• Yamaha75

    Saknad

    Hej jag känner för att skriva av mig eftersom jag saknar min mamma som dog för över ett år sedan. Jag pratar aldrig om min saknad och sorg för någon. Jag har försökt till två av mina syskon men jag når som inte fram.

    Jag är vuxen kille men jag har ingen tjej och inte så stort umgänge heller. På arbetet finns det inte någon heller jag kan ventilera mina tankar med. I början grät jag mer i min ensamhet men nu är det mest uppgivenhet. Jag har inte min pappa i livet heller med. Jag är en självständig person som klarar mig själv men den där grundtryggheten finns inte mer. Finns det många som känner som jag gör och hur lyckades finna glädjen igen eller får inte alla tillbaka den?

  • Svar på tråden Saknad
  • glutten

    Åh men aj, mitt hjärta. Mycket, mycket ledsen för din skull TS! Jag förlorade min pappa för drygt ett år sedan och tomheten är fortfarande stor även om den gör lite mindre ont idag.

    Kan du gå och prata med en psykolog eller terapeut tror du? Du behöver verkligen prata med någon. Det kommer att hjälpa, även om det tar tid.

  • Anonym (Anhörig)

    Gick hon bort hastigt..?

    Alltså jag undrar om ni hann säga "adjö"?

    Kram

  • Yamaha75
    glutten skrev 2015-06-11 00:23:16 följande:

    Åh men aj, mitt hjärta. Mycket, mycket ledsen för din skull TS! Jag förlorade min pappa för drygt ett år sedan och tomheten är fortfarande stor även om den gör lite mindre ont idag.

    Kan du gå och prata med en psykolog eller terapeut tror du? Du behöver verkligen prata med någon. Det kommer att hjälpa, även om det tar tid.


    Hej tråkigt för dig också att förlora din pappa, jag har tänkt tanken att gå och prata med någon. Det är kanske vore en bra sak för mig...
  • Yamaha75
    Anonym (Anhörig) skrev 2015-06-11 05:54:00 följande:

    Gick hon bort hastigt..?

    Alltså jag undrar om ni hann säga "adjö"?

    Kram


    Hon blev inlagd på sjukhuset men jag trodde aldrig utgången skulle bli såhär. På någon dag blev hon hastigt sämre och jag hann säga adjö men vet inte om hon förstod något mer. Bägge mina föräldrar var inte i den ålder människor dör i heller. Efter min pappa dog trodde jag att nu var jag förberedd och blivit stark av den upplevelsen men jag hade tyvärr fel. Sorgen av min pappa kom lite tillbaka också när min mamma dog..
Svar på tråden Saknad