• Tommye

    Blivande pappor på ca 30 år

    Jag och min fru planerar att börja skaffa barn, och det vore kul att snacka med fler som är i samma läge. 

    Jag är 31 år från södra sthlm =) 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-06 11:24
    Meen jag börjar då! :) Jag åker mc (när jag har någon) klättrar på väggar eller berg, åker inlines, spelar xbox. Just nu så pluggar jag kriminologi men vet inte vart det slutar när jag är klar..

    Vi börjar på måndag med att försöka så förhoppningsvis så kommer det en liten i början av nästa år. Kul att känna nån fler som blir pappa där i krokarna.

  • Svar på tråden Blivande pappor på ca 30 år
  • Tommye

    Fan för telefoner! Råkade komma åt skicka innan jag var klar.
    Men ser fram emot att den ska födas :) nu ska vi snart troligen flytta till större, så det blir kul att göra i ordning det sen. Flytt blir till vårberg. Nån som bor i de krokarna?

  • hayleyspappa

    va kul att det tog sig=).
    förlossningen och allt runt i kring e kaos =)  men så fort han lr hon är ute så ja hur ska ja förklara de. total lycka. alla bekymemr är totalt bortblåsta.
     första gången jag höll min lilla dotter inne på bb.  tårar kom kan ja säga =)
      
    vi försökte i 2 år innan de gick.  min tjej har en dotter på 8 år sen innan så jag var väääldigt orolig att det var nåt fel på mina simmare.

    1 missfall har vi upplevt oxå. dagen efter vi berättat för alla . 1 dag ifrån den sk säkerhets veckan.

    beräknat datum va 10-10-10
     
    men i maj förra året så starta vi en utredning om varför de inte hände något efter missfallet. har det tagit sig en gång borde de ju göra de igen tycker man .   

    Och jag kan säga att jag har aldrig skämts så mycke som när ja fick betala 300:- till en läkare på en fertilitets klinik för att han skulle känna och undersöka pungkulorna.  usch.
    och pinsamheten när ja fick ta mig till linköping för att lämna ett sperma prov. 
    kändes som om alla bara glodde på mig när ja kom ut ur det där rummet.

    ( nån som läser detta som jobbar med att undersöka sperma prov. snääällla uppdatera era tidningar. haha. playboy från tidigt 80 tal e inte så satans erotiskt längre=)   )

    men nu till det roliga.  när vi tog beslutet över en kopp kaffe vid köksbordet att starta detta så måste nån spärr ha släppt.  för efter vi varit på undersökningarna så kände sig tjejen annorlunda. kissade på en sticka och se på faan. den visa gravid 2-3 veckor.  så när vi va första gången på lovisa kliniken i norrköping så va hon redan gravid ==)

    jag begärde ett extra ultraljud redan i v 8. ( första brukar man i normala fall göra v12)  bara för att få veta om detta foster var ok.
    och när han sa att han såg hjärtslag då tjöt ja.  sa till han. att detta kanske låter dumt men kan ja få ett kort =)
    ser ut som en böna bara men faan detta va mitt barn=)

    beräknat datum vart den   4 feb men natten den 22 jan efter att vi ätit en jäkligt stark köttfärssås kommer ja aldrig glömma.

    01:30 morgonen den 23 jan kom tjejen upp och fråga om ja sov. låg i soffan och kolla på tv..  nej vadådå?  vattnet gick precis . satan va nervös ja vart =)

    in till förlossningen. 04:00 började tjejen få mera ont .  4 tryck senare , 04:03 sa de plopp=)

    från att ligga på kvällarna och känna och prata med en mage till att se detta liv.  fy faan va underbart.  =)    

    den dagen satt ja bara och kollade på denna lilla människa som låg i den vagn man får på bb.

    Livet hade äntligen börjat !=)   

    Jag önskar dig och alla blivande där ute all lycka och att allt går bra med bebben och mamman. detta är det största och mest underbara man kan uppleva.   allt annat runtikring så som kombi bil , vagn , boende , mm mm löser sig under resans gång.    

    kom bara ihåg att njuta av varandra för efter förlossningen så är det inte så mycke tid till sånt. =)

    ( 3 månader är Hayley svensson levin på kortet )



     l
      

                   

                    
  • hayleyspappa

    jäklar va mycke text det blev. behövde skriva av mig lite =)

  • Tommye

    Söt bebis =) 

    Jag ser fram emot att hen ska komma otroligt mycket! (Ursäkta alla hen-motståndare) Även om det kommer innebära stora förändringar så känns det som att de kommer bli fantastiskt!

    Att få se och hålla i bebisen =)
    Vi kommer även att flaskmata från första börjar vilket även gör det lättare för mig att knyta ann till barnet.
    Var är ni ifrån Hayleyspappa?

  • hayleyspappa

    är från Finspång Östergötland. en glader östgöte=)

    1 barn på 8 månader, en bonus dotter på 8 år. och en sur kärring =) de e min familj de. haha  

      att du längtar efter att få se och hålla förstår ja.   9 månaders väntan känns som flera år. iallafall för mig =)

    men att sen få se. ja du obeskrivligt=)

    jag har hållt i några bebisar men när man håller i sitt egna kött och blod så att säga är heeelt underbart,.

    men nervöst. 

    när hon va rentvättad och navelsträng och så va klippt och dom skulle väga och mäta henne. efter de så¨fråga barnmorskan mig om pappa ville klä på henne. då slog det mig att jag aldrig tagit på kläder på ett så litet barn så mitt svar vart. jaaa men hur gör ja de. hahaha       

  • Alex08

    Blir pappa här vilken dag som helst, beräknat till idag så vi hoppas lillgrabben tittar ut när som helst.


    Är 26 år som bor i Vasastan, Stockholm.

  • SuprNova

    Grattis till blivande farsor!

    Själv fyllde jag trettio förra veckan, två döttrar (6 år och 1 år) och som någon annan sa - när du håller i ditt barn. Det är sjukt hur mycket kärlek man kan känna för en sån liten individ.

    Jag älskar mina barn så otroligt mycket och vill ha fler men sambon säger stopp samt då jag startat upp eget företag nu så lär det dröja.

  • Pappaganzta

    27 år väntar min första lilla knodd i början av februari...Och är riktigt grön inne på det här forumet...Hur går jag med i grupper? haha.

    Älskar att klättra, mma-sparras, lira xbox och resa.

    Bor i Göteborg och ser otroligt mycket fram emot att bli fader.

  • 08pappan

    Nu går vi in i v29. Nu sparkas det rätt friskt där inne. Nu har även min son från ett tidigare förhållande fattat galoppen och springer runt "ja ska bli stojebjoj!" 

  • Tommye

    Kul, vi gick i v 27 i går, den rör på sig väldigt mycket oxå. Känns tydligt :) inte så länge kvar tills det e dags nu

  • MadDog

    Tjenare alla grabbs ;D

    Jag är ganska nyligen fyllda 30 och väntar nu på mitt första =) ser verkligen fram emot det men ändå väldigt nervös inför det med. Sambon e inne i vecka 12 nu och vi har ju ett par veckor till kan man ju säga :) men även ska man ju inte ropa hej än till man har iaf kommit till "säkerhets veckan", även om man skulle vilja :)

    Är boende i Eskilstuna sedan snart 2 år tillbaka. gillar att lira musik , PC, film även söker någon sportsysselsättning att hålla på med. så om det finns någon där ute som vet något om det?, får ni jätte gärna skriva en rad =)

  • 08pappan

    Livet blir inte alltid som man planerat. Den 21a december  kl 19 åkte vi in till SÖS för koll, då sambon hade fått en mindre blödning. Undersökningen tog cirkus 2 timmar och vi blev hemskickade vid halv tiotiden ungefär. Vi stannade till på en större matkedja och passade på att handla lite saker inför julen.

    Väl hemma började sambon känna värkar i magen och bindorna blev allt blötare. Klockan blev efter midnatt när vi ringde till SÖS igen och de ville naturligtvis att vi skulle komma in igen. Halv två på natten fick vi ett rum på förlossningen för ytterliggare undersökning och koll. Prover och allt möjligt togs. Vid halv sex på lördagsmorgonen åkte jag hem för att få mig lite sömn + att ta hand om hunden och se om det fanns någon som kunde ta hand om den, då vi inte ville ha det i tanken att hunden måste rastas osv.

    In igen till SÖS vid 14 på lördagen och möter då sambon i en rullstol påväg upp till en annan avdelning för observation, då vi inte fick åka hem pga blödningen och allt vatten. Klockan blir 17 när sambon knappt kan röra sig längre pga sammandragningar. Vi blir nerskickade till förlossningen igen och kl 18 var hon öppen 4cm.

    Kl 22:12 föds en liten flicka på 2440g/45cm 5 veckor för tidigt. Så nu de senaste dagarna har vi legat på neonatalavdelningen för förtidigt födda bebisar. Men allt är toppen med lilltjejen, bara det att hon måste få äta upp sig lite innan vi kan åka hem.

    Men en bättre julklapp kunde man knappast få! :) 

Svar på tråden Blivande pappor på ca 30 år