• Crazyel

    Dubbelmage och viktnedgång

    Hej! Jag har bestämt mig att försöka gå ner i vikt . efter Min tvillingradividet ökade jag mycket i vikt under kort tid. Jag har nu en sån kallad dubbelmage . troligtvis kommer jag väl alltid ha det nu även om jag går ner i vikt . Men min självkänsla är så Påverkad just av dubbelmagen? 

    är de nån mer som har en dubbelmage och blivit av med den ? Eller blir de bara
    massa lös hud över naveln istället ? 


    hatar att visa men så ni förstår vad jag menar . 

  • Svar på tråden Dubbelmage och viktnedgång
  • Anonym (Gullig)

    Vilken gullig mage som dessutom burit liv <3

    Nu har jag ingen sådan men vill svara endå, hoppas det är ok. Viktnedgång kommer såklart hjälpa mkt. När man varit gravid kommer lös hud på köpet efter viktnedgång, mer eller mindre beroende på viktuppgång, gener, ålder, hur länge man varit större osv. Jag har själv lös hud trots att jag aldrig varit gravid och bara legat på övre normal bmi gränsen å sedan gått ner. Min lösa hud syns inte när jag står men när jag böjer mig framåt.  Huden hjälps av fukt och dermaroll, proteinrik mat och träning  Har man mkt hängande lös hud kan man få denna borttaden betalt eller betala själv. 

    Vet hur jobbigt det är när man fastnar i utseende fokus men jag hoppas att du kan hitta stolthet över din kropp å fokusera på välmående å funktion ist för yta. Träna roliga saker å ät bra mat så kommer mkt ändras naturligt.

  • Anonym (Mitt tips)

    Spara pengar till bukplastik/annan plastik att ha efter viktnedgången. ca 170 000 kostade detta totalt för mig. Löshud på magen/midja/gäddhäng och bröstförstoring (saknade min bystighet från övervikten)

Svar på tråden Dubbelmage och viktnedgång