• Anonym (TS)

    Brukar du måla dina tånaglar?

    Det här tråden vänder sig till er kvinnor.

    Hur ofta brukar ni måla era tånaglar? 
    Hur gamla är ni?
    Matchar ni färgen med något särskilt, tex färgen på händerna, kläder etc.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Brukar du måla dina tånaglar?
  • Anonym (Min man brukar måla dem)

    Jag har en slags fotfetisch tror jag :D inte för andras fötter men att han skall pilla med mina. Så jag får min man att måla dem åt mig. Jag gillar svart och burgundy, matchar fingernaglar och stil men ibland har jag babyrosa.

  • Anonym (Jennifer)

    Jag brukar ha målade tånaglar. Sällan fingernaglar och sminkar mig sparsamt men tånaglarna behöver inte målas så ofta, enkelt och fint. Gillar ljusa metallicfärger bäst, men brukar ha rött i december. 

  • Anonym (TS)

    Vilken åldersgrupp tillhör ni som har svarat? 

  • Anonym (Min man brukar måla dem)
    Anonym (TS) skrev 2024-02-28 11:32:00 följande:

    Vilken åldersgrupp tillhör ni som har svarat? 


    31
  • flygrl

    Målar dom ibland, deffo inte jämt. Matchar dom med min hy och/eller kläder och självklart färgen på fingernaglarna.
    Är 26.

  • Anonym (Elsa)

    Jag målar ofta mina tånaglar och färgen matchas efter säsong. 


    På vintern lite mörkare toner som vinröd eller djupt röd
    och på våren lite metallicfärger i jordfärger.
    På sommaren knalliga pastelliga färger.
    Är 50+ och jag matchar även naglarna på fingrarna.
    Målar dock inte alltid naglarna på fingrarna men alltid tårna.

  • Anonym (fabulous)

    Alltid målade, oftast klart rött. Ibland på sommaren rosa pärlemor.

  • Anonym (Alltid)

    Jag tar alltid noga hand om mina fötter och har alltid målade och välvårdade tånaglar. Jag väljer färger som passar till min hudton. 

  • Anonym (Bleh)

    Nej. Ganska ofräscht att gå omkring med kemikalier på naglarna. Tycker det ser fult och onaturligt ut också. Precis som all övrig kosmetika. 

  • Anonym (Bleh)

    Nej. Ganska ofräscht att gå omkring med kemikalier på naglarna. Tycker det ser fult och onaturligt ut också. Precis som all övrig kosmetika. 

  • PunkPyret

    Alltid målade. Oftast svarta som det anstår en gammal punkbrud, men så här anonymt kan jag väl erkänna att rött egentligen är snyggast. Så jag tar det ibland.
    Mid-40s 

  • Anonym (Kvinna)

    Det var länge sedan. Gjorde det till och med graviditeten med första barnet. Då fick min dåvarande man måla dem, när jag inte nådde ner över magen längre! SkrattandeSedan fanns det ingen tid för sådant mer. Nu skulle jag ha tid igen, men jag tror att jag har fått för mycket förhårdnader och sådant på fötterna nu, jag vill inte dra blickarna till dem i onödan. Visar sällan tårna överhuvudtaget, har rejäla fotriktiga skor nu.

  • Anonym (TS)
    flygrl skrev 2024-02-28 17:36:53 följande:

    Målar dom ibland, deffo inte jämt. Matchar dom med min hy och/eller kläder och självklart färgen på fingernaglarna.
    Är 26.


    Hur upplever du skillnaden mellan att ha målade eller målade naglar? 


    Känns båda lika naturliga eller känner du dig finare / sexigare / vackrare med målade naglar?

    vad avgör om du målar eller inte?

  • Anonym (TS)
    Anonym (HmJ) skrev 2024-02-28 20:46:09 följande:

    Aldrig, har aldrig gjort, 50+


    Hur kommer det sig? Tycker du inte om det?
  • flygrl
    Anonym (TS) skrev 2024-03-01 13:13:54 följande:

    Hur upplever du skillnaden mellan att ha målade eller målade naglar? 


    Känns båda lika naturliga eller känner du dig finare / sexigare / vackrare med målade naglar?

    vad avgör om du målar eller inte?


    Jag gillar färg så det är mycket en rolig och snygg detalj när jag målar naglarna både på fingrar och tår. Det piggar upp lite men är inte särskilt viktigt egentligen och oftast är mina naglar omålade. Och tårna syns ju bara varma sommardagar när man bär öppna skor så större delen av året är det inte just nån som ser om dom är målade. 😮


    Ibland känner jag mig lite finare när jag målat naglarna. Det blir en helhet med resten av mig. 😉
    Jag målar naglarna när jag känner för det helt enkelt, oftast vid festligare tillfällen. 😊

  • Anonym (Bleh)
    Anonym (TS) skrev 2024-03-01 13:18:17 följande:
    Hur kommer det sig? Tycker du inte om det?
    Finns många kvinnor som inte finner det snyggt eller smakfullt med akrylmålade kroppsdelar. Inget konstigt alls. 
Svar på tråden Brukar du måla dina tånaglar?