• Anonym (Pollo)

    Varför tänder kvinnor på raggare?

  • Svar på tråden Varför tänder kvinnor på raggare?
  • Miss Sunny

    Jag ska va så ärlig att jag erkänner att jag dras lite åt det hållet. Raggare, MC-folk, AMCAR-killar o.dyl.  Kostymkillar har aldrig varit helt min grej.

  • Anonym (Pollo)
    Miss Sunny skrev 2019-04-21 18:24:31 följande:

     Kostymkillar har aldrig varit helt min grej.


    De duger i nödfall?
  • Anonym (Pollo)
    Anonym (...) skrev 2019-04-21 16:43:18 följande:

    Det är oftast korta, tjocka, bleka och allmänt fula kvinnor som faller för såna män. De har ofta leopardmönstrat på sig och för små jeans. Gärna urringat och pushup så deras feta bröst trycks upp till hakan. De har gärna blekt håret så det är pissgult, eller så har de färgat det illrött. De tror de ser ut som pinup-modeller, men de ser ju förstås inte vad vi andra ser..

    Skit dras till skit, helt enkelt! Låt dem hålla på.

    Jag vill inte ha dem iaf.


    Oj, så såg ingen av tjejerna ut som jag tänker på. Känner flera av dom. När de var med raggarna var de alla under 30, tajta kroppar.
  • Anonym (felaktig premiss?)

    Första gången jag hört att "kvinnor" skulle göra det så jag har svårt att relatera till frågan.
    Själv tjej och har aldrig träffat några tjejer som fördrar just raggare. Men det finns väl sådana också.
    Ett par tjejer på småort jag känner har ett rockabillyintresse och då blir det väl så att man umgås med - och därmed lättare faller för - sådana som själva har det. Inte för att raggare behöver vara rockabillyfantaster men rockabillyfantaster tycks ofta vara raggare. (Fast den tjej jag känner bäst träffade helt "vanlig" kille som sedan började gå på rockabillyträffar med henne.)

  • dream on

    Äh det är väl som med allt annat. Vissa gör det och raggare kommer i olika varianter de med.

    Själv har jag svårt att fatta grejen med att åka runt i en gammal volvo, dunka plåt och supa medan nån idiot visar skinkorna genom vindrutan men vid påskfirandet i min gamla hemstad noterade jag att den kulturen lever än...


    I slithered here from Eden just to sit outside your door
  • dream on
    Anonym (felaktig premiss?) skrev 2019-04-21 23:00:42 följande:

    Första gången jag hört att "kvinnor" skulle göra det så jag har svårt att relatera till frågan.

    Själv tjej och har aldrig träffat några tjejer som fördrar just raggare. Men det finns väl sådana också.

    Ett par tjejer på småort jag känner har ett rockabillyintresse och då blir det väl så att man umgås med - och därmed lättare faller för - sådana som själva har det. Inte för att raggare behöver vara rockabillyfantaster men rockabillyfantaster tycks ofta vara raggare. (Fast den tjej jag känner bäst träffade helt "vanlig" kille som sedan började gå på rockabillyträffar med henne.)


    Fast rockabillies känns mer estetiskt inriktade? De verkar odla femtiotalsstuket i både bil-, musik- och klädval. För mig kännetecknas raggarstilen av en wunderbaum i framrutan och avsaknaden av ljuddämpare. Sen kan de köra vilken risig häck till bil som helst och lyssna på både Eddie Meduza och E-type och klä sig lite hursomhelst ( ja inte i kostym då givetvis).
    I slithered here from Eden just to sit outside your door
  • Anonym (Pollo)
    dream on skrev 2019-04-22 07:09:42 följande:

    Äh det är väl som med allt annat. Vissa gör det och raggare kommer i olika varianter de med.

    Själv har jag svårt att fatta grejen med att åka runt i en gammal volvo, dunka plåt och supa medan nån idiot visar skinkorna genom vindrutan men vid påskfirandet i min gamla hemstad noterade jag att den kulturen lever än...


    De som jag tänker på hade amerikanare (raggarbilar). Men klädde sig sunkigt som på bilden. Det var jeansvästar och bar överkropp.
    Numera är det mer Ronny och Ragge-stilen som gäller i min hemstad.
    Det är väl ett tecken på att slutet är nära. Mänskligheten har snart gjort sitt.
  • Anonym (Pollo)
    dream on skrev 2019-04-22 07:28:37 följande:
    Fast rockabillies känns mer estetiskt inriktade? De verkar odla femtiotalsstuket i både bil-, musik- och klädval. För mig kännetecknas raggarstilen av en wunderbaum i framrutan och avsaknaden av ljuddämpare. Sen kan de köra vilken risig häck till bil som helst och lyssna på både Eddie Meduza och E-type och klä sig lite hursomhelst ( ja inte i kostym då givetvis).
    Ja, känns som mer klass på dom. Vet inte när, hur och varför den här sunk-stilen uppstod? Jag vet heller inte varför snygga tjejer ville vara med sunk-råttorna.
  • Anonym (Who cares)

    Föll för min "raggare" när jag var 15 år.

    En vanlig kille som älskade allt med motorer på som utvecklade sig till en, vad man idag kallar för raggare! Idag äger han många amerikanska bilar, mopeder, jeepar o motorcyklar som vi har haft så många roliga upplevelser med :)

    Vi är nu 38 år o jag älskar honom över allt annat.

    Han är inte bara "raggare" Han är världens finaste pappa till mina barn, tittar fortfarande uppskattande på mig med kärleksfulla ögon varje dag, är egenföretagare med båda fötterna på jorden och aldrig har man tråkigt i hans sällskap.

    Har väl aldrig dragit mig till brats, kontorsnissar eller golfkillar utan gillar när dem kan få lite skit under naglarna o inte är rädda för att ta i lite. Sexigt som fan! Därför går brudar igång på "raggare"

    ( En snygg brud som varken är blek, fet eller har rödfärgat hår)

  • Anonym (Pollo)
    Anonym (Who cares) skrev 2019-04-22 11:02:36 följande:

    Föll för min "raggare" när jag var 15 år.

    En vanlig kille som älskade allt med motorer på som utvecklade sig till en, vad man idag kallar för raggare! Idag äger han många amerikanska bilar, mopeder, jeepar o motorcyklar som vi har haft så många roliga upplevelser med :)

    Vi är nu 38 år o jag älskar honom över allt annat.

    Han är inte bara "raggare" Han är världens finaste pappa till mina barn, tittar fortfarande uppskattande på mig med kärleksfulla ögon varje dag, är egenföretagare med båda fötterna på jorden och aldrig har man tråkigt i hans sällskap.

    Har väl aldrig dragit mig till brats, kontorsnissar eller golfkillar utan gillar när dem kan få lite skit under naglarna o inte är rädda för att ta i lite. Sexigt som fan! Därför går brudar igång på "raggare"

    ( En snygg brud som varken är blek, fet eller har rödfärgat hår)


    Kan förstå allt det. Men klädde han sig som på bilden? De jag känner klädde sig så. De älskade motorer, bilar. Men de pratade också om kvinnor som hål. Det förstår jag inte, att kvinnor kan lockas av sånt.
  • Anonym (Who cares)

    Inte som 15 åring men idag har han sin skinnväst på när han åker på bilträffar runt om i Sverige. Han tillhör ju en bilklubb som han tycker mycket om o då vill han visa vilken :)

    Men går vi på annan fest klär han sig därefter.

    Att prata om kvinnor som "hål" är det inte enbart raggare som gör.

    När man växer upp förstår man att alla är vi nog ganska lika i grunden med olika intressen. Folk pratar sin skit oavsett bakgrund.

    Som sagt... who cares? Har som kvinna alltid blivit behandlad väl o respekterad bland dem vi umgåtts med och visst är det rå humor o chargong ibland, men det gillar jag! Och jag vet, att det är bra människor som alltid ställer upp.

    Killen på bilden ser väl för övrigt ut att må ganska bra med en grogg i näven o sol i sinnet... Säkert en snäll, glad "raggare"

  • Miss Sunny
    Anonym (Pollo) skrev 2019-04-21 22:02:58 följande:
    De duger i nödfall?
    Knappast.  I min ålder måste man ha lite byrsk och ruff sex ibland (inget våld el. tvång).   Men lite råskap, så men känner att man fortfarande lever.  Flört
  • Anonym (Who cares)
    Miss Sunny skrev 2019-04-22 12:02:24 följande:

    Knappast.  I min ålder måste man ha lite byrsk och ruff sex ibland (inget våld el. tvång).   Men lite råskap, så men känner att man fortfarande lever.  


    ????????????????
  • Anonym (Who cares)

    [quote=79580447][quote-nick]Anonym (Who cares) skrev 2019-04-22 12:08:32

    I like :)

  • Anonym (Who cares)
    Anonym (Who cares) skrev 2019-04-22 12:08:32

    I like :)

    [quote=79580428][quote-nick]Miss Sunny skrev 2019-04-22 12:02:24 följande:

    Knappast.  I min ålder måste man ha lite byrsk och ruff sex ibland (inget våld el. tvång).   Men lite råskap, så men känner att man fortfarande lever.  


    Skickade massa glada smilisar som blev frågetecken :) Sorry, menade att jag känner nog lite som du. Att känna att man lever är det bästa..
Svar på tråden Varför tänder kvinnor på raggare?