• Mmmmjjaaahh

    Kan inte komma över vad min man gjorde

    För några år sedan när jag fört vårt första barn och det precis hade gått sex veckor sa min man ?vi måste ligga eller så kommer jag hitta någon annan att ligga med?. Blev då så rädd av tanken att han skulle ligga med någon så vi låg trots att jag absolut inte var redo. När vi väl hade sex så bad jag honom att inte komma i mig då jag fått tillbaka min mens och var livrädd att bli gravid igen. Han kom i mig i alla fall. Jag tog dagen efter piller och var tvungen att ge ersättning för att man inte får amma när man tagit pillret. Kände mig så äcklad och smutsig efter händelsen och kan än idag inte komm över vad som hände. Efter det försvann även mig sexlust och har inte återkommit än. 


    min man tycker att jag borde komma över det då han bett om ursäkt men jag har haft svårt att bearbeta allt. 


    Hur kommer man över en sån sak? Terapi?

  • Svar på tråden Kan inte komma över vad min man gjorde
  • Anonym (A)
    Dekadensen skrev 2023-02-10 21:00:43 följande:
    Helt bedrövligt det du skriver.
    Att ens tjata efter sex är jäkligt ynkligt.
    Att dessutom göra detta i närtid efter du fött ert gemensamma barn är ju bara sjukt.
    Beklagar. Fullt förståeligt att lusten inte kommit tillbaka.
    Håller med
  • Mmmmjjaaahh

    Tack för alla era svar!! 

    Jag berättade för min man hur jag kände och han reagerade starkast på ordet våldtäkt. Så hårt att han ville ha en omröstning om det faktiskt var en våldtäkt eller inte. Sedan berättade han om hela händelsen för våra gemensamma vänner, utan min vetskap. Hans polare som är lika omogen som han själv sa att jag hade fått en psykos och att han önskade att han kunde slå mig. 


    Skäms så otroligt mycket. Inte bara att han berättar vidare men det blir helt normaliserat då hans polare säger att ?hon är sjuk? ?du gjorde inget fel? ?jag gör så hela tiden?. 


    Ansökte om skilsmässa direkt. Men mår såklart piss nu, vill vara med mina barn dygnet runt, sova med de varje kväll. Men nu är allt förstört. 

  • pyssel
    Anonym (Perspektiv.) skrev 2023-02-10 21:10:00 följande:

    Nej, det var verkligen inte snyggt gjort av honom. 


    Men innan du dundrar iväg, stanna och titta på det med perspektiv, vad är den här saken i ett 40års perspektiv? Vad är den här saken jämfört med att inte få bli farmor och farfar/mormor och morfar tillsammans. 


    Tycker ofta folk här dundrar iväg och uppmanar till skillsmässa? Det här var inte bra, låt honom få veta det och se till att han förstår problemet, därefter släpp det. 


    Se helheten :) 


    Helheten är snarare hur många han utsatt före TS och kommer utsätta efter. I detta finns inget "dundra iväg eller inte". TS lust till mannen har dessutom dött på hans egen förskyllan och orsaken ger inget att "bygga om" eller vidare på. 

    Att vara i så grav avsaknad av empati ställer också stora frågetecken vid att kunna vara en god far i allt vad det innebär av krav på att vara den med högre empati än ett barn.
    Mmmmjjaaahh skrev 2023-02-12 08:39:31 följande:

    Tack för alla era svar!! 

    Jag berättade för min man hur jag kände och han reagerade starkast på ordet våldtäkt. Så hårt att han ville ha en omröstning om det faktiskt var en våldtäkt eller inte. Sedan berättade han om hela händelsen för våra gemensamma vänner, utan min vetskap. Hans polare som är lika omogen som han själv sa att jag hade fått en psykos och att han önskade att han kunde slå mig. 


    Skäms så otroligt mycket. Inte bara att han berättar vidare men det blir helt normaliserat då hans polare säger att ?hon är sjuk? ?du gjorde inget fel? ?jag gör så hela tiden?. 


    Ansökte om skilsmässa direkt. Men mår såklart piss nu, vill vara med mina barn dygnet runt, sova med de varje kväll. Men nu är allt förstört. 



    Du har gjort rätt för både dig och dina barn. Han har alltså även några vidriga kryp runt sig för uppbackning. Har du själv något stöd i omgivningen? 
  • Mmmmjjaaahh
    pyssel skrev 2023-02-12 09:27:44 följande:
    Helheten är snarare hur många han utsatt före TS och kommer utsätta efter. I detta finns inget "dundra iväg eller inte". TS lust till mannen har dessutom dött på hans egen förskyllan och orsaken ger inget att "bygga om" eller vidare på. 

    Att vara i så grav avsaknad av empati ställer också stora frågetecken vid att kunna vara en god far i allt vad det innebär av krav på att vara den med högre empati än ett barn.
    Mmmmjjaaahh skrev 2023-02-12 08:39:31 följande:

    Tack för alla era svar!! 

    Jag berättade för min man hur jag kände och han reagerade starkast på ordet våldtäkt. Så hårt att han ville ha en omröstning om det faktiskt var en våldtäkt eller inte. Sedan berättade han om hela händelsen för våra gemensamma vänner, utan min vetskap. Hans polare som är lika omogen som han själv sa att jag hade fått en psykos och att han önskade att han kunde slå mig. 


    Skäms så otroligt mycket. Inte bara att han berättar vidare men det blir helt normaliserat då hans polare säger att ?hon är sjuk? ?du gjorde inget fel? ?jag gör så hela tiden?. 


    Ansökte om skilsmässa direkt. Men mår såklart piss nu, vill vara med mina barn dygnet runt, sova med de varje kväll. Men nu är allt förstört. 



    Du har gjort rätt för både dig och dina barn. Han har alltså även några vidriga kryp runt sig för uppbackning. Har du själv något stöd i omgivningen? 

     Jag hoppas jag gjort rätt. 


    nej har tyvärr inga. 

  • Anonym (Betty)

    Du kan ju visa honom den här tråden. Om han vill ha omröstning; Starta en här på familjeliv.

  • Anonym (Betty)

    Så alla gemensamma vänner stod på hans sida eller var det bara hans bästa polare? Var det ingen som förstod dig? Deras flickvänner tex?

    Vidrigt beteende. Både det han gjorde då samt att han berättade för alla kompisar. 

    Dock håller jag inte med de hör i tråden som kallar det våldtäkt. Däremot har han utpressning dig. 

  • Anonym (Ui)

    Men vilken jävla gris!!! Både då och nu!!

    Lämna honom. Han tycker uppenbarligen (fortfarande) att det är helt okej att sexuellt utnyttja den man påstår sig älska. Undrar om han tyckt det varit ok om någon gjort så mot hans dotter..? Du kan ju fråga honom. 

  • Anonym (Ui)

    Läste detta försent. BRA att du lämnade TS! Vilka störda vänner han har?! Kan du prata med deras fruar? Är ni vänner?


    Mmmmjjaaahh skrev 2023-02-12 08:39:31 följande:

    Tack för alla era svar!! 

    Jag berättade för min man hur jag kände och han reagerade starkast på ordet våldtäkt. Så hårt att han ville ha en omröstning om det faktiskt var en våldtäkt eller inte. Sedan berättade han om hela händelsen för våra gemensamma vänner, utan min vetskap. Hans polare som är lika omogen som han själv sa att jag hade fått en psykos och att han önskade att han kunde slå mig. 


    Skäms så otroligt mycket. Inte bara att han berättar vidare men det blir helt normaliserat då hans polare säger att ?hon är sjuk? ?du gjorde inget fel? ?jag gör så hela tiden?. 


    Ansökte om skilsmässa direkt. Men mår såklart piss nu, vill vara med mina barn dygnet runt, sova med de varje kväll. Men nu är allt förstört. 


  • Mmmmjjaaahh
    Anonym (Ui) skrev 2023-02-12 10:36:16 följande:

    Läste detta försent. BRA att du lämnade TS! Vilka störda vänner han har?! Kan du prata med deras fruar? Är ni vänner?


    de håller med min man i det hela. Är dock obrydd om de håller med eller inte för det påverkar mig inte, tycker bara det är synd för jag skäms. 
  • Anonym (Ui)
    Mmmmjjaaahh skrev 2023-02-12 10:59:42 följande:
    de håller med min man i det hela. Är dock obrydd om de håller med eller inte för det påverkar mig inte, tycker bara det är synd för jag skäms. 
    Men lever du helt seriöst i en svensk kultur..? Har fruarna sagt rakt ut till dig att de håller med honom, eller är det exet som påstår det?
  • Anonym (Teddy)

    Jag har bara läst trådstarten.
    Fy vilken svinig man. Han tvingade dig att ge ditt godkännande till att han skulle våldta dig. Att du inte har någon lust till honom efter detta förstår jag. Att du mår dåligt förstår jag. Snälla, vänd dig till psykolog för att bli hel igen.

  • rostigsaab

    Ts:

    Hade du innan detta hände sett något liknande som gett en hint om att han inte var helt riktigt funtad ? 

  • Mmmmjjaaahh
    rostigsaab skrev 2023-02-12 13:22:25 följande:

    Ts:

    Hade du innan detta hände sett något liknande som gett en hint om att han inte var helt riktigt funtad ? 


     


    ja och nej. Sett tendenser till ett kanske inte helt frisk beteende men jag var så jävla hjärndöd att jag inte fattade. Kär och livrädd att förlora honom. 

  • Anonym (Bka)
    Mmmmjjaaahh skrev 2023-02-12 18:09:24 följande:

     


    ja och nej. Sett tendenser till ett kanske inte helt frisk beteende men jag var så jävla hjärndöd att jag inte fattade. Kär och livrädd att förlora honom. 


    Det bästa vore att få ett samtal med psykolog. Det låter som att du behöver stöd irl. Du har verkligen ingen anledning att skämmas. Har han isolerat dig från dina vänner och familj, eller finns det någon du kan ta upp kontakten med? 
  • Anonym (Blä)

    Är det han som är orsaken till att du inte har vänner att få stöd ifrån? Har han direkt eller indirekt fått dig att sluta träffa vänner och familj? 


    Hur som helst så tycker jag att du ska ringa en kvinnojour eller tjejjour för råd och stöd. I din situation behöver man mycket hjälp. 

Svar på tråden Kan inte komma över vad min man gjorde