• Anonym (Vad är detta?)

    Det sticker i ljumsken och jag har en knöl där. Hjälp!

    Plötsligt kände jag hur det började sticka i ljumsken, längs med troskanten. Det försvann och har sedan dess kommit och gått med några minuters mellanrum. När det sticker till så sticker det verkligen till, det gör skitont. Kände efter. Och känner då en knöl som är ca 1 cm i diameter. Kanske lite större.

    Smärtan sitter längs troskanten mellan lår och snippan.

    Vad sjutton är detta? Och att hitta en knöl skrämmer ju livet ur en

  • Svar på tråden Det sticker i ljumsken och jag har en knöl där. Hjälp!
  • Långbenopluto
    Anonym (Vad är detta?) skrev 2018-03-15 07:17:14 följande:
    Dagen D är här. Sovit jättedåligt.
    Har tidigare inte nojat kring sjukdomar och besöker ytterst sällan läkaren. Men detta har verkligen sabbat allt. Hittar knölar överallt på kroppen nu. Har två på halsen. En vid nyckelbenet. De är svårhittade och jag känner dem bara om jag verkligen letar och känner efter. Inser ju att detta spårat ur totalt. Gissar att alla har knölar lite här och där om man verkligen letar. Men jag blir riktigt rädd och får för mig att det är cancer.

    Längtar tills ultraljudet är överstökat nu. Vill få det gjort. Mår illa av nervositet.

    Men om allt ser bra ut. Kan jag lita på det? Eller ska man söka en second opinion på ultraljudsbilderna? Hur skulle ni mindre hypokondriska människor gjort?
    Lita på läkarna! Berätta efter hur det gick <3
  • Anonym (Vad är detta?)
    Salmiakk skrev 2018-03-15 07:57:15 följande:

    Lita på läkarna! Berätta efter hur det gick <3


    Återkommer senare!
  • Anonym (Vad är detta?)
    Salmiakk skrev 2018-03-18 10:22:02 följande:

    Hur gick det??


    Förlåt för att svar dröjde. Men det blev mest svart efter detta. Lymfkörtlarna var förstorade. Och jag fick göra en röntgen direkt. Fick sedan träffa min läkare och fick svaret att de såg något på röntgen. Men osäker på vad. Något kring ändtarmen. Kunde vara en ofarlig cysta men med tanke på lymfkörtlarna skulle det undersökas vidare sa han. Har nu tid i övermorgon för titthålsoperation.

    Från att varit verbalt och i skrift väldigt aktiv, så slät jag mig totalt efter detta. Så rädd att det är cancer så jag inte ens kan tänka tanken Livet är på paus just nu
  • Långbenopluto
    Anonym (Vad är detta?) skrev 2018-03-26 13:43:01 följande:
    Förlåt för att svar dröjde. Men det blev mest svart efter detta. Lymfkörtlarna var förstorade. Och jag fick göra en röntgen direkt. Fick sedan träffa min läkare och fick svaret att de såg något på röntgen. Men osäker på vad. Något kring ändtarmen. Kunde vara en ofarlig cysta men med tanke på lymfkörtlarna skulle det undersökas vidare sa han. Har nu tid i övermorgon för titthålsoperation.

    Från att varit verbalt och i skrift väldigt aktiv, så slät jag mig totalt efter detta. Så rädd att det är cancer så jag inte ens kan tänka tanken smile4.gif Livet är på paus just nu smile4.gif
    Oj Vad jobbigt........

    KRAM
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Vad är detta?) skrev 2018-03-26 13:43:01 följande:

    Förlåt för att svar dröjde. Men det blev mest svart efter detta. Lymfkörtlarna var förstorade. Och jag fick göra en röntgen direkt. Fick sedan träffa min läkare och fick svaret att de såg något på röntgen. Men osäker på vad. Något kring ändtarmen. Kunde vara en ofarlig cysta men med tanke på lymfkörtlarna skulle det undersökas vidare sa han. Har nu tid i övermorgon för titthålsoperation.

    Från att varit verbalt och i skrift väldigt aktiv, så slät jag mig totalt efter detta. Så rädd att det är cancer så jag inte ens kan tänka tanken Livet är på paus just nu


    Hur gammal är du? Det är ovanligt med cancer under 40.

    Jag har också flera stora lymfkörtlar i ljumskarna, på ena sidan är den nästan 2 cm. Har haft dom i snart 20 års tid, ingen fara eller konstigt enligt mina läkare. De kan svullna upp och förbli förstorade efter sjukdomar eller bara rakning av underlivet, enligt min gyn.

    Mycket kan se suspekt ut på UL utan att vara nåt. Och du kan ju ha nåt helt ofarligt inne i buken och förstorade lymfkörtlar samtidigt, men helt orelaterat till varandra. Och om det värsta är framme och det är cancer, var glad över att din kropp signalerar till dig så du kan få snabb behandling.

    Andas ut lite, även detta jobbiga är över snart!
  • Anonym (Vad är detta?)
    Anonym (Anna) skrev 2018-03-26 21:21:31 följande:

    Hur gammal är du? Det är ovanligt med cancer under 40.

    Jag har också flera stora lymfkörtlar i ljumskarna, på ena sidan är den nästan 2 cm. Har haft dom i snart 20 års tid, ingen fara eller konstigt enligt mina läkare. De kan svullna upp och förbli förstorade efter sjukdomar eller bara rakning av underlivet, enligt min gyn.

    Mycket kan se suspekt ut på UL utan att vara nåt. Och du kan ju ha nåt helt ofarligt inne i buken och förstorade lymfkörtlar samtidigt, men helt orelaterat till varandra. Och om det värsta är framme och det är cancer, var glad över att din kropp signalerar till dig så du kan få snabb behandling.

    Andas ut lite, även detta jobbiga är över snart!


    Jag är över 40 år tyvärr.
  • Patrik1972

    Hej,
    Lider med dig i din oro. Men det behöver kanske inte vara så allvarligt.
    Se till att bli grundligt undersökt.
    Om du vill ha kontakt så skicka ett meddelande så kan jag berätta om mina erfarenheter av anhörig med liknande problem.
    Ofta är sjukvården oförlåtligt långsam. Det gäller att ligga på.

  • Anonym (undrar)
    Salmiakk skrev 2018-04-20 08:09:16 följande:

    Hur har det gått TS? Jag har tänkt på dig.


    Jag också. Har inte skrivit något i tråden förrän nu men jag har läst och undrar hur det går med TS.
  • Freksta

    Jag skrev anonymt (E) om min mamma som hade en knöl. Ser att du frågade hur stor hennes knöl är och det har jag faktiskt inte frågat.

    Jag är väldigt glad att du kollade upp dig på en gång och inte väntade några veckor, och jag hoppas verkligen att det gått bra för din del och att det inte är cancer Hjärta

  • Julesss

    Hej ts! Hur går det? jag har haft en lite svullen lymfkörtel i höger ljumske som inte ömmat men som nu ömmar efter 3 månader (efter jag pillat och donat)
    blodprover visar ingenting o har perfekta värden 
    märker att mina andra lymfkörtlar i andra ljumsken + typ halsen blir något större och ömmar lite grann och jag trycker och pillar för mycket

    ska göra gynundersökning + Ultraljud om 2 veckor
    svin nervös

    hur har det gått för dig??

Svar på tråden Det sticker i ljumsken och jag har en knöl där. Hjälp!