• Cajjanh

    Antagen som reserv?

    Hej! idag kom antagningsbeskedet från urval 1. Jag hamnade som reservplats 23 på sjuksköterska (Gävle). Ni som har erfarenhet sedan innan, hur tror ni mina chanser ser ut gällande att komma in? 


    mvh lite besviken och ivrig att börja plugga.. 

  • Svar på tråden Antagen som reserv?
  • Anotherone

    Gå in på UHR och kolla. Där kan man se antagningsstatistik från tidigare läsår och se ungefär hur många reserver som kommit in. Det säger ju inte exakt hur det kommer bli nu efter nyår men på ett ungefär. Så att du vet om den sista som kom in var reserv nr 10 eller nr 100.

  • Cajjanh
    Anotherone skrev 2023-12-11 15:05:23 följande:

    Gå in på UHR och kolla. Där kan man se antagningsstatistik från tidigare läsår och se ungefär hur många reserver som kommit in. Det säger ju inte exakt hur det kommer bli nu efter nyår men på ett ungefär. Så att du vet om den sista som kom in var reserv nr 10 eller nr 100.


    Tack för tipset! det ska jag göra 
  • toughshit
    Anotherone skrev 2023-12-11 15:05:23 följande:

    Gå in på UHR och kolla. Där kan man se antagningsstatistik från tidigare läsår och se ungefär hur många reserver som kommit in. Det säger ju inte exakt hur det kommer bli nu efter nyår men på ett ungefär. Så att du vet om den sista som kom in var reserv nr 10 eller nr 100.


    Var på uhr kan man se det? :o Jag vill också kolla

    Jag ligger på reservplats 25 och på 33 på två ssk-utbildningar i Stockholm och googlar järnet om hur det har gått för andra som sökt tidigare 😅
    "Did you fall from heaven? Because so did Satan".
  • Anotherone

    Gå till Antagning och studier och sen Antagningsstatistik. I sökfältet kan du bläddra bak till period Våren 2023 och  skriva tex förskollärare .
    Då öppnas fälten upp och du får möjlighet att söka på lärosäten,  program/kurs mm.

  • toughshit
    Anotherone skrev 2023-12-13 11:13:11 följande:

    Gå till Antagning och studier och sen Antagningsstatistik. I sökfältet kan du bläddra bak till period Våren 2023 och  skriva tex förskollärare .
    Då öppnas fälten upp och du får möjlighet att söka på lärosäten,  program/kurs mm.


    Det var den här biten som jag var nyfiken på:
    ? Så att du vet om den sista som kom in var reserv nr 10 eller nr 100.?

    Räknar du ut det på nåt sätt eller missar jag att det står någonstans? Ska prova att kolla igen
    "Did you fall from heaven? Because so did Satan".
  • Anotherone

    Jag vet att jag har sett sådan info nånstans, men det var några år sen jag läste och var inne mycket på det.
    Det är möjligt att jag hittat det på lärosätenas egna sajter eller så gjorde jag helt enkelt ett överslag mellan urvalsgrupperna i första och andra urvalet och kom fram till ungefär hur det låg till. 

Svar på tråden Antagen som reserv?