• Littlebird

    Tog ut spiral - ingen mens, neg grav test

    Hej alla!

    Ny här och ny i denna situation då vi vill skaffa barn.

    Tog ut min jaydess (mini hormonspiral, minst på marknaden) den 30 september och den andre oktober får jag en hormonblödning som håller i sig i ca 8 dagar. Efter detta har jag varit öm, haft stickningar, i livmodern och väger äggstock och igår den 29e hade jag sjukt ont men sen så är det lugnt. Lite öm men inte så farligt.

    Men jag och min man vi har alltid mycket sex och vi har som vanligt denna månaden ca 4-6 gånger i veckan. Hur som så idag är det den 30 oktober och jag har fortfarande inte fått någon mens. Och jag vet att min mens brukar

    Hcg test från sjukhuset visar neg men har styra bröstvårtor som ömmar lätt vid beröring, haft huvudvärk titt som tätt, varit extra sugen, känt mig svullen, som ovan haft molande värk och värk samt ömhet känsla i livmodern och äggstockarna.

    Någon som upplevt samma som fått mens nästa månad, varit gravid eller något annat?

    Tack på förhand med era svar ?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-10-30 22:14
    För tydligaste * min mens brukar komma i slutet av månaden men lyser ännu av sin frånvaro.

  • Svar på tråden Tog ut spiral - ingen mens, neg grav test
  • Erla

    Det kan ta ett tag innan kroppen återställs efter hormonpåverkan. Det kan vara så att du inte ens haft äl än så ha lite is i magen :) det är helt normalt att det tar tid innan alla hormoner är borta.

  • Littlebird

    Men eftersom spiralen innehåller så lite hormon så tänker jag att det inte ska vara några problem med att få igång mensen. För ägglossning kan man ju ha även om man inte har mens och under spiral tiden så har man äl som vanligt ändå.

    Jag hoppas ju på att jag är gravid men får väl ha is i magen som du säger (även om det är svårt) :)

Svar på tråden Tog ut spiral - ingen mens, neg grav test