• lasavi

    DOMEDAGEN??

    Många filmer finns om hur jorden ska gå under. Religioner förespråkar domedagen och många forskare idag beskriver att jorden har förändrats och mycket åt det som händer omkring oss verkar tecken så instabilitet. Ska jorden krocka med komet? Ska virus bryta ut? Kommer Jesus till jorden? många frågor och olika svar finns men vad tror ni gott folk här på FL? Är vi beredda? Är vi rädda? Skriv gärna vad du tror eller vet och gärna hänvisa till källor!


    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden DOMEDAGEN??
  • maaammaaa

    Var det någon annan än jag som såg stjärnfallet för 10 minuter sedan? Jag var ut på promenad med min man och vi såg på stjärnorna.  Stjärnfall heter det men det är en meteorit Jättestenbumling) som störtar mot jorden och friktionen i atmosfären gör att den kan brinna upp. Vid stjärnfall får man önska sig något och jag önskade att barnen ska komma hem.

  • Inkontinental

    Ingen jättebumling, maximalt stor som en ärta.

  • maaammaaa

    Den lyste lika klart som en planet och det såg ut som den bara kastades neråt helt plötsligt och bara försvan nedanför horisonten. I en hastighet av 20.000 km i timmen blir det hett. För ca 100 år sedan träffades Sibirien av en stor meteorit som förändrade landskapet. Människor är  sårbara.

  • Inkontinental
    maaammaaa skrev 2012-11-15 21:53:49 följande:
    Den lyste lika klart som en planet och det såg ut som den bara kastades neråt helt plötsligt och bara försvan nedanför horisonten. I en hastighet av 20.000 km i timmen blir det hett. För ca 100 år sedan träffades Sibirien av en stor meteorit som förändrade landskapet. Människor är  sårbara.


    Hastigheten bör vara 20 km per sekund = 72 000 km per timme . I Tunguska i Sibirien 1908 var det troligen en komet som exploderade i atrmosfären.
    Stick inte upp huvudet, det är lågt i tak härinne.
  • quilde

    Nån gång i framtiden går ju inte att utesluta, men det här 2012-snacket är ju bara trams av folk som inte begriper mayafolkets tidsräkning

  • Pentra

    TS, jag kunde inte kryssa i något av dina alternativ eftersom det inte fanns något som stämde för mig... . . . . => * VET att Jorden inte kommer att gå under inom det snaraste. /Pentra

  • Pentra
    Inkontinental skrev 2012-11-15 22:03:02 följande:
    Hastigheten bör vara 20 km per sekund = 72 000 km per timme . I Tunguska i Sibirien 1908 var det troligen en komet som exploderade i atrmosfären.
    Stick inte upp huvudet, det är lågt i tak härinne.

    Det var inte en komet...
  • Pentra
    Inkontinental skrev 2012-11-18 18:29:27 följande:
    Vad var det då?

    En flygande farkost som sprängdes flera hundratals meter ovanför marlen... Men nu är vi lite OT...
Svar på tråden DOMEDAGEN??