrev 2009-12-14 18:25:37 följande:


    Han hade 41 i BMI + sömnapné och diabetes typ 2.Han tillhör Västra Götaland så det var med betalningsförbindelse från dem.Två veckor efter op blev han "friskförklarad" från diabetesen!
    tack för svaret

    vad skönt att han blev "friskförklarad"
  • james
    PetraDeliu skrev 2009-12-14 13:21:35 följande:
    okejtack för svarethade de några andra kriterier för dig??du får gärna berätta lite om hur du upplevt din op osv..?
    Jag har pco, hade högt blodtryck (inte farligt högt har aldrig medicinerats) sockervärden som spökade, heller inget som jag har medicinerats mot förutom under min graviditet.... Var jätte nervös att jag inte skulle bli godkänd.... men fick som svar att jag absolut var kvalifiserad för en operation. Behövde inte flyta innan.
    Blev jätte bra motagen av alla på sophiahemmet, alla är verkligen toppen där, operationen gick jätte bra.... hade aldrig ont, mådde ganska illa första veckorna och kan göra det från och till fortfarande men det beror på vad jag äter är väll fortfarande i omlärningsprossesen har gått ner 30 kilo hitills så har nu ett bmi på 24.7...... såg precis att jag krupit under strecket till normalviktig
    Mår jätte bra och upplever just nu iallafall operationen som en otrolig chans till ett helt nytt liv......
  • PetraD
    james skrev 2009-12-14 18:52:49 följande:
    Jag har pco, hade högt blodtryck (inte farligt högt har aldrig medicinerats) sockervärden som spökade, heller inget som jag har medicinerats mot förutom under min graviditet.... Var jätte nervös att jag inte skulle bli godkänd.... men fick som svar att jag absolut var kvalifiserad för en operation. Behövde inte flyta innan.Blev jätte bra motagen av alla på sophiahemmet, alla är verkligen toppen där, operationen gick jätte bra.... hade aldrig ont, mådde ganska illa första veckorna och kan göra det från och till fortfarande men det beror på vad jag äter är väll fortfarande i omlärningsprossesen har gått ner 30 kilo hitills så har nu ett bmi på 24.7...... såg precis att jag krupit under strecket till normalviktig Mår jätte bra och upplever just nu iallafall operationen som en otrolig chans till ett helt nytt liv......
    okej, tack för ditt svar
    var väl mycket de "besvären" du hade som gjorde extra att du blev kvalificerad till en op. men kanske du blivit ändå förstås..
    brukar alla behöva flyta annars?+ eller beror det på hur mycket man väger innan och så??

    vad skönt att din op gick bra och att du hade det bra där. jo, det kan väl komma då och då långt efter illamåendet beroende på vad man äter...

    grattis till de minskade kilona. jättebra!!!
    grattis även till normalviktigt bmi
  • james

    Tack....
    Tror att det var för att jag hade vissa viktrelaterade besvär som jag blev godkänd.
    Flyt?? verkar vara olika från sjukhus till sjukhus.... men det handlar nog mest om vad man har för vikt, ju högre vikt desto större lever och det är väll därför man flyter innan för att minska levern.....

  • PetraD
    james skrev 2009-12-14 20:11:23 följande:
    Tack.... Tror att det var för att jag hade vissa viktrelaterade besvär som jag blev godkänd.Flyt?? verkar vara olika från sjukhus till sjukhus.... men det handlar nog mest om vad man har för vikt, ju högre vikt desto större lever och det är väll därför man flyter innan för att minska levern.....
    tack
  • Simba2
    Pratar gärna med någon av er, ni får gärna lägga till mig! [email protected] Hej! Här hittar ni en glad tvåbarnsmamma på 40 år. Som vill träffa nya vänner online. Är gift så jag söker endast seriiösa vänner här. Gillar att träna promenader, familjen, djur m.m. Hör av er om det låter intressant. /En som saknar nya vänner.   
    Har gjort min GBP - 1011?? Har gott ner 40 kg. 
Svar på tråden gbp på sofiahemmet