• NizzY

    Lyckorus på grund av ett + ? (vi som nyss har +)

    Vi som nyligen har {#lang_emotions_plus}. Vi som har längtad, kämpad och kissad på en och annan test sticka och nu har vi svårt att förstå att vi faktiskt är gravida

     ska vi hålla hand ?

    Jag tjuvtestade förigår (och igår ännu en gång) hade TD efter FET den 24 april och nu efter 7 år och en lång resa, kan jag knappt tro mina ögon.
    Vi ska ha barn!!! hur underbart skumt är inte det, innan årets slut, ska vi bli mamma och pappa

    Förstås nu oroar mig sig för diverse annat men lyckoruset förstätter och jag hoppas att ni är fler så vi kan dela glädje och sorg här inne och stötta varandra

  • Svar på tråden Lyckorus på grund av ett + ? (vi som nyss har +)
  • NizzY

    jag  har har dille på salt, sur och beskt... allt inlagt i ätika och så homus !!!! har ätit så mycket salt att läpparna svider och jag som annars är en riktigt gottegris och älskar godis och choklad, det tilltalar mig icke för 5 öre nummera

    frossan och tröttheten är bara så påfrestande, blä, jag är så trött så jag vet inte om jag är illemående och yr för jag är trött eller trött för jag är illemående och yr, ja allting känns konstigt men det är väl så det ska vara att vara gravid

  • Lavish

    Idag på väg hem satt jag och sambon och väntade i busskuren i 15 min. Någonting där stank alldeles fruktansvärt tyckte jag, fick värsta kväljningarna. Jag trodde det var någon människa som inte tvättat sig på 5 år el nått. Men sen såg jag att det låg en cigarettfimp framför mig och pyrde lite. Stampade ut den och den fruktansvärda stanken försvann. Men jag mår fortfarande illa, 2 timmar senare

  • NizzY

    ja luktsinnet bli ju skarpare, ingen tveckan om det , vi få väl ha tampisar i näsan {#lang_emotions_tongue_out}

  • NizzY

    Hej tjejer hur mår ni ? hur är livet ? har ni fattat ännu att vi ska ha ungar innan året är slut ?

  • Lillpyret2011
    NizzY skrev 2010-04-26 15:54:50 följande:
    Hej tjejer hur mår ni ? hur är livet ? har ni fattat ännu att vi ska ha ungar innan året är slut ?
    Jag fstter, men ändå inte. HAHA
    Mitt humör är helt upponer. Arg och ledsen jättelätt :S
  • NizzY

    ja jag fryser som ett djur...sover full påkläd, ha jämt gåshud och känner mig sjuklig och febrig... känsligare till humöret med, argare och ledsnare men oxå tokig underligt glad och upprymd

  • Väntan på en liten

    Efter 10 långa månader fick jag äntligen ett plus på CB så jag hoppar in här om det är okej!!!


    Längtar...252 dagar kvar
  • NizzY

    välkommen och grattis till +

    nu har illemåendet kommit till mig, visa studer är det riktigt jobbigt , då det vet ej om det ska ner eller upp, igår åkte hela middagen ut ochj sedan orkade jag inte eller vågade äta något mer, bäst mår jag när magen är tom känns det som... jag har ju ett par överflödiga kg så det är väl inga problem men roligt är det juinte ...

    sambon satt och krängde chips och godis och jag zipade på mitt citron vatten

    hur mår ni ?

  • Väntan på en liten
    NizzY skrev 2010-04-30 10:21:57 följande:
    välkommen och grattis till +nu har illemåendet kommit till mig, visa studer är det riktigt jobbigt , då det vet ej om det ska ner eller upp, igår åkte hela middagen ut ochj sedan orkade jag inte eller vågade äta något mer, bäst mår jag när magen är tom känns det som... jag har ju ett par överflödiga kg så det är väl inga problem men roligt är det juinte ...sambon satt och krängde chips och godis och jag zipade på mitt citron vatten hur mår ni ?
    Tack

    Jag är i v 5 idag och mår underbart bra, inget illamående. Lite trötthet är det enda och så har jag rasat i vikt -6 kg nu {#lang_emotions_surprised} undrar såklart hur det kommer sig.
    Längtar...251 dagar kvar
  • Lillpyret2011
    NizzY skrev 2010-04-30 10:21:57 följande:
    välkommen och grattis till + nu har illemåendet kommit till mig, visa studer är det riktigt jobbigt , då det vet ej om det ska ner eller upp, igår åkte hela middagen ut ochj sedan orkade jag inte eller vågade äta något mer, bäst mår jag när magen är tom känns det som... jag har ju ett par överflödiga kg så det är väl inga problem men roligt är det juinte ... sambon satt och krängde chips och godis och jag zipade på mitt citron vatten hur mår ni ?
    Även om det är svårt så är det äta som gäller när illamåendet slår till. Det är det enda som får bort det. Ät ofta men lite. Typ brödbitar, vatten, frukt. Drickyoughurt (Yalla) funkar bra också tycker jag.
    Sedan hjälper Schweppes Gingel Ale. Ginger Ale är jättebra, dvs ingerfära på svenska. Mineralvatten är också bra. Prova dig fram och se vad som passar dig
  • Lillpyret2011
    Väntan på en liten skrev 2010-04-30 10:26:13 följande:
    Tack Jag är i v 5 idag och mår underbart bra, inget illamående. Lite trötthet är det enda och så har jag rasat i vikt -6 kg nu  undrar såklart hur det kommer sig.
    Tycker det är så roligt att du är gravid! Håller tummar och tår för att allt går bra. Vilket det självklart kommer att göra :D
  • NizzY

    klart ska allting gå bra för oss alla det vet jag bara !!!

    ju mineralvatten funkar ju hyfsad bra och allting kallt, lätt fill är just nu en stor favorit...

    på vågen stå jag still och är hur nöjd som helst med det... vill helst inte redan nu i början gå upp nånting, det tycker jag kan vänta nån vecka

    tack för alla tips

  • NizzY

     här har det varit tyst i tråden ett tag nu , var är ni ? hu rmår ni ?

    Jag håller på att bli tokigt här med, har snart i 1 vecka försökt skriva in mig hos barnmorskan utan resultat... konstiga tider, då man är på jobbet, sedan ingen som svarar osv.. tänkte, nu få det vara nog, jag gå privat, men det är extremt långa vänte tider överallt... så jag få väl på torsdagen gå på öppen motagning och se vad som händer... vill ju helst ha barnmorskan nära hemmet och lagom nära jobbet i fall fall men dett avisade sig vara mycket svårare än väntad

  • Lillpyret2011

    Jag mår väl sisådär. Trött trött trött!
    Humöret är hemskt, mycket varienrande hehe
    Illamående vissa mornar /fm, väntar mig dock att detta kommer bli mycket mycket värre om ett tag.
    Min förra graviditet spydde jag som en gris varje dag i 20 veckor nånting. Huuu!

    Skrev in mig på MVC i torsdags och skall åter den 14/6.

  • NizzY

    Ja, just nu säger jag att det känns mer som vinterkräksjukan än en graviditet, konstant illemående förföljer en dyngnet runt... citron vatten, gröna (saltade) äpple och vatten melon är det jag mår bäst av för så fort någon annat nå magsäcken, känns det som att det sk akomma ut när som helst...

    tröttheten är en kapitel för sig...

    Just nu alltså i v7 och det känns lite mindre underbart men förfarande överväldigande lyckligt

Svar på tråden Lyckorus på grund av ett + ? (vi som nyss har +)