• thildusen90

    Letrozol 2024 - följas åt?

    Hej! 

    Tänkte starta en tråd för oss som försöker bli gravid med Letrozol 2024. Jag ska påbörja min tredje omgång nu. Blev gravid på min andra omgång med Letrozol men fick tyvärr missfall i vecka 12... Nu har vi fått återhämtat oss lite och bearbetat det så vi tänkte köra igång igen. Jag tog min första tablett på dag 3 av mensen som var i måndags 1/4. 

    Någon som vill följas åt? Glad

  • Svar på tråden Letrozol 2024 - följas åt?
  • TTCBf
    osten7 skrev 2024-05-02 12:50:48 följande:
    Vi hoppas äggblåsorna jobbat på som dom ska!

    Glömde svara dig innan på vad jag har för symtom! Är ooootroligt svullen i magen, känsliga bröst och kissig Skäms
    Grattis!🥳

    Men när fick du symptom eller fick du de direkt av ovitrelle? 
    eller släppte symptomerna men sen kom tillbaka?
    jag är på cykelsag 7 och är orolig att jag inte fått symptom ännu :(

    Fick symptom mina tidigare gånger vid detta läge🙁
  • osten7
    TTCBf skrev 2024-05-03 07:13:28 följande:
    Grattis!🥳

    Men när fick du symptom eller fick du de direkt av ovitrelle? 
    eller släppte symptomerna men sen kom tillbaka?
    jag är på cykelsag 7 och är orolig att jag inte fått symptom ännu :(

    Fick symptom mina tidigare gånger vid detta läge🙁
    Tack snälla!

    Jag fick svullen mage efter bara några dagar av Ovitrellen. Sen kom molande värk i magen och typ "blixtrar" nedanför naveln efter det. Och bara någon dag innan BIM blev mina bröst svullna och nästan blå, så det har inte kommit på samma gång utan typ dagar efter varandra!

    Jag började notera mina symtom CD 19 så du har kanske lite tid kvar Hjärta
  • Anonym (Elsa)
    Här är en till som gått på letrozole (första omgången). Var på ultraljud idag, cykeldag 10, och hade två äggblåsor på samma sida som båda va 13 mm. Ska komma tillbaka cykeldag 15 och kolla igen.
    Fick ingen bra känsla, läkaren sa att man måste ha tålamod med letrozole, att jag skulle kunna ev pausa ett tag o försöka gå ned i vikt m.m.
    Nån som vet om 13 mm cykeldag 10 är väldigt litet? 
  • littlewickewire
    Anonym (Elsa) skrev 2024-05-03 09:12:04 följande:
    Här är en till som gått på letrozole (första omgången). Var på ultraljud idag, cykeldag 10, och hade två äggblåsor på samma sida som båda va 13 mm. Ska komma tillbaka cykeldag 15 och kolla igen.
    Fick ingen bra känsla, läkaren sa att man måste ha tålamod med letrozole, att jag skulle kunna ev pausa ett tag o försöka gå ned i vikt m.m.
    Nån som vet om 13 mm cykeldag 10 är väldigt litet? 
    Hej!
    Välkommen till tråden! Jag tycker 13 mm på dag 10 låter väldigt rimligt! Jag var på ultraljud i CD12 i måndags och hade en blåsa på 15 mm (och en på 12). Enligt min gynekolog växer blåsan ca 2 mm om dygnet, så att du är på 13mm på dag 10 låter lovande 😊
  • Madelene1989
    Anonym (Elsa) skrev 2024-05-03 09:12:04 följande:
    Här är en till som gått på letrozole (första omgången). Var på ultraljud idag, cykeldag 10, och hade två äggblåsor på samma sida som båda va 13 mm. Ska komma tillbaka cykeldag 15 och kolla igen.
    Fick ingen bra känsla, läkaren sa att man måste ha tålamod med letrozole, att jag skulle kunna ev pausa ett tag o försöka gå ned i vikt m.m.
    Nån som vet om 13 mm cykeldag 10 är väldigt litet? 
    Hej! Jag var på ultraljud cykeldag 12 och hade exakt samma som du, 2 äggblåsor på 13 mm, jag fick fast glad gubbe på CBtest på cykeldag 18 :) Så det kommer nog gå bra för dig med :) Nu väntar jag och hoppas att mensen inte kommer som beräknat nästa vecka :)

    Min andra omgång med letrozol, håller tummarna för oss :)
  • Anonym (Elsa)
    littlewickewire skrev 2024-05-03 09:28:18 följande:
    Hej!
    Välkommen till tråden! Jag tycker 13 mm på dag 10 låter väldigt rimligt! Jag var på ultraljud i CD12 i måndags och hade en blåsa på 15 mm (och en på 12). Enligt min gynekolog växer blåsan ca 2 mm om dygnet, så att du är på 13mm på dag 10 låter lovande 😊
    Hej och tack 😊
    Okej, hade ingen aning om att de växer 2 mm om dygnet. Skönt då kanske det finns chans denna cykel, tack för peppen. Hoppas de går vägen för oss båda 🙂
  • Anonym (Elsa)
    Madelene1989 skrev 2024-05-03 10:17:09 följande:
    Hej! Jag var på ultraljud cykeldag 12 och hade exakt samma som du, 2 äggblåsor på 13 mm, jag fick fast glad gubbe på CBtest på cykeldag 18 :) Så det kommer nog gå bra för dig med :) Nu väntar jag och hoppas att mensen inte kommer som beräknat nästa vecka :)

    Min andra omgång med letrozol, håller tummarna för oss :)
    Hej! Åh, tack för peppen 😊 Härligt att du fick glad gubbe, hoppas det går bra! Vilken dag började du testa? 
  • Madelene1989
    Anonym (Elsa) skrev 2024-05-03 14:54:44 följande:
    Hej! Åh, tack för peppen 😊 Härligt att du fick glad gubbe, hoppas det går bra! Vilken dag började du testa? 
    På cykeldag 15 började jag. Ja känslan av en glad gubbe :)
  • littlewickewire

    Åh hörrni nu har jag fått tvär-positivt ägglossningstest!! Har inte haft så tydligt positivt sen i januari 🙏🏼🙏🏼 Borde bli ägglossning typ imorgon, hoppas kunna bekräfta med temp imorgon eller söndag! ❤️ 

  • Jagälskarsommaren
    littlewickewire skrev 2024-05-03 18:27:37 följande:

    Åh hörrni nu har jag fått tvär-positivt ägglossningstest!! Har inte haft så tydligt positivt sen i januari 🙏🏼🙏🏼 Borde bli ägglossning typ imorgon, hoppas kunna bekräfta med temp imorgon eller söndag! ❤️ 


    Vad kul!!! 🤩 
  • TTCBf

    Är så sjukt att jag får skriva detta nu!

    Jag plussade på graviditetstest precis! 8 dagar efter Ägglossning med tredje kuren av letrozol😍🌸❤️🥹
    vågar man vara glad efter missfall?? hoppas allt detta går bra!

  • littlewickewire
    TTCBf skrev 2024-05-04 11:26:01 följande:

    Är så sjukt att jag får skriva detta nu!

    Jag plussade på graviditetstest precis! 8 dagar efter Ägglossning med tredje kuren av letrozol😍🌸❤️🥹
    vågar man vara glad efter missfall?? hoppas allt detta går bra!


    Åhh stort grattis, så roligt!! ❤️ 🌸 Såklart du ska vara glad! Njut av att vara gravid, det som händer nu är ändå utom din kontroll. Statistiskt sett så kommer allt att gå bra 😊❤️ (alltså fler som får behålla sin graviditet än som får missfall)
    Grattis igen!! ❤️
  • TTCBf
    littlewickewire skrev 2024-05-04 11:57:38 följande:
    Åhh stort grattis, så roligt!! ❤️ 🌸 Såklart du ska vara glad! Njut av att vara gravid, det som händer nu är ändå utom din kontroll. Statistiskt sett så kommer allt att gå bra 😊❤️ (alltså fler som får behålla sin graviditet än som får missfall)
    Grattis igen!! ❤️
    Tack så hemskt mycket!❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

    Är bara orolig för alla mina tidigare graviditeter så hade jag symptom, men har inte fått en enda ännu🙁❤️
  • Jagälskarsommaren
    TTCBf skrev 2024-05-04 12:08:04 följande:
    Tack så hemskt mycket!❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

    Är bara orolig för alla mina tidigare graviditeter så hade jag symptom, men har inte fått en enda ännu🙁❤️
    Stort stort grattis! Njut av det nu ❤️ 
  • thildusen90
    TTCBf skrev 2024-04-26 12:37:36 följande:
    Men gud grattis! Hoppas allt går bra med din graviditet!
    Uppdatera oss🌸 

    Vad gjorde du denna cykel för att bli gravid? Tips?🌸

    En fråga till alla: är diarre vanligt under ägglossning?
    Stort tack! Skrattande{#emotions_dlg.flower}

    Vi blev så chockade, trodde alls det skulle gå så snabbt denna gång. Det enda vi gjorde var att ta Letrozol och ha väldigt mycket sex haha. Typ varje dag i två veckors tid runt ägglossning. Tog även ägglossningsstickor för att se så jag fick ägglossning.
  • TTCBf

    Hej igen🌸
    är det någon som vet referensvärden för vecka 3+3 i enheten IE/L

    jag plussade i lördags på 8dagar efter ÄL och tog blodprov igår och fick 40 ie/L 

    är det normalt? vet någon något om de?

  • Anonym (Elsa)
    I fredags (CD10) var jag på ul och hade då två äggblåsor på 13 mm. Idag (CD15) var jag på ul igen, inget hade hänt utan de var fortfarande 13 mm :( Ska dit igen nästa vecka o kolla då detta är min första omgång letrozol, om det inte visar sig så att jag har en väldigt lång cykel så blir det dubbel dos letrozol.
Svar på tråden Letrozol 2024 - följas åt?