• Mon bébé 81

    Vi runt 35 år som väntar barn

    Fortsättningen på denna tråd:

    www.familjeliv.se/Forum-1-336/m72080461.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-26 22:04
    Bebislängt: 33, från Stockholm, första barnet. BF 25/9 enligt senaste UL.

    Mjölkchoklad: 37 år, 4:e barnet, bor i Skåne, BF 2/11 2014.

    Mon Bébé 81: 33 år, första barnet, bor i Stockholm, BF 26/11 204.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 16:11
    Vildhallon, 36 år, 1:a barnet, bor i Värmland, BF 140915

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-01 12:21
    Liina 78: Jag är 35 år, 1:a barnet, bor i Umeå, BF 140731

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-13 15:46
    Ljusfat: 31, skåne, första barnet 15/12

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-14 07:07
    hellokitty: 34 år, bor i Malmö, BF 30/5, fjärde barnet.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-22 15:10
    frugan01: Ska bli 37 till sommar och bor i Skåne. Är gravid med 2:a barnet och det blir någon gång mitten på november.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-25 08:02
    cesso79: 35 år från Stockholm. BF 3 nov, första barnet.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-02 16:27
    Irmeline: Jag är 35 och väntar andra barnet i oktober (BF 2 oktober), har en dotter på 2 år. Nyinflyttad i Uppsala från Stockholm dit jag pendlar för jobb.

  • Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn
  • LuPeRo

    Hej på er
    Har varit mycket på kort tid men nu börjar man finna en vardag igen.

    Tjejen här hemma är nu 3 månader och 3 veckor gammal. Tänder på G så supergnällig stundvis men annars är hon superglad. Har visat sig att hon är lite av en kräkis, kan lätt kräka ner 4-5 klädesplagg om dagen. Lika många för oss ibland

    Men hon får sista målet vid 18.30 på kvällen och sen sover hon gott. Några nätter vaknar hon vid 23 tiden och sedan igen vid 5-6. Andra nätter sover hon hela natten och vaknar inte förrän runt 7 på morgonen. Med ett stort leende på läpparna!

    Vänder sig gör hon hela tiden, även i sömnen så ibland vaknar hon av att hon ligger på mage eller rygg. Testar rösten och snackar konstant. Jisses vilken volym hon har!

    Så det går bra för oss och syskonkärleken finns fortfarande kvar, i stora lass. Storebror tycker att lillasyster är den vackraste bebisen som finns och han ska inte ha några barn själv. Han har ju henne

  • Mon bébé 81
    Bebislängt: känner igen det där med att bebis är lugnare med mig, och busigare/skrattigare med sin pappa ;). Vi har det bra med sömnen nu! Bebis sover oftast hela natten igenom (somnar vid 19-21 och vaknar sedan 06-06.30). Ibland vaknar hon vid 03-04-tiden och äter, men då somnar hon om direkt efteråt så det känns helt okej det med. Är evinnerligt tacksam att det ordnade upp sig med sömnen. Höll på att bli galen de första två månaderna!

    LuPeRo: Underbart med syskonkärlek! Längtar till den dagen som min lilla bebba får ett syskon :). Det är mycket kräk här med. Ibland gör man inget annat än byter kläder och lakan. Igår avverkade vi två ombyten var för oss vuxna, lika många ombyten för bebis, tre pyjamasar och tre påslakan. Man är inte sysslolös precis ;).
  • Lantlollan

    Hej allihop!

    Några "känner" jag sedan tidigare och jag är så glad att äntligen, äntligen, äntligen ta ett försiktigt skutt in i den här gruppen. Efter tre års försök och två missfall (varav ett naturligt, ett via IVF/ICSI) är vi nu gravida igen med hjälp av IVF/ICSI. Vi plussade för en vecka sedan och jag konstaterar dag för dag att stickorna går åt rätt håll. Har även tagit två hCG-prov på vdc och även de ser bra ut. 

    Om allt går som det ska är det BF den 13/3 2016, första barnet. Jag är 34, maken 31 och vi bor strax söder om Sthlm (jag kommer dock från Skåne).

  • Bebislängt
    Lantlollan skrev 2015-07-09 11:34:59 följande:

    Hej allihop!

    Några "känner" jag sedan tidigare och jag är så glad att äntligen, äntligen, äntligen ta ett försiktigt skutt in i den här gruppen. Efter tre års försök och två missfall (varav ett naturligt, ett via IVF/ICSI) är vi nu gravida igen med hjälp av IVF/ICSI. Vi plussade för en vecka sedan och jag konstaterar dag för dag att stickorna går åt rätt håll. Har även tagit två hCG-prov på vdc och även de ser bra ut. 

    Om allt går som det ska är det BF den 13/3 2016, första barnet. Jag är 34, maken 31 och vi bor strax söder om Sthlm (jag kommer dock från Skåne).


    Grattis Lantlollan! Vad roligt! Perfekt att få barn i mars så kan de ligga på en filt i skuggan och sprattla hela sommaren. En annan som fick barn i september får inte en lugn stund denna sommar :D Men det är ju roligt på ett annat sätt!

    Den här gruppen är väl inte superaktiv för tillfället men förhoppningsvis fylls den på :)

    Uppdatera gärna ni andra hur det går för er! Här går det bra. Bebisen utvecklas hela tiden och är just i färd med att våga sig på att stå utan stöd. För min skull får han gärna hålla i sig ett tag till hehe. Sömnen är sådär men det har blivit bättre nu efter fyra månader av kaos och bebisen är så glad och charmig att det funkar ändå. :)
  • Lantlollan
    Bebislängt skrev 2015-07-09 11:45:34 följande:
    Grattis Lantlollan! Vad roligt! Perfekt att få barn i mars så kan de ligga på en filt i skuggan och sprattla hela sommaren. En annan som fick barn i september får inte en lugn stund denna sommar :D Men det är ju roligt på ett annat sätt!

    Den här gruppen är väl inte superaktiv för tillfället men förhoppningsvis fylls den på :)

    Uppdatera gärna ni andra hur det går för er! Här går det bra. Bebisen utvecklas hela tiden och är just i färd med att våga sig på att stå utan stöd. För min skull får han gärna hålla i sig ett tag till hehe. Sömnen är sådär men det har blivit bättre nu efter fyra månader av kaos och bebisen är så glad och charmig att det funkar ändå. :)
    Tack! Nä, jag förstår att det inte är så aktivt här - ni är ju bra mycket längre fram i "era liv" än vad jag är. Men som du säger, förhoppningsvis fylls det på! Och jag blev så glad över att se några "gamla namn" som det har gått bra för!!
  • LuPeRo
    Lantlollan skrev 2015-07-09 11:34:59 följande:

    Hej allihop!

    Några "känner" jag sedan tidigare och jag är så glad att äntligen, äntligen, äntligen ta ett försiktigt skutt in i den här gruppen. Efter tre års försök och två missfall (varav ett naturligt, ett via IVF/ICSI) är vi nu gravida igen med hjälp av IVF/ICSI. Vi plussade för en vecka sedan och jag konstaterar dag för dag att stickorna går åt rätt håll. Har även tagit två hCG-prov på vdc och även de ser bra ut. 

    Om allt går som det ska är det BF den 13/3 2016, första barnet. Jag är 34, maken 31 och vi bor strax söder om Sthlm (jag kommer dock från Skåne).


    Stort grattis Håller tummarna att allt kommer gå bra för dig Solig

    Jag bor i Skåne, är 35 och fick mitt andra barn för snart 7 månader sedan. Finns inga planer på fler men man vet ju aldrig hur man känner om något/några år

  • LuPeRo

    Lillskruttan är snart 7 månader och mår överlag bra. Har varit krångel med hennes mat och hon dalade lite på sin kurva hos BVC. Men nu börjar det lossna mer och mer med mat så nu är vi på rätt väg

    Hon ålar sig fram för tillfället, lär nog krypa vilken dag som helst. Ställer sig upp mot en eller möbler och tar små steg men sätter sig snabbt på rumpan igen.

    Hon skrattar, jollrar och leker massvis med sin storebror. Dom hänger med varandra så fort dom kan. Dom är som gladast när dom får vara tillsammans Hjärta

    Annars njuter vi av semestern och solen (fast idag har det regnat)!
    Imorgon ska jag iväg helt själv med vänner på fika och det längtar jag efter. Jag älskar och avgudar mina barn men ibland behöver man bara vara, tanka lite energi

  • Mon bébé 81

    Nu var det väldigt länge sedan jag kikade in här, men vad kul att det är några nya inlägg!

    Grattis Lantlollan! Hur går det för dig och hur mår du?

    Här njuter vi av sommarvärmen som äntligen har anlänt . Bebis växer så det står härliga till! Ibland känns det som att utvecklingsfaserna bara avlöser varandra, men däremellan är det helt underbart. Längtar mer och mer efter syskon, men det får dröja än ett tag har vi bestämt .

  • dalin79

    Hej på er nya och gamla bekantskaper!

    Lite uppdatering :

    X november -14 som behandlades med methotrexate. Mådde skitkasst av det i 2-3 månader.

    MF mars och april -15.

    Nu gravid igen v7+0. Gjord VUL förra måndagen då de fick det till v.5+5 vid mätning av hinnsäcken.

    Trodde dock det skulle bli MF i v.4+5 då jag började blöda och blödde några dagar. Var på VUL då och man såg enbart förtjockad slemhinna. Togs hcg som gick från ca 1300 till över 3000 på 2dgr. Så det i kombination med hinnsäcken man såg gjorde att de tyckte jag kunde räknas till "normal graviditet". Känns bra så långt men vi är försiktigt optimistiska.

    Har/hade tid för att starta IVF i slutet av september.

    Just nu mår jag inte alls bra, illamående dygnet runt och ont i magen, torr i munnen, frossa och extremt trött. Men är väl bara att gilla läget.

    Lantlollan: Grattis, kul att höra att du är gravid nu med! Nu håller vi tummarna för oss!!

  • Lantlollan

    Tack tjejer och ja, nu håller vi tummarna!!

    Jag mår ganska okej. Illamående när jag blir hungrig och jag blir hungrig hela tiden. -> Äter hela tiden. -> Tjock. :P Trött och så, men rent generellt måste jag nog säga att jag mår ganska bra! :)

  • Bebislängt

    Hej hur går det för er?

    Här hemma är det full fart!
    "Bebisen" har nyligen börjat förskola men vi räknar väl med mest vabb under vintern nu hehe. Annars har vi en oftast glad, ganska mammig liten kille som springer runt och river i det mesta men som sitter stilla om han blir läst för :)

  • dalin79

    Hej! Hoppar in med en liten uppdatering. Är nu i v.28+2. Mår inte alls bra och antar det är pga min IBS. Har dessutom haft en del migrän med aura och värk i kroppen. Så känner mig väldigt trött och längtar efter att bebben ska titta ut. BF 28/3. Bebislängt: Låter verkligen som att ni har det mysigt där hemma med er lille kille ☺ Härligt!

  • Bebislängt
    dalin79 skrev 2016-01-07 15:35:56 följande:

    Hej! Hoppar in med en liten uppdatering. Är nu i v.28+2. Mår inte alls bra och antar det är pga min IBS. Har dessutom haft en del migrän med aura och värk i kroppen. Så känner mig väldigt trött och längtar efter att bebben ska titta ut. BF 28/3. Bebislängt: Låter verkligen som att ni har det mysigt där hemma med er lille kille ? Härligt!


    Åh vad jobbigt! Men inte så långt kvar nu ändå. Fast jag vet ju att det känns som evigheter.
Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn