• Anonym (Undrande)

    Konstig förkylning pga Coldzyme?

    Min son var hemma sjuk i en vecka nyligen. Han hade rejält med hosta och behövde även använda nässprej pga nästäppa I onsdags, lagom till påskhelgen, då sonen var i hyggligt skick började jag känna mig trött samt att det började klia i halsen så jag tog då till Coldzyme samt alvedon vilket jag fortsatt med sen dess. Har även druckit mycket te med honung och kallt vatten.

    Nu 4-5 dagar senare har jag varken nästäppa eller rinnsnuva och egentligen inte rethosta heller. Däremot känns halsen/stämbanden påverkade men på nåt skumt sätt som jag inte direkt kan beskriva. Och när jag är i detta läge minns jag att jag fått samma symptom tidigare vid nåt tillfälle då jag använt Coldzyme. Är det slumpen och beror mest troligt på att viruset slagit till just på det sättet eller kan det bero på Coldzyme? Nån annan som använt Coldzyme som fått samma?

  • Svar på tråden Konstig förkylning pga Coldzyme?
  • Anonym (Dr Feelgood)

    Det står uttryckligen i produktbeskrivningen för Coldzyme:

    "Andas inte in samtidigt som du sprayar. Det kan orsaka irritation i luftvägarna, vilket kan leda till hosta och heshet."

    Så det är väl bara att lite spray läckt ner i halsen då och retar hals och stämband.

  • Anonym (Undrande)
    Anonym (Dr Feelgood) skrev 2024-03-31 10:04:30 följande:

    Det står uttryckligen i produktbeskrivningen för Coldzyme:

    "Andas inte in samtidigt som du sprayar. Det kan orsaka irritation i luftvägarna, vilket kan leda till hosta och heshet."

    Så det är väl bara att lite spray läckt ner i halsen då och retar hals och stämband.


    Åh tusan, hade jag helt missat. Tack för upplysningen.
Svar på tråden Konstig förkylning pga Coldzyme?