• Fem barns morsa

    Vad går ditt/dina barn på för aktivitet?

    Ja, som rubriken lyder. Vi kan väll dela med oss av åldrarna på barnet och vilken aktivitet den går på!:) jag börjar:

    Pojke 9 år: fotboll, bandy.

    Flicka 7 år: gymnastik och fristående, ridning.

    Flicka 4 år: dans, rider på ponny med mig.

    Pojke 4 år: bollkul, rider på ponny med mig.

    Flicka 3 år: danskul.

    Pojke 1 år: Bebissim

  • Svar på tråden Vad går ditt/dina barn på för aktivitet?
  • Mojjan

    Flicka 6 år: simskola tisdagar (med förskolan), gymnastik onsdagar

    Flicka 18 månader: ingenting, men blir nog samma som storasyster om några år ifall hon själv vill

    För den stora tjejen räcker det med max 2 inbokade aktiviteter i veckan förutom allt hon gör på förskolan. Hon är ute och rör sig ändå på olika sätt med oss i familjen eller kompisar på eftermiddagarna och helgerna, så hon sitter inte bara framför tv:n de aktivitetsfria dagarna. Vi tycker alla att det är rätt så skönt att ha så lite schemalagt som möjligt, både barn och vuxna Glad

  • gbgumman

    Vi har inte sagt något max antal. Varje aktivitet kan ha olika antal gånger i veckan och pågå olika länge. Att ha gympa 1 gång i veckan en timma (som min dotter har är inte samma som ha gympa två-tre gånger i veckan 2-3 timmar som också finns att välja. Sonens bandy tar mycket mera tid än dottern gympa och därför kändes det helt ok att säga ja när hon sa hon ville börja på drama/teater fast hon inte känner någon som går på det.

  • Spana

    vår sexåring går på dans en gång i veckan
    vår åttaåring tränar hockey ca två gånger i veckan. 

    Våra barn har rätt långa dagar på skola och fritids. De gillar sina idrotter, men i väldigt måttlig dos. De vill ha tid för hemmamys och lek med kompisar.

  • vampyria2

    Min 12-åring spelar hockey, träning eller match varje dag och han älskar det (än så länge :p )
    Min 7-åring tränar karate 2 gånger i veckan, drömmer om att bli en ninja när han blir stor och tar det hela väldigt seriöst

  • tulip79

    Son: 3,5 år - ingenting

    Dotter: drygt 1 år - ingenting

    Båda har gått 3 kurser med babysim, annars ingenting. Funderar på barngympa eller vattenlek när sonen fyllt 4. Men max en aktivitet/ v.

  • älskarlivet81
    LFF skrev 2015-03-30 13:57:29 följande:
    Jag lärde mig att simma med hjälp av pappa. Sen när vi hade bad i skolan hjälpte jag till att lära mina klasskamrater att simma och dyka från kanten.
    Visst kan man som förälder lära sitt barn att simma men då gäller det ju att man ändå går iväg regelbundet och det är ett lite för stort projekt tycker jag. Att gå iväg och bada någon gång är ju trevligt men att få in regelbundenheten är svår tycker jag. Det kostar ju dessutom en hel del. Jag lärde mig simma först när jag var ca 9 år gammal och det är alldeles för sent tycker jag..

    Båda mina går på simning, de är 4,5 år resp 2 år. Med tvååringen är en vuxen med i vattnet medan min stora simmat själv sen i höstas. De går i små grupper med max 5 barn och det är lite lyxigt. De lär sig oerhört mycket på det också. Vi gick på minisim med vår stora när hon var 2 år, men då i en "riktig" simhall. Det var stora grupper och få ledare och hon lärde sig inte mycket.
  • spirituality
    nordanvind skrev 2015-03-30 00:26:18 följande:
    Varför?
    Varför de ska gå i samma grupp?
    För att de ligger på ungefär samma nivå just nu, och för att de ändå är så pass nära varandra i ålder. Sen blir det lite mer praktiskt för mig också såklart, men det är inte huvudanledningen.
  • Majsan70
    älskarlivet81 skrev 2015-04-02 09:35:52 följande:
    Visst kan man som förälder lära sitt barn att simma men då gäller det ju att man ändå går iväg regelbundet och det är ett lite för stort projekt tycker jag. Att gå iväg och bada någon gång är ju trevligt men att få in regelbundenheten är svår tycker jag. Det kostar ju dessutom en hel del. Jag lärde mig simma först när jag var ca 9 år gammal och det är alldeles för sent tycker jag..

    Båda mina går på simning, de är 4,5 år resp 2 år. Med tvååringen är en vuxen med i vattnet medan min stora simmat själv sen i höstas. De går i små grupper med max 5 barn och det är lite lyxigt. De lär sig oerhört mycket på det också. Vi gick på minisim med vår stora när hon var 2 år, men då i en "riktig" simhall. Det var stora grupper och få ledare och hon lärde sig inte mycket.
    Eller så passar man å att ta mängdträningen på somrarna kanske? Så har alltid vi gjort och sen har vi underhållit då o då inomhus. 
  • älskarlivet81
    Majsan70 skrev 2015-04-02 14:59:47 följande:
    Eller så passar man å att ta mängdträningen på somrarna kanske? Så har alltid vi gjort och sen har vi underhållit då o då inomhus. 



    Så bra att du funkat för er. Vi tycker det är superbra med simskola från det att de är små. Vår stora simmar redan flera meter, hon är 4,5. Jag är inte så mycket för att bada i Sverige, tycker ofta att det är så kallt i havet.
  • Bling1975

    Vi har en 3-åring som precis har fått börja på simlekis en gång i veckan och då badar vi tillsammans hela familjen. Annars tycker jag inte att små barn behöver så mycket aktiviteter.

Svar på tråden Vad går ditt/dina barn på för aktivitet?