• Agek

    Skaffa kattunge

    Jag har en honkatt som är 3 år. Hon är mycket speciell, egen och lynnig. Vill mycket sällan kela, och håller sig mestadels utomhus. Blivit lite sugen på en kattunge, men vet inte hur hon skulle reagera på det. Någon med erfarenhet av liknande, kan det bli än värre med hennes sätt att vara? Jag vill ju inte skrämma henne hemifrån precis 🐱

  • Svar på tråden Skaffa kattunge
  • Mortiscia80

    Jag råder dig till att låta bli. Särskilt honor kan vara känsliga för att ta in nya katter men med hennes temperament skulle jag säga att det är uteslutet. Om du kan para henne så vore det ett alternativ.

  • Jemp
    Mortiscia80 skrev 2023-08-02 22:43:22 följande:

    Jag råder dig till att låta bli. Särskilt honor kan vara känsliga för att ta in nya katter men med hennes temperament skulle jag säga att det är uteslutet. Om du kan para henne så vore det ett alternativ.


    Låter det som en bra avelskatt? Utöver att hon förhoppningsvis är kastrerad som utekatt då.

    Ts: jag håller med om att det låter som att det är bäst att låta bli. 
  • Agek

    Tack för era svar! Hon är kastrerad, håller sig mest i trädgården men vill sällan vara inomhus. Tänkte om hon kanske ändrade sitt beteende om hon fick någon som hon kunde "känna för", men tyvärr vet man ju inte hur hon reagerar Obestämd

  • Mortiscia80
    Agek skrev 2023-08-03 08:36:52 följande:

    Tack för era svar! Hon är kastrerad, håller sig mest i trädgården men vill sällan vara inomhus. Tänkte om hon kanske ändrade sitt beteende om hon fick någon som hon kunde "känna för", men tyvärr vet man ju inte hur hon reagerar Obestämd


    Hon lär inte bli lugnare. Snarare kan det bli revirförsvar från hennes sida eftersom det är en kattunge som kommer utifrån, alltså som inte är egen eller som hon är van sedan tidigt.
Svar på tråden Skaffa kattunge