• dennis02

    Varför blir snygga tjejer tillsammans med så fula killar?

    Jag ser det på stan. Jag ser det på bussen. Jag ser det i biosalongen. Jag har sett det i skolorna. Jag ser det på facebook. Riktigt snygga och söta tjejer som är tillsammans med killar som inte alls motsvarar dem utseendemässigt.

    Så jag tror nog att ni grabbar som är oroliga för att inte få en tjej pga ert utseende kan tagga ner lite. För kvinnor verkar inte på långa vägar ha samma krav när det gäller utseende som männen på kvinnorna.

    Jag gillar förstås inte att skryta. Men jag ser rätt bra ut i jämförelse med de flesta killar jag ser som är tillsammans med dessa tjejer, och jag har också ofta fått höra att jag ser bra ut. Trots det har jag bara haft 2 längre förhållanden i mitt liv och endast 2 ONS. snart 40 år gammal.

    Kan jag då av detta dra slutsatsen att vi män kan sluta fila och putsa på vårt utseende eftersom ni ändå tycks vara ganska okritiska när det gäller det yttre?

    Ja jag vet att inlägget kanske verkar pubertalt med tanke på min ålder, men ibland måste man bara få fråga saker spontant.


    De rika ska fan dela med sig till de fattiga!
  • Svar på tråden Varför blir snygga tjejer tillsammans med så fula killar?
  • dennis02
    lykantrophona skrev 2013-11-11 18:15:59 följande:
    Inte undra på att du saknar tjej när du använder dig av sådana nedlåtande omdömen om andra människor... Jag skulle fly illa kvickt när du använder ord som "bögig" och "nörd" som skällsord.

    Jag är tillsammans med en "nördig glasögonorm", och han är den vackraste jag vet. Dessutom så har vi mycket gemensamt, eftersom vi båda är nördar som tycker om tv-spel, rollspel, osv... och kinky sex :P
    Konstigt. jag har alltid fått den allmänna uppfattningen att de flesta snygga tjejer väljer bort sådana killar, just pga att de tänker de nedlåtande omdömena om dem.

    De rika ska fan dela med sig till de fattiga!
  • Nyfiken gul
    dennis02 skrev 2013-11-09 07:09:32 följande:
    Menar att snygga tjejer som verkligen skulle kunna få en drömprins rent utseendemässigt. väljer att vara ihop med antingen nördiga glasögonormar med "bögig" röst eller med värsta trashankarna med stripigt flottigt hår och trashiga kläder.

    Men det är ju DIN åsikt.   Du har ju ingen aning om vad dom ser hos dessa killar egentligen.  Även en flottig hårdrockare kan ha något som attraherar. 

    Min kompis och jag har totalt olika smak på killar och det vi faller för hos killar är totala motsatserna. Hon vill ha smala androgyna killar som gärna är yngre än henne. Ser ut som en möjlig kandidat för att vara vampyr....
    Men hon verkligen attraheras av dessa killar och tycker dom är sååå snygga... Jag själv fattar ingenting...
    Och hon är snygg...  riktigt snygg....

    Kom ihåg också att attraktionen måste vara åt andra hållet också....   Även killar som ser ut hur fan som helst har krav på sina tjejer. Och är det perfect match så är det...  

    Jag känner också många snygga killar som verkligen sågat mig och andra tjejer vid fotknölarna och som verkligen inte ser vad andra killar ser i oss. Vi är bara ett litet "tsss" i deras ögon.  Och så går dom o väljer tjocka Berta på 98 kg som jobbar i receptionen på bilskroten...  

    allt är verkligen relativt. 
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Furstinna

    Oj jag har motsatt erfarenhet. Att snygga killar är tillsammans med fula tjejer. Där har jag alltid tänkt att vet beror på dåligt självförtroende hos tjejen och ren svinaktighet hos killen. (Han nöjer sig givetvis inte med bara henne). Motsatsen har jag nog aldrig stött på? Men så är jag inte vidare intresserad av andra människor heller så de flesta passerar mig bara förbi. Själv vill jag ha en snygg man som är smart, humoristisk och framförallt självsäker! Jag kan inte kompromissa om något ovanstående.

  • Nyfiken gul

    Du kanske är singel för att du har så mycket fördomar och förutfattade meningar ? Din sanning är sanning och verkar därmed ha din åsikt klar och därför går du inte på djupet utan gör dig till ett offer för omständigheterna... Det är en egenskap som är osexig...


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • cheese
    Furstinna skrev 2013-11-12 07:26:33 följande:
    Oj jag har motsatt erfarenhet. Att snygga killar är tillsammans med fula tjejer. Där har jag alltid tänkt att vet beror på dåligt självförtroende hos tjejen och ren svinaktighet hos killen. (Han nöjer sig givetvis inte med bara henne). Motsatsen har jag nog aldrig stött på? Men så är jag inte vidare intresserad av andra människor heller så de flesta passerar mig bara förbi. Själv vill jag ha en snygg man som är smart, humoristisk och framförallt självsäker! Jag kan inte kompromissa om något ovanstående.
    Fula kvinnor får man ha ifred.......
  • Limalie

    Efter att ha läst dina inlägg kan jag förstå att du är singel.

  • cattus

    Ogillar "snygga" killar pga deras ytliga sätt. De tror att de är guds gåva till kvinnan, vem vill vara tillsammans med någon som hela tiden vänder sig om efter alla andra "snygga" tjejer, för det kanske finns någon ännu snyggare än den han är tillsammans med just nu.
    Hellre en snygging som inte är medveten om det som tycker att jag är snygg fast man själv inte tycker det. 

  • cheese
    Spiroui skrev 2013-11-08 18:04:56 följande:

    Skönt att vara tillsammans med en fulare då har man alltid ett övertag.


    Precis. Och man får ha dom ifred.
  • Flaminia
    dennis02 skrev 2013-11-12 06:49:16 följande:
    Konstigt. jag har alltid fått den allmänna uppfattningen att de flesta snygga tjejer väljer bort sådana killar, just pga att de tänker de nedlåtande omdömena om dem.


    Jag tror att det är främst hur man fungerar ihop som personer som avgör vem man är tillsammans med och då är utseendet mindre viktigt.
  • dennis02
    cattus skrev 2013-11-23 18:40:50 följande:
    Ogillar "snygga" killar pga deras ytliga sätt. De tror att de är guds gåva till kvinnan, vem vill vara tillsammans med någon som hela tiden vänder sig om efter alla andra "snygga" tjejer, för det kanske finns någon ännu snyggare än den han är tillsammans med just nu.
    Hellre en snygging som inte är medveten om det som tycker att jag är snygg fast man själv inte tycker det. 
    Finns ju en del killar som polerar sina utseenden bara för att locka till sig kvinnor. Men ofta saknar de ju en hel del personlighetsmässigt.

    De rika ska fan dela med sig till de fattiga!
  • Cooffe32

    En äldre tråd som får svar 

    Har under mina år i livet träffat på mängder med olika typer av par. Attraktionen är faller olika för en hel del individer. 
    Något jag noterat under senaste 10 åren är snarare hur relativt växande stor andel vältränade/mode medvetena/välutbildade män går in i en relation med en kvinna, vars allmänna yttre ej stämmer in(ganska överviktiga, sminkar sig sällan, ej karriärs drivna). Dock märks det att personligheten, förmågan att kommunicera bland just dessa kvinnor är något utöver det vanliga. Verkar mer och mer bli ett trendbrott som blir allt vanligare.

    Tyvärr säger mängder med forskning att kvinnor som är medvetna om sin utseendemässiga fördel, karriärsdriven, utseendefixerad i stort oftast ställer helt orimliga krav på sin manliga partner. Dessa är vana att få det dem vill helt enkelt. Vilket tillslut får många manliga personer att tänka annorlunda.

Svar på tråden Varför blir snygga tjejer tillsammans med så fula killar?