• Binkelibana

    Vi som väntar svar på Nipt.

    Hej!

    Är det någon som vill följas åt i den långa väntan på niptsvar?

    Tycker det tar så himla lång tid att få svar, och det vore roligt att höra när ni sndra får svar och hur länge ni fått vänta.

  • Svar på tråden Vi som väntar svar på Nipt.
  • NiMi12

    Jag har väntat en evighet! 14 arbetsdagar, totalt 18 dagar och nu är det helg så inget svar förrän tidigast måndag.

    Jag stressar snart ihjäl mig för jag är i vecka 15+4.

  • 89tralala

    Nimi12, gjorde du ditt på karolinska? Jag gjorde mitt där den 23/7 och trodde naivt att jag skulle få svar i fredags.. men det känns ju inte så lovande. Företaget jag gjorde hos (Wellow) utlovar dock 6-10 arbetsdagar så jag hoppas verkligen på det.

    Meddela gärna när du får svar!

  • FruPea
    89tralala skrev 2021-08-02 07:53:56 följande:

    Nimi12, gjorde du ditt på karolinska? Jag gjorde mitt där den 23/7 och trodde naivt att jag skulle få svar i fredags.. men det känns ju inte så lovande. Företaget jag gjorde hos (Wellow) utlovar dock 6-10 arbetsdagar så jag hoppas verkligen på det.

    Meddela gärna när du får svar!


    Jag gjorde också via Wellow den 23/7. Får känslan av att den dagen räknas bort då de skulle skicka blodet på eftermiddagen. Så arbetsdag 6 nu. I värsta fall blir det på fredag, 10 dagar alltså... Så segt att vänta
  • 89tralala

    Åh då kan vi följas åt. Jag gjorde mitt vid 08 på morgonen den 23e så hade hoppats att det räknades som en arbetsdag. Ja man hoppas ju verkligen att Wellow håller vad de lovar med sina 6-10 arbetsdagar?

  • FruPea
    89tralala skrev 2021-08-02 13:29:38 följande:

    Åh då kan vi följas åt. Jag gjorde mitt vid 08 på morgonen den 23e så hade hoppats att det räknades som en arbetsdag. Ja man hoppas ju verkligen att Wellow håller vad de lovar med sina 6-10 arbetsdagar?


    Jag har tänkt att dom säkert tar i lite när dom säger 6-10 arbetsdagar. På Vasamamma får man tydligen svar efter tre dagar... Men då behövde man å andra sidan ha gjort ultraljud innan för att verkligen säkerställa rätt längd på graviditeten. Vilken vecka gjorde du det i?
  • 89tralala

    Tror att det är en kortare analys som tar 3-5 dagar på Vasamamma, den fulla analysen med alla kromosomavvikelser tar 14 dagar står det. Jag gjorde mitt precis 10+0. Du då?

  • FruPea
    89tralala skrev 2021-08-02 15:01:32 följande:

    Tror att det är en kortare analys som tar 3-5 dagar på Vasamamma, den fulla analysen med alla kromosomavvikelser tar 14 dagar står det. Jag gjorde mitt precis 10+0. Du då?


    V 10 trodde jag Men var nog snarare v 9 plus 4... Funkade ändå. Fick svar nu och allt var friskt
  • NiMi12
    89tralala skrev 2021-08-02 07:53:56 följande:

    Nimi12, gjorde du ditt på karolinska? Jag gjorde mitt där den 23/7 och trodde naivt att jag skulle få svar i fredags.. men det känns ju inte så lovande. Företaget jag gjorde hos (Wellow) utlovar dock 6-10 arbetsdagar så jag hoppas verkligen på det.

    Meddela gärna när du får svar!


    Nej ja gjorde mitt i skåne. Har idag ringt och efterlyst mitt test. De ska återkomma imorgon, ultraljudsmottagningen hade inte heller fått svar. De lät lite pressade över att mitt svar inte hade kommit. De kanske har tappat bort det.
  • NiMi12

    Nu ringde de från förlossningen och meddelade att jag har ett ofullständigt svar så jag måste in och ta ett nytt blodprov.

    Är det inte konstigt att det svaret kommer efter jag har efterlyst provet? Har de tappat bort mitt prov och skyddar sig själva genom att säga det. Eller är det bara en tillfällighet att mitt test kollades först idag när jag tog det den 12/7!!

    Stressen är skyhög. Betyder det här att risken för att det är fel på bebisen ökar? Jag är nu i vecka 16+1. Ska jag behöva vänta 2-3 veckor till?? Jag kommer då alltså vara i vecka 18-19 och om det är något fel så ska jag då avsluta graviditeten. Nästa vid halvtid?känns så sjukt.

    Jag vill bara svimma och vakna när allt är klart, fy fan vad stressad jag är :(

  • Lilith81
    NiMi12 skrev 2021-08-03 12:37:08 följande:

    Nu ringde de från förlossningen och meddelade att jag har ett ofullständigt svar så jag måste in och ta ett nytt blodprov.

    Är det inte konstigt att det svaret kommer efter jag har efterlyst provet? Har de tappat bort mitt prov och skyddar sig själva genom att säga det. Eller är det bara en tillfällighet att mitt test kollades först idag när jag tog det den 12/7!!

    Stressen är skyhög. Betyder det här att risken för att det är fel på bebisen ökar? Jag är nu i vecka 16+1. Ska jag behöva vänta 2-3 veckor till?? Jag kommer då alltså vara i vecka 18-19 och om det är något fel så ska jag då avsluta graviditeten. Nästa vid halvtid?känns så sjukt.

    Jag vill bara svimma och vakna när allt är klart, fy fan vad stressad jag är :(


    Jag gjorde NIPT vid mina två senaste graviditeter.

    Senaste graviditeten blev det inget resultat så jag fick ta om det. Sammanlagt tre gånger fick jag lämna blodprov, men det blev aldrig något resultat.

    Det ska inte innebära större risk för att något är fel på bebisen.

    Mitt barn föddes fullt friskt!

    Nu är jag gravid igen och ska göra NIPT i morgon.

    Hoppas det blir resultat, annars gör jag fvp istället.

    Är 40+.
  • NiMi12
    Lilith81 skrev 2021-08-04 11:46:08 följande:

    Jag gjorde NIPT vid mina två senaste graviditeter.

    Senaste graviditeten blev det inget resultat så jag fick ta om det. Sammanlagt tre gånger fick jag lämna blodprov, men det blev aldrig något resultat.

    Det ska inte innebära större risk för att något är fel på bebisen.

    Mitt barn föddes fullt friskt!

    Nu är jag gravid igen och ska göra NIPT i morgon.

    Hoppas det blir resultat, annars gör jag fvp istället.

    Är 40+.


    De ringde idag igen och meddelade att de har hittat DNA och inga kromosomavvikelser. Så nu kan jag slappna av :)
  • NiMi12
    Lilith81 skrev 2021-08-04 11:46:08 följande:

    Jag gjorde NIPT vid mina två senaste graviditeter.

    Senaste graviditeten blev det inget resultat så jag fick ta om det. Sammanlagt tre gånger fick jag lämna blodprov, men det blev aldrig något resultat.

    Det ska inte innebära större risk för att något är fel på bebisen.

    Mitt barn föddes fullt friskt!

    Nu är jag gravid igen och ska göra NIPT i morgon.

    Hoppas det blir resultat, annars gör jag fvp istället.

    Är 40+.


    Lycka till på ditt nipt test :)
  • Lilith81
    NiMi12 skrev 2021-08-04 21:19:06 följande:

    De ringde idag igen och meddelade att de har hittat DNA och inga kromosomavvikelser. Så nu kan jag slappna av :)


    Så skönt!
    NiMi12 skrev 2021-08-04 21:19:32 följande:

    Lycka till på ditt nipt test :)


    Tack! Testet är nu gjort och den långa väntan återstår...
  • Flip12

    I vilken vecka har ni gjort NIPT? Jag vill göra så tidigt som möjligt och läst det är från 10+0. Min barnmorska säger dock att de inte gör det förrän samtidigt som KUB dvs 12+0. Känns så dumt att vänta?

  • Lilith81
    Flip12 skrev 2021-08-13 20:40:29 följande:

    I vilken vecka har ni gjort NIPT? Jag vill göra så tidigt som möjligt och läst det är från 10+0. Min barnmorska säger dock att de inte gör det förrän samtidigt som KUB dvs 12+0. Känns så dumt att vänta?


    Blir ni erbjudna NIPT där du bor?

    Vi måste göra det privat och betala för det.

    Från vecka 10+0 kan man göra det, och jag gjorde det i vecka 10+5.
  • Anonym4848

    Jag skickade in igår för Nipt. Känns helt sjukt att skicka iväg två rör med blod i en låda med Postnord och hoppas att det hinner komma fram på 7 dagar.. :/ men erbjuder de den lösningen borde det ju funka hoppas man? Svar borde komma nästnästa vecka. Vecka 13+4 Igår när proverna togs. Har,gjort KUB men fick 1/600 På T21 så vill göra Nipt privat nu för säkerhets skull.. är inte jätteorolig men lite nervös väntan blir det förstås..

  • Flip12
    Lilith81 skrev 2021-08-14 01:07:38 följande:

    Blir ni erbjudna NIPT där du bor?

    Vi måste göra det privat och betala för det.

    Från vecka 10+0 kan man göra det, och jag gjorde det i vecka 10+5.


    Nej jag får betala för det. Men konstigt det skiljer sig åt när man kan lämna testet.
Svar på tråden Vi som väntar svar på Nipt.