• Kanskeanonym

    Vi med BIM februari/mars

    Hej! 

    Tänkte att jag kör igång en tråd för oss som vill diskutera symtom och följa varandra på vägen till plus! 

    Bim -3 för min del idag! 
    Symtom: 
    -Annorlunda känsla i magen, molvärk emellanåt.
    -Inga flytningar (brukar ha lotionflytningar annars innan mens)
    -Ökad aptit
    -Något känsligare bröstvårtor, gör inte ont men mer känsliga vis berörning. 

    Angående att jag inte har några flytningar, någon mer som kännt sig så mycket torrare innan mens? 

  • Svar på tråden Vi med BIM februari/mars
  • mammaatillen

    Kanskeanonym jag och min partner fick också otroligt nog till det en gång denna ÄL (han skulle vara bortrest med jobb under hela äl veckan men vi fick till det innan han åkte vilket va två dagar innan äl). Vad jag läst under utbildning faktiskt så är det innan äl man har större chans att bli gravid än efter då spermier överlever i slida/livmodern och kan vara redo att möta ägget snarare än att ägget lossnar och spermier kommer EFTER, då är chansen liten att ägg och spermie möts. Jag har en känsla av att det vore helt otroligt att jag blev befruktad nu men ändå lite kul o följa varandra såhär! Jag har BIM 20e mars! 😍

    Sallynancy hur svarar på ett specifikt meddelande? 🙈

  • Kanskeanonym
    mammaatillen skrev 2024-03-08 13:10:27 följande:

    Kanskeanonym jag och min partner fick också otroligt nog till det en gång denna ÄL (han skulle vara bortrest med jobb under hela äl veckan men vi fick till det innan han åkte vilket va två dagar innan äl). Vad jag läst under utbildning faktiskt så är det innan äl man har större chans att bli gravid än efter då spermier överlever i slida/livmodern och kan vara redo att möta ägget snarare än att ägget lossnar och spermier kommer EFTER, då är chansen liten att ägg och spermie möts. Jag har en känsla av att det vore helt otroligt att jag blev befruktad nu men ändå lite kul o följa varandra såhär! Jag har BIM 20e mars! 😍

    Sallynancy hur svarar på ett specifikt meddelande? 🙈


    Nej men vad kul! Vi är i typ samma sits och bim ungefär samtidigt 🤩 jag har bim den 17:e enligt appen men enligt mina symtom och vad jag tror var älnså borde det bli 20:e för mig också! 
    Vi får uppdatera varandra här. 

    Ja men precis, ägget kan ju bara befruktat under ca 24 timmar medan spermierna kan överleva upp till 5 dagar där inne så att få till det innan äl ökar ju definitivt chanserna! 
    Vore ju otroligt kul om vi båda kunde få plus denna månad när man bara lyckats 1 gång 🤣 

    För att svara på ett specifikt meddelande så trycker du på kugghjulet och sen på "citera", funkar dock inte för mig varje gång utan funkar typ 1/10 gånger 🤣
  • mammaatillen
    Kanskeanonym skrev 2024-03-08 16:25:22 följande:
    Nej men vad kul! Vi är i typ samma sits och bim ungefär samtidigt 🤩 jag har bim den 17:e enligt appen men enligt mina symtom och vad jag tror var älnså borde det bli 20:e för mig också! 
    Vi får uppdatera varandra här. 

    Ja men precis, ägget kan ju bara befruktat under ca 24 timmar medan spermierna kan överleva upp till 5 dagar där inne så att få till det innan äl ökar ju definitivt chanserna! 
    Vore ju otroligt kul om vi båda kunde få plus denna månad när man bara lyckats 1 gång 🤣 

    För att svara på ett specifikt meddelande så trycker du på kugghjulet och sen på "citera", funkar dock inte för mig varje gång utan funkar typ 1/10 gånger 🤣
    Jaa så sjukt att vi är i samma sits! Haha! Vi får verkligen uppdatera varandra, idag är jag på ÄL+4 enligt flo appen och BIM-11 ☺️

    Vore verkligen otroligt roligt om det vart så att det blev något av bara en gång, om inte för båda kanske för någon av oss, spännande är det iallafall😍

    Tack! Det fungerade o citera nu (tror jag) 🤣
  • Kanskeanonym
    mammaatillen skrev 2024-03-09 19:07:20 följande:
    Jaa så sjukt att vi är i samma sits! Haha! Vi får verkligen uppdatera varandra, idag är jag på ÄL+4 enligt flo appen och BIM-11 ☺️

    Vore verkligen otroligt roligt om det vart så att det blev något av bara en gång, om inte för båda kanske för någon av oss, spännande är det iallafall😍

    Tack! Det fungerade o citera nu (tror jag) 🤣
    Alltså ja men eller hur!! Jag tänker typ börja testa på tisdag morgon 🙈 kan inte hålla mig alltså. 
    Bim-5 enligt min app men tror ju som sagt jag hade äl senare, så enligt det kan jag ju börja testa redan nu. 

    Ja men eller hur! Håller tummarna för oss båda, blir riktigt spännande om någon av oss får plus iallafall, vore ju helt galet vilken tur man har då! 

    Det fungerade fint 🤣
  • mammaatillen
    Kanskeanonym skrev 2024-03-10 21:56:47 följande:
    Alltså ja men eller hur!! Jag tänker typ börja testa på tisdag morgon 🙈 kan inte hålla mig alltså. 
    Bim-5 enligt min app men tror ju som sagt jag hade äl senare, så enligt det kan jag ju börja testa redan nu. 

    Ja men eller hur! Håller tummarna för oss båda, blir riktigt spännande om någon av oss får plus iallafall, vore ju helt galet vilken tur man har då! 

    Det fungerade fint 🤣
    vad spännande! Testade du nått imorse då? 😍

    Själv är jag på ÄL+7 och BIM-8 idag så lite väl tidigt att testa för min del 🙈
  • Kanskeanonym
    mammaatillen skrev 2024-03-12 12:13:13 följande:
    vad spännande! Testade du nått imorse då? 😍

    Själv är jag på ÄL+7 och BIM-8 idag så lite väl tidigt att testa för min del 🙈
    Jag har testat massor men negativt så nu ska jag hålla mig till efter bim om inte mensen kommer, blir bara besviken 😅 

    Annorlunda symtom från förra månaden, förra månaden var jag snus torr och 0 sexlust, denna månaden är mina flytningar typ lena?! Får man ens säga så, är typ som en halkbana där nere om man ska vara ärlig 🤣 och krämiga så spännande när det skiljer sig från förra månaden. Sen väldigt hög sexlust 

    När tänker du testa? 
  • mammaatillen
    Kanskeanonym skrev 2024-03-14 22:20:08 följande:
    Jag har testat massor men negativt så nu ska jag hålla mig till efter bim om inte mensen kommer, blir bara besviken 😅 

    Annorlunda symtom från förra månaden, förra månaden var jag snus torr och 0 sexlust, denna månaden är mina flytningar typ lena?! Får man ens säga så, är typ som en halkbana där nere om man ska vara ärlig 🤣 och krämiga så spännande när det skiljer sig från förra månaden. Sen väldigt hög sexlust 

    När tänker du testa? 
    Jag förstår det! Mina symtom är likvärdiga med förra månaden enda skillnaden är att mina bröst är enorma och spänner men det gör dom ibland innan mens ändå 🙈

    Jag ska inte testa förens det gått några dagar efter BIM, men tror faktiskt att jag får min mens 😅 är på ÄL+10 idag och BIM-5!
  • Kanskeanonym
    mammaatillen skrev 2024-03-15 10:16:25 följande:
    Jag förstår det! Mina symtom är likvärdiga med förra månaden enda skillnaden är att mina bröst är enorma och spänner men det gör dom ibland innan mens ändå 🙈

    Jag ska inte testa förens det gått några dagar efter BIM, men tror faktiskt att jag får min mens 😅 är på ÄL+10 idag och BIM-5!
    Ja men precis, det kan ju skilja sig rätt mycket varje cykel trots att man inte är gravid. 
    Har börjat få lite spänningar jag med men det hade jag förra månaden också så känns inte som ett tecken. 

    Ja alltså vi båda har ju haft enormt dåliga odds den här månaden då både din och min partner var iväg runt äl 🙄 
  • mammaatillen
    Kanskeanonym skrev 2024-03-15 22:37:19 följande:
    Ja men precis, det kan ju skilja sig rätt mycket varje cykel trots att man inte är gravid. 
    Har börjat få lite spänningar jag med men det hade jag förra månaden också så känns inte som ett tecken. 

    Ja alltså vi båda har ju haft enormt dåliga odds den här månaden då både din och min partner var iväg runt äl 🙄 
    Haha ja verkligen! 🙈
  • Anonym (Aliciaa)
    Kanskeanonym skrev 2024-03-16 17:49:11 följande:

    Jag plussade nu ikväll 😱


    Grattis!!!!!! Hur många dagar efter äl? Symptom?🥰
  • Kanskeanonym
    Anonym (Aliciaa) skrev 2024-03-17 00:46:30 följande:
    Grattis!!!!!! Hur många dagar efter äl? Symptom?🥰
    Äl+11 tror jag det blir 🙈 
    Ökad aptit, illamående, fick världens kramp längst ner I ryggen idag, vet inte om det kan ha varit ett symtom samt vita, krämiga flytningar. 

    Inga direkta symtom, hade lika hjärna kunnat vara mensen på g så trodde inte jag var gravid men så tänkte jag festa idag men bestämde mig att ta test innan för säkerhetsskull och fick en chock för det trodde jag verkligen inte 
  • mammaatillen
    Kanskeanonym skrev 2024-03-17 01:40:32 följande:
    Äl+11 tror jag det blir 🙈 
    Ökad aptit, illamående, fick världens kramp längst ner I ryggen idag, vet inte om det kan ha varit ett symtom samt vita, krämiga flytningar. 

    Inga direkta symtom, hade lika hjärna kunnat vara mensen på g så trodde inte jag var gravid men så tänkte jag festa idag men bestämde mig att ta test innan för säkerhetsskull och fick en chock för det trodde jag verkligen inte  //
    Wooow! Grattis!! Vad sjukt😍 tydligt plus! Så glad för din skull🤩 jag har rätt tydliga tecken på att mensen ska komma förutom att jag har vattniga flytningar, dom brukar vara torra men annars har jag som vanligt ömma spänsta bröst, huvudvärk, illamående och molande värk i magen ❤️
  • Kanskeanonym
    mammaatillen skrev 2024-03-17 07:43:23 följande:
    Wooow! Grattis!! Vad sjukt😍 tydligt plus! Så glad för din skull🤩 jag har rätt tydliga tecken på att mensen ska komma förutom att jag har vattniga flytningar, dom brukar vara torra men annars har jag som vanligt ömma spänsta bröst, huvudvärk, illamående och molande värk i magen ❤️
    Ja känns så sjukt, testar helatiden för kan inte fatta 🤣🙈 speciellt inte när man fått till det så många gånger tidigare månader men månaden man lyckas EN gång! Ja då blir det bebis 😍 

    Jag håller tummarna för dig! 🥰
  • mammaatillen
    Kanskeanonym skrev 2024-03-17 13:46:25 följande:
    Ja känns så sjukt, testar helatiden för kan inte fatta 🤣🙈 speciellt inte när man fått till det så många gånger tidigare månader men månaden man lyckas EN gång! Ja då blir det bebis 😍 

    Jag håller tummarna för dig! 🥰
    Åååh jag förstår det! Tusen gratulationer verkligen! Det är så roligt att du absolut inte trodde det och sen får en sån fin överraskning🤩😍 

    Tack snälla, men jag tror inte jag har samma tur, det gör inget om det är så bara spännande att det händer för någon av oss hihi!
  • mammaatillen

    Min mens kom idag som väntat, en dag tidigare! skönt faktiskt, hellre det än 8 dagar försent som förra månaden😅

Svar på tråden Vi med BIM februari/mars