• Guldlocken31

    Upprepade biokemisk graviditeter, någon mer??

    Är det någon mer än jag som kämpar med biokemiska graviditeter?!
    Har plussat tidigt med clearblue 4-5 gånger, och inte en enda gång går graviditeten längre än till omkring BIM. Ibland någon dag över.
    Har genomgått en missfallsutredning som inte visar på någonting avvikande. Senast fick jag utskrivet trombyl + progesteron kapslar i hopp om att graviditet skulle stanna och fortskrida, enda som hände var att missfallet fördröjdes (troligtvis pga progesteronet) och jag började blöda i v. 5(4+2)? känner sådan sorg och uppgivenhet!! Tär på psyket att få missfall på missfall.. någon som varit med om liknande Som kan dela med sig?

  • Svar på tråden Upprepade biokemisk graviditeter, någon mer??
  • Dalarna91
    Guldlocken31 skrev 2024-02-08 17:37:05 följande:

    Dalarna91: gud va skönt att ni äntligen ska få hjälp genom IVF!!! Har de sagt något om att det kan förbättra era chanser till fullgången graviditet?


    Vi får bara hjälp för vi gjorde en klagan till patientnämnden på sjukhuset. 
    Så de är ett tips. Vi har också massa missfall i journalen, men efter klagan så får vi hjälp. 
    Dom svarade inte om det kan förbättra chanserna. Men deras ord och ton så tolkar jag att det inte ökar chanserna men enligt vissa så är det större chans att få behålla. 

    Får vänta och se :)
  • Jenniferr90

    Hittade denna tråden nu på morgonen , har också sökt efter någon med många missfall . Jag gick igår igenom mitt sjunde missfall. Vi har en dotter som är 5 år om 3 veckor . innan henne hade vi inte något missfall . Sen har alla dessa 7 skett på 2 år , jag upplever vi får noll hjälp för vi inte är barnlösa. vår utredning var några blodprov känns det som. jag vet inte hur man ska orka fortsätta?

    mina missfall kommer inte igång av sig själva heller utan kräver medicin och det är så påfrestande .

  • Anonym (Ledsen)
    Jenniferr90 skrev 2024-02-09 07:23:23 följande:

    Hittade denna tråden nu på morgonen , har också sökt efter någon med många missfall . Jag gick igår igenom mitt sjunde missfall. Vi har en dotter som är 5 år om 3 veckor . innan henne hade vi inte något missfall . Sen har alla dessa 7 skett på 2 år , jag upplever vi får noll hjälp för vi inte är barnlösa. vår utredning var några blodprov känns det som. jag vet inte hur man ska orka fortsätta?

    mina missfall kommer inte igång av sig själva heller utan kräver medicin och det är så påfrestande .


    Beklagar, det är tufft med missfall! Upplever oxå att man inte blir lyssnad på eller får hjälp. Det är påfrestande att behöva kämpa sig till information!

    Jag själv har haft fyra missfall, men har inget barn sedan innan. Rädd att aldrig kunna få barn. Får inte hjälp med IVF - dem säger att IVF även kan ge en större risk för missfall. 


    Testar nu lite olika mediciner vid nästa plus, men det tar sådan tid för oss att bli gravida. Inget plus denna månaden heller. 

  • Anonym (Ledsen)

    Inte ännu tyvärr..inväntar ägglossning nu i dagarna :)

  • Elmth
    Dalarna91 skrev 2024-02-08 19:19:17 följande:
    Vi får bara hjälp för vi gjorde en klagan till patientnämnden på sjukhuset. 
    Så de är ett tips. Vi har också massa missfall i journalen, men efter klagan så får vi hjälp. 
    Dom svarade inte om det kan förbättra chanserna. Men deras ord och ton så tolkar jag att det inte ökar chanserna men enligt vissa så är det större chans att få behålla. 

    Får vänta och se :)
    Vill också hoppa med i detta gäng!
    Jag har haft nu totalt 4 missfall inom loppet av 7 månader. Är 35 år. Jag har gått som längst till v.7. Har dock aldrig fått några starka tester. 

    Vi genomgår just nu en missfallsutredning (är också bosatt i Örebro) men hittills har dom enbart hittat att jag har en något hjärtformad livmoder. Men att det är så lite att det inte bör öka risken för missfall. Blodproverna ligger alla inom referensintervallen, så ser alltså okej ut. Vi väntar ännu på kromosomanalys.

    Jag har lyckats bli gravid varje cykel där jag har haft ägglossning nu (2st uteblev efter mitt andra missfall), så jag verkar ju ha otroligt lätt för att bli gravid. Och hittills menar läkaren att det kan vara att min slemhinna är för mottaglig.

    Antar att jag också kommer bli nekad ivf eftersom vi bor i samma stad så är tacksam för att jag hittade denna tråd och att du lyckats få ivf efter klagan. Jag följer gärna din resa här (och er andras) 

    Fick du progesteron utskrivet eller är det något du fått tag i privat? Mina läkare har alla sagt att dom tror absolut inte att jag har nåt problem med hormonerna. Men jag är själv kluven.
  • Dalarna91
    Elmth skrev 2024-03-14 12:58:11 följande:
    Vill också hoppa med i detta gäng!
    Jag har haft nu totalt 4 missfall inom loppet av 7 månader. Är 35 år. Jag har gått som längst till v.7. Har dock aldrig fått några starka tester. 

    Vi genomgår just nu en missfallsutredning (är också bosatt i Örebro) men hittills har dom enbart hittat att jag har en något hjärtformad livmoder. Men att det är så lite att det inte bör öka risken för missfall. Blodproverna ligger alla inom referensintervallen, så ser alltså okej ut. Vi väntar ännu på kromosomanalys.

    Jag har lyckats bli gravid varje cykel där jag har haft ägglossning nu (2st uteblev efter mitt andra missfall), så jag verkar ju ha otroligt lätt för att bli gravid. Och hittills menar läkaren att det kan vara att min slemhinna är för mottaglig.

    Antar att jag också kommer bli nekad ivf eftersom vi bor i samma stad så är tacksam för att jag hittade denna tråd och att du lyckats få ivf efter klagan. Jag följer gärna din resa här (och er andras) 

    Fick du progesteron utskrivet eller är det något du fått tag i privat? Mina läkare har alla sagt att dom tror absolut inte att jag har nåt problem med hormonerna. Men jag är själv kluven.
    Jag fick progrestron utskrivet av en jag känner. Jag tog privata prover och sen vet hon att jag har koll på allt, hur man ska ta dom osv. 

    Har du fått tagit progrestron prov? Jag behövde be om det, blev så paff att det inte ingick i utredningen. Har man lågt progrestron= svårt att bli gravid/upprepade missfall. Men har du en lång lutealfas så har du nog bra progrestron i kroppen. 
    Hur lång är din lutealfas?
    Tempar du? 

    Om jag va du skulle jag inte ha kontaktat vården för tex tidigt ultraljud eller inskrivning hos bvc. 
    Ångrar det. Nu när jag ser tillbaka skulle jag ha bokat privat undersökning. Det går "under radarn". Då hade jag kunnat be om ivf mycket tidigare.

    Jag gjorde en klagan till patientnämnden och då fick jag beviljad ivf. Väntar fortsatt på en tid. Har ni försökt i 7 månader? 
  • Elmth
    Dalarna91 skrev 2024-03-17 11:03:40 följande:
    Jag fick progrestron utskrivet av en jag känner. Jag tog privata prover och sen vet hon att jag har koll på allt, hur man ska ta dom osv. 

    Har du fått tagit progrestron prov? Jag behövde be om det, blev så paff att det inte ingick i utredningen. Har man lågt progrestron= svårt att bli gravid/upprepade missfall. Men har du en lång lutealfas så har du nog bra progrestron i kroppen. 
    Hur lång är din lutealfas?
    Tempar du? 

    Om jag va du skulle jag inte ha kontaktat vården för tex tidigt ultraljud eller inskrivning hos bvc. 
    Ångrar det. Nu när jag ser tillbaka skulle jag ha bokat privat undersökning. Det går "under radarn". Då hade jag kunnat be om ivf mycket tidigare.

    Jag gjorde en klagan till patientnämnden och då fick jag beviljad ivf. Väntar fortsatt på en tid. Har ni försökt i 7 månader? 
    Vid mitt första möte med läkaren på KK tog jag upp frågan om lågt progesteron. Hennes svar var att det inte finns tillräckligt med forskning om det och att dom därför inte tar sådana prover.
    Jag blev uppringd av henne idag. Hon sa att nästan alla prover hittills ser bra ut, utom ett som var något förhöjt som hade med autoimmun sjukdomar att göra. Jag har ett misstänkt psoriasis eksem som jag nämnde vid första besöket. Och hon sa nu att det förhöjda värdet kan bero på psoriasis och att det kan öka risken för mf. Hon sa att det fanns ingen behandling för det.. Nu väntar vi fortsatt på kromosomanalysen. Visade den inget sa hon att det inte fanns nåt att behandlaoch att vi bara får fortsätta försöka.. Lagom kul!

    Min lutealfas är alltid 13 dagar. Ja jag tempar också. 
  • Dalarna91
    Elmth skrev 2024-03-25 12:32:40 följande:
    Vid mitt första möte med läkaren på KK tog jag upp frågan om lågt progesteron. Hennes svar var att det inte finns tillräckligt med forskning om det och att dom därför inte tar sådana prover.
    Jag blev uppringd av henne idag. Hon sa att nästan alla prover hittills ser bra ut, utom ett som var något förhöjt som hade med autoimmun sjukdomar att göra. Jag har ett misstänkt psoriasis eksem som jag nämnde vid första besöket. Och hon sa nu att det förhöjda värdet kan bero på psoriasis och att det kan öka risken för mf. Hon sa att det fanns ingen behandling för det.. Nu
    väntar vi fortsatt på kromosomanalysen. Visade den inget sa hon att det inte fanns nåt att behandlaoch att vi bara får fortsätta försöka.. Lagom kul!

    Min lutealfas är alltid 13 dagar. Ja jag tempar också. 
    I andra länder så får personer med höga auto immuna sjukdomar prednisolon för att sänka immunförsvaret. 
    Sen får vissa intralipid dropp också. 

    I Sverige finns det bara en privat klinik som ger sånt. 
    Jag har gått där själv men har tagit en paus nu.
    Vi har fått ivf tid så kommer starta med sprutor vid nästa mens.
    Jag tog progrestron prov själv. Men tänker om du har 13 dagar lutealfas så har du bra nivåer. 
    Jag har inte sån lång lutealfas. 
  • Elmth
    Dalarna91 skrev 2024-03-26 16:08:45 följande:
    I andra länder så får personer med höga auto immuna sjukdomar prednisolon för att sänka immunförsvaret. 
    Sen får vissa intralipid dropp också. 

    I Sverige finns det bara en privat klinik som ger sånt. 
    Jag har gått där själv men har tagit en paus nu.
    Vi har fått ivf tid så kommer starta med sprutor vid nästa mens.
    Jag tog progrestron prov själv. Men tänker om du har 13 dagar lutealfas så har du bra nivåer. 
    Jag har inte sån lång lutealfas. 
    Har du fått någon tid ännu för IVF?
    Jag väntar fortfarande på kromosomanalys. Väldans vad det tar tid! Snart 2 månader sedan jag tog blodprovet..
  • Dalarna91
    Elmth skrev 2024-04-24 17:31:26 följande:
    Har du fått någon tid ännu för IVF?
    Jag väntar fortfarande på kromosomanalys. Väldans vad det tar tid! Snart 2 månader sedan jag tog blodprovet..
    Jag håller på med sprutor nu. Så tror det blir äggplock på torsdag. Det tog lång tid att få svar. Men tänker du borde få brev snart med provsvaren. 
    Hur mår du?
  • Dalarna91
    Guldlocken31 skrev 2024-05-04 20:27:49 följande:

    Hur har det gått för dig Dalarna91? Har behandling fungerat?


    Jag genomgick äggplock i fredags.5 av 7 ägg blev befruktade. Pga risk för överstimulering så fryser som alla och sen blir det insättning senare. 

    Hur går det för er andra? 
Svar på tråden Upprepade biokemisk graviditeter, någon mer??