• MeandHim

    Så jävla besviken!

    10 och 12 år sen jag fick barn så detta blir en sladdis.

    Ny man och idag var det rutin ul. Det blir en kille... IGEN! Har två killar redan, vill inget annat än att få en flicka som är min högsta dröm. Det här var sista chansen och det blir en pojk. Besvikelsen är så jävla stor. (Och om du nu ska komma med pekpinnar och anklaga mig för att jag har två friska barn kan sluta läsa nu! Du känner inte mig och jag har förlorat två barn sen innan så jag vet hur det känns)

    Man måste få önska och med flera graviditeter där jag mått så sjukt jävla illa i HG så var detta lixom sista chansen och besvikelsen är enorm! Jag är sååååååååååå jävla ledsen och sörjer dottern jag aldrig kommer att få. Jag vet att jag kommer älska den här pojken lika mkt när han väl kommer ut.

    Idag ska vi ha gender reveal för alla barnen och familj och jag känner bara för att skita i allt, kan inte glädjas över graviditeten över huvudtaget.

    Jävla skit!

  • Svar på tråden Så jävla besviken!
  • fjanten

    Vad tänker du att du "förlorar" genom att "bara" få söner jämfört med om du fått en dotter?

  • Kexsmula

    Men alltså, förstod du inte redan innan RUL att det fanns en stor chans (eller risk i ditt fall) att det skulle bli en pojke till? Och varför vågade du ens chansa på tredje om du nu så gärna önskade dig en flicka och såg detta som din sista chans?

    Jag hoppades visserligen lite på att andra (som vi redan bestämt skulle bli sista barnet) skulle bli en flicka eftersom det hade varit roligt att ha en av varje, men så fort vi fick reda på könet blev jag ändå överlycklig (vi båda blev det, trots att båda hoppades på en av varje) och kände mig inte ett dugg besviken. Jag tyckte bara det var jättekul och såg alla fördelar med en lillebror! Visst hade det varit kul att kunna köpa söta klänningar, sätta upp håret med söta spännen, lära sin dotter att sminka sig och shoppa tillsammans - men ärligt talat är det småsaker i det stora hela och inget som är värt att känna sorg över.

  • jemalot

    TS, du har rätt till dina känslor oberoende vad vissa här skriver. Låt bli att läsa dom kommentarerna och ta till dej.

    Har ingen egen erfarenhet av detta med har kompisar som berättat att de känt samma sak. Tycker det är normalt och förståeligt att man känner så. Jag är säker på att den initiala besvikelsen kommer övergå i glädje när du hunnit smälta detta. Annars kan man ju få hjälp också och gå och tala med nån om vad det är som är roten till en sådan besvikelse.

    Kan även tipsa om ett avsnitt i Förlossningspodden som handlar om detta, avsnitt 147 Linnéa del 1 och del 2 är det.

    Lycka till och allt gott!

  • MeandHim
    Anonym 2345 skrev 2020-09-18 15:50:10 följande:

    Kan förstå till en del din besvikelse. När jag väntade barn nr 2 och vi fick veta på ultraljudet att det är en pojke igen blev jag besviken. Besvikelsen höll i sig ca 2 månader och sedan blev det sakta bättre. Väl på BB var jag överlycklig över vår lilla pojke.

    Är nu i vecka 38 med barn nr 3 och när min man önskade att vi skulle hålla könet som överraskning ville jag inte eftersom jag inte ville riskera att få sådana känslor av besvikelse pånytt men först på BB när barnet väl är fött. När vi fick reda på att barn nr 3 också var en pojke brast jag bara ut i skratt. Visst önskar jag mig en flicka ännu men tydligen är det inte meningen att vi skall få en flicka (detta är sista graviditeten pga att jag har så tunga graviditeter). Jag får istället hoppas på ett barnbarn i framtiden som är flicka.


    Haha Ja
    Anonym 2345 skrev 2020-09-18 15:50:10 följande:

    Kan förstå till en del din besvikelse. När jag väntade barn nr 2 och vi fick veta på ultraljudet att det är en pojke igen blev jag besviken. Besvikelsen höll i sig ca 2 månader och sedan blev det sakta bättre. Väl på BB var jag överlycklig över vår lilla pojke.

    Är nu i vecka 38 med barn nr 3 och när min man önskade att vi skulle hålla könet som överraskning ville jag inte eftersom jag inte ville riskera att få sådana känslor av besvikelse pånytt men först på BB när barnet väl är fött. När vi fick reda på att barn nr 3 också var en pojke brast jag bara ut i skratt. Visst önskar jag mig en flicka ännu men tydligen är det inte meningen att vi skall få en flicka (detta är sista graviditeten pga att jag har så tunga graviditeter). Jag får istället hoppas på ett barnbarn i framtiden som är flicka.


    Haha ja vad ska man göra egentligen.

    Jag var tvungen att få ut min frustration lite och nu är jag mer nojjig över att den inte ska få tillräckligt med näring och att det är nåt fel på moderkakan. Vill verkligen inte ha en prematurbebis mitt i en pandemi.
  • MeandHim
    anonym2005 skrev 2020-09-18 15:55:47 följande:

    Jag tänkte precis samma sak!

    Och på personen som skapade tråden om hur hen tyckte att människor med detta beteende och tankesätt är pinsamma.

    Han möttes av mycket kritik kring vem och vilka som beter sig så, här har vi ju bevis på att det finns dem som gör det.

    Och, ja... skäms på dig.

    Vågar du inte chansa på att det blir en pojke, behåll då trosorna på.


    Man måste väl få önska och känna känslor... eller? Jag tror, nej jag vet att många upplevt och känner samma sak men att det är så tabu att prata om det.

    När man precis fått reda på det och inte kan visa sin besvikelse för någon så var iaf jag tvungen att få lätta mitt hjärtan och då blev det en tråd på familjeliv.

    Besvikelsen kommer lägga sig det vet jag, men man är bara människa och därför reagerar man på olika sätt.
  • MeandHim
    jemalot skrev 2020-09-18 17:32:37 följande:

    TS, du har rätt till dina känslor oberoende vad vissa här skriver. Låt bli att läsa dom kommentarerna och ta till dej.

    Har ingen egen erfarenhet av detta med har kompisar som berättat att de känt samma sak. Tycker det är normalt och förståeligt att man känner så. Jag är säker på att den initiala besvikelsen kommer övergå i glädje när du hunnit smälta detta. Annars kan man ju få hjälp också och gå och tala med nån om vad det är som är roten till en sådan besvikelse.

    Kan även tipsa om ett avsnitt i Förlossningspodden som handlar om detta, avsnitt 147 Linnéa del 1 och del 2 är det.

    Lycka till och allt gott!


    Jag tar inte åt mig.

    Jag tror nog att grunden till mina känslor har att göra med att jag en gång fick tvillingar som båda var flickor, dom föddes för tidigt och överlevde inte... kanske är det saknaden efter mina flickor som spelar en tydlig roll här.

    Och jag tänker aldrig be om ursäkt för mina känslor.

    Tack för ditt fina svar.
  • Mimosa86

    Men vad skulle en dotter tillföra som inte en son kan? Det handlar ju mer om dina förlorade förbestämda drömmar än själva könet.. ett barn är sin egen individ oavsett kön. Din son kommer skilja sig från sina bröder oavsett.

    Men självklart har du rätt till dina känslor. Och att du skriver att du kommer älska pojken och detta inte handlar om honom utan dottern du aldrig fick visar ju på att du har sunda värderingar. Klart man får sörja när det inte blir som man tänkt, men jag tänker att det kanske ligger lite väl mycket förväntningar också kopplat till det här partyt?

    Varför har man ett gender reveal? Det kan ju bara bli två kön så det är ju rätt ointressant :) upplys mig. Hade det kunna kommit ut en katt eller delfin också, då hade jag förstått tjusningen i det.

  • GGN

    Har gender reveal kommit till Sverige?? Så sjukt tragiskt.

    TS, det hjälper dig inte nu men med stor sannolikhet kommer du älska det här barnet precis som de två tidigare.

  • Frenja07

    Har du det tufft ekonomiskt eller hur kommer det sig att du inte åkte till Cypern och betalade för rätt kön om det nu var såå otroligt viktigt för dig? De flesta vet att det är 51% chans för pojke och 49% för flicka.

    Själv sitter jag här med min fjärde lille kille och skulle kunna börja gråta av lycka bara av att titta på honom. Det är så jävla härligt att få en ny människa till familjen.

  • MeandHim
    BeautifulLiz skrev 2020-09-18 16:28:04 följande:

    Jag blir så matt, HUR kan man sitta och beklaga sig över att ens barn får "fel" kön när FL vimlar av kvinnor/tjejer som kämpar för att ens BLI gravida?


    Och just den kommentaren bad jag slippa få i den här tråden. Läs igenom mina tidigare svar så kanske du får en bättre bild av min besvikelse.
  • MeandHim
    GGN skrev 2020-09-18 20:05:22 följande:

    Har gender reveal kommit till Sverige?? Så sjukt tragiskt.

    TS, det hjälper dig inte nu men med stor sannolikhet kommer du älska det här barnet precis som de två tidigare.


    Det är jag helt övertygad om! <3
  • MeandHim
    Mimosa86 skrev 2020-09-18 19:37:08 följande:

    Men vad skulle en dotter tillföra som inte en son kan? Det handlar ju mer om dina förlorade förbestämda drömmar än själva könet.. ett barn är sin egen individ oavsett kön. Din son kommer skilja sig från sina bröder oavsett.

    Men självklart har du rätt till dina känslor. Och att du skriver att du kommer älska pojken och detta inte handlar om honom utan dottern du aldrig fick visar ju på att du har sunda värderingar. Klart man får sörja när det inte blir som man tänkt, men jag tänker att det kanske ligger lite väl mycket förväntningar också kopplat till det här partyt?

    Varför har man ett gender reveal? Det kan ju bara bli två kön så det är ju rätt ointressant :) upplys mig. Hade det kunna kommit ut en katt eller delfin också, då hade jag förstått tjusningen i det.


    Gender reveal var mest en rolig grej för barnen och för att det skulle bli en annan grej för pappan som inte fick vara med vid ul. Inget jag la större vikt vid direkt egentligen men än att jag fick hålla inne min besvikelse för mig själv istället att ta upp det med min sambo direkt.

    Klart jag kommer älska sonen precis lika mkt som mina andra barn men som jag skrev j ett tidigare svar så har besvikelsen kanske att göra med att jag förlorade mina tvillingflickor som föddes för tidigt och på nåt sätt ville jag väl ha tillbaka min dotter som jag en gång förlorade.
  • MeandHim
    Frenja07 skrev 2020-09-18 20:15:34 följande:

    Har du det tufft ekonomiskt eller hur kommer det sig att du inte åkte till Cypern och betalade för rätt kön om det nu var såå otroligt viktigt för dig? De flesta vet att det är 51% chans för pojke och 49% för flicka.

    Själv sitter jag här med min fjärde lille kille och skulle kunna börja gråta av lycka bara av att titta på honom. Det är så jävla härligt att få en ny människa till familjen.


    Åh så synd att du inte tipsade om cypern tidigare, hade åkt direkt :p
  • MeandHim
    Bella87 skrev 2020-09-18 19:27:32 följande:

    Troll?

    Varför planera gender reveal om du vet att du blir besviken med pojke? Haha knäppt!!


    Troll, nej, snarare en människa med känslor.

    Gender reveal var mest för barnens skull och ett annorlunda sätt för pappan att få veta då han inte fick vara med på ul.
  • MeandHim
    Kexsmula skrev 2020-09-18 16:41:56 följande:

    Men alltså, förstod du inte redan innan RUL att det fanns en stor chans (eller risk i ditt fall) att det skulle bli en pojke till? Och varför vågade du ens chansa på tredje om du nu så gärna önskade dig en flicka och såg detta som din sista chans?

    Jag hoppades visserligen lite på att andra (som vi redan bestämt skulle bli sista barnet) skulle bli en flicka eftersom det hade varit roligt att ha en av varje, men så fort vi fick reda på könet blev jag ändå överlycklig (vi båda blev det, trots att båda hoppades på en av varje) och kände mig inte ett dugg besviken. Jag tyckte bara det var jättekul och såg alla fördelar med en lillebror! Visst hade det varit kul att kunna köpa söta klänningar, sätta upp håret med söta spännen, lära sin dotter att sminka sig och shoppa tillsammans - men ärligt talat är det småsaker i det stora hela och inget som är värt att känna sorg över.


    Klart jag visste att det kunde bli en kille, är ju inte så dum att jag skaffar barn för att kaaaaanske få en tjej. Vi ville ha ett barn och om jag fick önska så ville jag ha en tjej. Klart jag kommer älska den här sonen precis lika mkt som de andra killarna.

    Har alltid drömt om en tjej då jag själv är väldigt tjejig, har ett jobb som har att göra med kläder, smink och mode och även om killar kan ha samma intresse så hade det varit kul med en tjej som förmodligen har samma intresse som mig. Killar och tjejer är ju väldigt olika och jag ville ha en tjej.
  • BeautifulLiz
    MeandHim skrev 2020-09-18 20:53:42 följande:
    Och just den kommentaren bad jag slippa få i den här tråden. Läs igenom mina tidigare svar så kanske du får en bättre bild av min besvikelse.
    Fast det spelar ingen roll, jag står för det jag skrev.
    Ska inte säga att du borde skämmas, men jag kan tänka det.
  • Poison82

    Och här har vi anledningen till att jag inte skaffar fler barn. Jag har 2 pojkar och dom är älskade och önskade. Men skaffa en tredje vill jag bara om det blir en tjej och såna garantier finns inte så då låter vi bli!

  • BeautifulLiz
    MeandHim skrev 2020-09-18 20:53:42 följande:
    Och just den kommentaren bad jag slippa få i den här tråden. Läs igenom mina tidigare svar så kanske du får en bättre bild av min besvikelse.
    Nej, jag får ingen bättre bild. 
    Jag tycker alltihop är genomvidrigt.
Svar på tråden Så jävla besviken!