• kajsa 2

    jobbfester otrogen

    Hejsan jag jobbar på en förskola vi e ca 20 kvinnor som jobbar där. vi brukar ha personalens julfest o vårfest o andra fester  på förskolan o sen far vi på efter fest till lokala krogen . De dricks nog rätt mycket men ingen värre rodderi ändå . men innan morron har nån av oss kvinnor hamnat med fel karl o ha sex . nu skulle jag vilja veta hur allmänt detta är

  • Svar på tråden jobbfester otrogen
  • Anonym (förskoleläraren)
    kajsa 2 skrev 2024-04-05 09:41:22 följande:
    jobbfester otrogen

    Hejsan jag jobbar på en förskola vi e ca 20 kvinnor som jobbar där. vi brukar ha personalens julfest o vårfest o andra fester  på förskolan o sen far vi på efter fest till lokala krogen . De dricks nog rätt mycket men ingen värre rodderi ändå . men innan morron har nån av oss kvinnor hamnat med fel karl o ha sex . nu skulle jag vilja veta hur allmänt detta är


    är nog olika.
    har du själv hamnat där?
  • Anonym (Inte ovanligt)

    Det är inte ovanligt.
    Min uppfattning är att det är ganska vanligt, eller mycket vanligt.
    Jag vet flera exempel.
    Alla jag känner, i de fall detta har kommit på tal, så vet alla något exempel.
    Det kan väl vara lite olika hur olika människor drar gränsen för otrohet. Men jag är övertygad att olika former av otrohet i samband med jobbfester nog är bra mycket vanligare än vad de flesta tror.

  • Anonym (martin92)

    Det har varit väldigt olika på de arbetsplatser jag jobbat på men det är klart att det har hänt att man haft sex med några kollegor om man har druckit lite, i min erfarenhet är det mest yngre tjejer som är inblandade. 

  • Anonym (P)

    Inte ovanligt skulle jag säga, har sett detta hända på mer än en arbetsplats.

  • Ascendere

    Vilket datum är vårfesten och vilken krog tänkte ni gå till? 
    Och vilken kommun talar vi om? 

  • Anonym (A)

    Aldrig hört talas om. Varför bara kvinnor, dom måste ju männen göra det med

  • Anonym (man50)

    Nu står det ju tydligt i TS att jobbfesten tas vidare till den lokala krogen... och att det är en arbetsplats med enbart kvinnor.

    Dvs, det är inte själva "jobbfesten" som triggar otroheten för somliga.

    Ja, det är vanligt, eller rättare sagt kanske en av de mest vanliga förekommande anledningarna till när en otrohet kan uppstå.

    Nämligen, det är fest (skitsamma om det är en jobbfest eller en AW, eller en utgång med kompisarna, kvinna som man), det finns alkohol med i bilden. Man har inte sin partner i närheten (när katten är bort och så vidare).

    Skulle säga att det är de vanligast ingredienserna för att en otrohet, ett fyllehångel, ett ONS kan uppstå.

    Förstår man inte det så har man levt under en sten större delen av sitt liv...

  • Anonym (man får passa på när det bjuds)

    Supervanligt. Och enda anledningen till att jag ens går på julfester och liknande med jobbet. 

  • Melerad ögonfärg

    Jag jobbade som kamratstödjare på en högstadieskola ett år. Då hade vi en fest med andra KS på närliggande skolor som vi samarbetade med. Där blev det många tillfälliga relationer. 


    Samma år på skolans julfest kom jag på två lärare som hånglade i trapphuset. Lite gulligt.

  • Anonym (Evert)

    Aldrig hänt på någon av de fester jag varit på med jobbet. Det skulle visserligen kunna vara att ingen velat ligga med mig, vilket är hur det brukar vara.

Svar på tråden jobbfester otrogen