• enmodigman

    Om män är djur......

    .....vilket djur vill du vara?


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-08 15:55
    "Män är djur" var ett uttalande som gjordes av Ireen von Wachenfeldt 2005 i programmet "Könskriget".

    Frågan är baserad på hennes uttalande och visar inte på något sätt på en åsikt från ts sida. För övrigt ligger den här tråden i en satirtråd så ni kan bespara er era larviga kommentarer om sexism.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om män är djur......
  • enmodigman

    Jsg vill vara det där som kliar på ryggen som man inte riktigt når

  • Mars 976

    Förresten, om nu kvinnor är av arten homo sapiens, då skulle man inte kunna fortplanta släktet om mannen var av en annan ras. Dessutom så är frågan sexistisk.

  • enmodigman
    Mars 976 skrev 2014-01-07 11:29:24 följande:
    Förresten, om nu kvinnor är av arten homo sapiens, då skulle man inte kunna fortplanta släktet om mannen var av en annan ras. Dessutom så är frågan sexistisk.

    Förlåt, jag glömde ta med gnällspik
  • DenNamnbitne

    Jag skulle vilja vara en ko på ett evigt grönbete. De verkar ha en så harmonisk tillvaro som charmar mig å det yttersta. 

    Men visst är män djur, liksom kvinnor. Det vi är mest är dock människor, och att kalla män djur känns något kränkande måste jag säga, trots att jag vet att vi alla är djur. 

    Ofta kan man få för sig att människor kan vara mer "djuriska" än djuren. Djuren ägnar sig ju inte åt sexuella perversiteter på samma sätt som människor. Men det beror nog mer på förvirring än djuriskhet. 

  • Ermenegildo

    Helt klart lejon. Stark, vacker, självständig, framgångsrik men samtidigt en ganska lat livsnjutare. Dock inte bita ihjäl mina ungar...

    Här en fin kortfilm om lejon: 
    ">


    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
  • EnAnonumius
    Mars 976 skrev 2014-01-07 11:29:24 följande:
    Förresten, om nu kvinnor är av arten homo sapiens, då skulle man inte kunna fortplanta släktet om mannen var av en annan ras. Dessutom så är frågan sexistisk.
    Nej..  Det heter inte "ras" det heter art.

    Men jag håller med dig denna tråden är sexistisk faktiskt.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • enmodigman

    "Män är djur" var ett uttalande som gjordes av Ireen von Wachenfeldt 2005 i programmet "Könskriget".


    Frågan är baserad på hennes uttalande och visar inte på något sätt på en åsikt från ts sida. För övrigt ligger den här tråden i en satirtråd så ni kan bespara er era larviga kommentarer om sexism.

  • EnAnonumius

    Jag tyckte TS skrev i rubriken "Om män var djur...", och lägger in förslag som inte faller under djur.

    Alg---> är inte ett djur det är en växt
    Bakterier--- >Är inte heller ett djur
    Virus-->är inte ett djur
    Navelludd---> -----

    Okey besserwiseer lektionen är över.

    Valde annat.

    Jag föredra att min man är ett djur till och med, då jag är ett djur själv.
    Homo Sapiens Sapiens (Människan) är ett däggdjur.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Mars 976
    enmodigman skrev 2014-01-08 15:55:44 följande:
    "Män är djur" var ett uttalande som gjordes av Ireen von Wachenfeldt 2005 i programmet "Könskriget". Frågan är baserad på hennes uttalande och visar inte på något sätt på en åsikt från ts sida. För övrigt ligger den här tråden i en satirtråd så ni kan bespara er era larviga kommentarer om sexism.

    Så du menar att en kvinna inte kan vara sexistisk??? Tidigt mig att garva åt skämtet. ;D
Svar på tråden Om män är djur......