• Glittran

    Carlanderskatöserna del 19

    Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

    Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

    Nya kämpare är ALLTID välkomna!

    Gamla trådar:

    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html


    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

  • Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • Resande

    Love is du tar väl vaggisar nu också? Jag tippar på sköra och kanske irriterade slemhinnor. Sen börjar det väl närma sig bim och då kan man ju få lite blod även som gravid. Håller tummarna för att allt går vägen!

  • Love is everything

    Ja, det gör jag, Lutinus. Men det är mer som blodblandade flytningar, det känns som om det är "för mycket" för att det skulle vara okej. Det värsta är att jag mår så illa, hade jag inte haft några symtom hade det varit lättare att ta... Nytt test imon, samma gamla vänta och se...

  • Love is everything

    Minus igår och blöder fortfarande... Igår hade jag bara molvärk som symtom men idag har jag mått yttepytteilla. Pratade med CA idag och hon trodde att det kunde vara så att jag har för liten dos Progynon, att det är därför jag mellanblöder. Hon tyckte med att det var för tidigt för mens. Ska ringa tillbaka i em. Kanske det som varit problemet när jag varit gravid med och fått missfall v5 varje gång? För lite progesteron helt enkelt!
    Vågar inte hoppas direkt, vad kan finnas kvar där inne?

  • Love is everything

    Pratade med CA precis och jag ska höja Progynonen till 4 tabl/dag. De tyckte det verkade konstigt med blödningarna. Göran hade en idé om det inte tar sig denna gången, att göra behandlingen annorlunda nästa gång, förstärka äl. Menar han äl-spruta kanske? Känns bra att få en annan plan!!

  • Resande

    Love is vårt sista färskförsök slutade med mens på ruvardag 5. Sen nästa månad blev jag spontant gravid som nu är vår treåring. Hoppas det lyckas nästa gång om det nu skulle vara kört den här gången. Jobbigt med alla försök men nu måste det funka tycker jag. kram

  • Love is everything

    Väntar på återförande av vår sista blastocyst i frysen. Hade egen äl, fick mens två veckor efter och på den har jag tagit Letrozole (liknar pergotime, är särskilt bra för oss med pco). U-ljud i måndags visade en jättetjock slemhinna och ett ägg på 16 mm. Idag fick jag utslag på äl-testet och ska även ta en Ovitrelle-spruta, återinföring blir på onsdag! Wish me luck!

  • Love is everything

    Ruvar på sista blastocysten från frysen, plussade rd 4!!! Helt otroligt!! Har jättemycket molvärk och massvis med symtom, det bådar gott.
    Sonen kom på fjärde ivf-försöket, detta var fjärde syskonförsöket. Ett missfall och ett utomkveds innan plusset med sonen och jag hade ju ett missfall och ett utomkveds innan jag plussade nu. Det måste vara ödet va?
    Plus att alla missfall plussade jag inte förrän efter dag 9, med sonen dag 5 och nu dag 4, ju tidigare desto bättre alltså!

    Håll era tummar för att äggis stannar kvar!! Tiden släpar sig fram... Hoppas kunna göra tidigt ultraljud innan semester.

  • Hemflyttad

    Har inte varit inne på evigheter, grattis Love! Hoppas allt gått bra hittills?

    Själv har jag ju en ettåring och en snart treåring nu, så det är fullt ös. Även två blastisar i frysen, men tror inte vi ska återföra dem ... Har ett år kvar att tänka på saken.

  • Hemflyttad

    Verkar som att den här tråden är helt död nu. Någon som vet om det finns någon ny? Jag ska göra FET nu och hoppas på en trea! Glad

    Love is everything, hur har allt gått för er?

  • Love is everything

    Allt har gått bra! Fick en perfekt son efter planerat kejsarsnitt 22:a januari, så han är snart 8 månader! Slutade dock att andas 7 min gammal så det var en omtumlande första tid, men det verkar inte ha gett några men. Storebror älskar sin lillebror och det roliga är att de faktiskt är tvåäggstvillingar.

    Hur går det för dig? Vad spännande med en trea!! Jag är mycket nöjd med mina pojkar, men har också haft mina funderingar. Men har insett mer och mer det är perfekt som det är just nu!

  • Hemflyttad

    Vad roligt, grattis till lillkillen! Antar att ni har fullt upp precis som vi. Glad

    Skulle gjort FET förra månaden men fick aldrig något utslag på ÄL-testet, har aldrig hänt förr så det var frustrerande. Gör ett nytt försök den här månaden ...

    Du är väl fortfarande relativt ung, har jag för mig, så ni kan ju vänta och se hur det känns om ett tag. Har ni något kvar i frysen? Men visst är två perfekt på många sätt och vis! Det är verkligen fantastiskt med barn, tänk att allt ordnade sig för oss till slut!  Solig


    Vår son föddes 2012 efter flera års längtan. BF 9/2 2014 ...
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19