• anonymheheh

    Förälskad i kollegan

    Shit hur ska man börja? Jag är helt förälskad i min kollega. Jag har inte kunnat somna de senaste veckorna pga att jag bara kan tänka på honom... Jag vet inte om jag gillar honom så mycket att jag kanske bara inbillar mig att han gillar mig också, men det känns verkligen som att det är ömsesidigt. Vi brukar ha långa konversationer på jobbet, om allt och inget. Samtalsämnena bara rullar på och allt känns så naturligt.

    Vi hörs ibland på sms om sådant som inte rör jobbet. Det kan vara typ som en "uppföljning" av det vi pratat om när vi har setts. Det känns som att det har varit lite halvt flörtigt den senaste tiden, både på sms och när vi har pratat. Men jag kanske bara inbillar mig. Han kanske bara ser mig som en bra kompis som han klickar bra med och har en lite rolig chargong med.

    Så, vad fan gör jag? Det känns som att han har hintat lite om att han vill träffa mig när han ibland frågar vad jag har för planer för helgen. Men han kanske bara frågar det av rent intresse och inte pga att han vill träffa mig. Vi snackar ju ändå mycket om allt och inget så varför skulle han inte kunna fråga det utan att ha någon baktanke med det. Jag kanske bara tror att han hintar just för att jag vill att det ska vara sant.

    Hur som helst. Oavsett om någon verkar flörtig och intresserad betyder det inte att de är intresserade. Så hur ska jag göra? Jag vill ju att han ska fråga ut mig, men jag orkar inte vänta hur länge som helst, hahah. Det kanske aldrig händer ens. Så jag vill typ göra det men det kan bli jättefel om jag har tolkat hela situationen fel. Han kanske inte alls gillar mig på samma sätt som jag gillar honom. Isåfall kanske han berättar för kollegorna!! Och även om han inte gör det kommer jag tro att han har gör det och jag kommer känna mig så obekväm. Plus att om allt går skit kommer det kanske förstöra vår härliga relation vi har nu.

    Vad har ni för tankar kring detta? Har ni tips på hur jag kan få honom att fråga ut mig, om det nu är så att han gillar mig? Eller tips på hur jag lite smidigt kan ta reda på hur han känner? Eller hur jag kan hinta om att jag vill träffa honom? Eller bara övriga tankar och tips? Allt mottages tacksamt. Tack på förhand!

  • Svar på tråden Förälskad i kollegan
  • Anonym (Kaffedraken)

    Nu ska vi se... Var ska jag börja... vad har jag för tankar om sånt här...? 
    Jag tror det blir lugnast om jag håller det kort.

    Ja.
    Det enda som jag är säker på är att det är lämpligast att tjejen tar initiativ med sin manliga kollega.

  • anonymheheh

    #1 Anonym (Kaffedraken).

    Får man fråga varför? Vill bara höra hur andra tänker :)

  • anonymheheh
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-10-12 21:34:25 följande:

    Nu ska vi se... Var ska jag börja... vad har jag för tankar om sånt här...? 
    Jag tror det blir lugnast om jag håller det kort.

    Ja.
    Det enda som jag är säker på är att det är lämpligast att tjejen tar initiativ med sin manliga kollega.


    Får man fråga varför? Vill bara veta hur andra tänker och ser på saken :)
  • Anonym (E)

    Ingenting. Om han hade velat bjuda ut dig så hade han gjort det. Att han frågar om dina helgplaner är artighet, normal konversation.

    Sluta vänta. Dejta någon (annan).

  • anonymheheh
    Anonym (E) skrev 2022-10-12 22:32:33 följande:

    Ingenting. Om han hade velat bjuda ut dig så hade han gjort det. Att han frågar om dina helgplaner är artighet, normal konversation.

    Sluta vänta. Dejta någon (annan).


    Men han kanske inte vågar bjuda ut mig?
  • anonymheheh
    anonymheheh skrev 2022-10-12 22:47:53 följande:
    Men han kanske inte vågar bjuda ut mig?
    Jag menar, jag vill ju bjuda ut honom bara att jag inte vågar. Så bara för att jag vill betyder det inte att jag gör det. 
  • Anonym (E)
    anonymheheh skrev 2022-10-12 22:47:53 följande:
    Men han kanske inte vågar bjuda ut mig?
    Nähä då går han miste om den chansen då. 
    anonymheheh skrev 2022-10-12 22:50:27 följande:
    Jag menar, jag vill ju bjuda ut honom bara att jag inte vågar. Så bara för att jag vill betyder det inte att jag gör det. 
    Nähä då går du miste om den chansen då.
  • Stooler

    Det kan ju vara så att kollegan är lite tveksam till att dejta någon på jobbet? Dynamiken på en arbetsplats kan förändras på nolltid om det blir strul mellan medarbetare.

    "Man ska inte bedriva hor...där man jobbar eller bor"

  • Anonym (Kaffedraken)
    anonymheheh skrev 2022-10-12 21:53:14 följande:

    #1 Anonym (Kaffedraken).

    Får man fråga varför? Vill bara höra hur andra tänker :)


    Män inbillar sig ofta intresse.
    När hon bara är glad, trevlig och social.
    Många kvinnor tycker att det är obehagligt om kollegan visar sånt intresse för henne. Kvinnor är på jobbet för att jobba. Inget annat.
Svar på tråden Förälskad i kollegan