• emilias

    Nyköpinsbor hjälp mig, Arnö eller Byngelstorp?

    Nu har vi tröttnat på att leta hus i STHLM och tar oss vidare till NYKÖPING =0)
    Vi ska på visningar nästa helg men är lite delade då vi inte känner någon alls i Nyköping.
    Var ska man bo? Har hört/läst att Bryngelstorp och Arnö är bra områden (vi har tre barn så vi vill gärna ha vänner till barnen runtomkring oss). Vilket av dessa skulle DU rekommendera? Positivt/negativt? Jag är jätteintresserad av ALL information! =0)

    Är det så att Bryngelstorp ligger lite längre från centrum och att kommunikationerna är lite sämre dit?

  • Svar på tråden Nyköpinsbor hjälp mig, Arnö eller Byngelstorp?
  • Millan91

    Arnö är fint bostadsområde och är inte så långt från själva kärnan av staden. 
    Men sen är det ju ni själva som ska känna efter hur ni vill bo. Finns flera fina områden i stan och runtom staden. Hur nära vill ni ha till stan/skola/affär/naturområden/vatten/jobb osv. Glad

  • Mrs X

    Vi är i en liknande situation som er. Vi ska flytta från Sthlm till Nyköping är det tänkt. Av de jag känner och när jag är i Nyköping så tycker jag att Brygelstorp är bättre än Arnö, de ska tydligen ha en bra skola där också. Arnö upplever jag som mer avskiljt från centrum. Men som sagt så är det ju personligt vad man tycker...

  • Junibarn

    Gamal tråd såg jag?. hur blev det?? För min del är Bryngelstorp för lång ifrån stan. Arnö har bra o dåliga områden. 

Svar på tråden Nyköpinsbor hjälp mig, Arnö eller Byngelstorp?