• unknownsleepaddict

    Inlagd på psyk?

    Hej! Jag är en 16 snart 17 årig tjej och jag lider av en ätstörning sedan januari 2023. Går till BUP för ångest & depressions behandling men knappt för ätstörningen då jag lyckats gömma den för BUP, mina föräldrar, skolan, aa alla.


    Men nu vill jag ha hjälp för min ätstörning är värre än någonsin. Jag har dock ett BMI på 19.3 vilket inte klassas som undervikt. Men samtidigt låg jag på BMI 21.6 för bara en vecka sen. Jag har alltså gått ned 6 kg på en vecka. Det enda jag ätit på 7 dagar är 2 mackor med jordnötssmör. Och jag har tränat som en tok. Promenader varje dag och tränat på mitt rum på nätterna. Jag vill berätta allt detta för min psykolog på BUP som jag ska till på onsdag, men tror ni hon kommer vilja lägga in mig på slutenvården för detta? Jag är ju inte underviktig än, men har gått ned 6 kg på 7 dagar. Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Inlagd på psyk?
  • blomman 2

    Klart du ska berätta för ALLT händer om hop med ditt psykiska mående. Det blir lättare att nysta upp i det du bär på inom dig dvs man får en bättre helhetsbild.
    Inlagd tror jag inte men vad som än sker så ÄR det i längden det bästa för dig att vara helt öppen.
    Var stark Nu och skur inte upp eller minimera dina svårigheter.
    Du är ett steg närmare mot tillfrisknande bara genom att öppna dig och ställa din fråga här.
    Önskar dig all styrka och lycka till 🙏💗

Svar på tråden Inlagd på psyk?