• Anonym (M36)

    Får inte den där "elektriska" orgasmen längre

    Hej!


    Jag har ett problem sen ett par månader tillbaka..


    Och mig veterligen inga sjukdomar eller så.


    Jag får inte den där elektriska orgasmen som gjorde att jag kände mig helt tom och kunde somna inom 5min.


    Jag får inte den där "ooohh" feelingen när jag precis stoppar in den.. 


    Allt de är borta. Jag blir fortfarande upphetsad och kan komma men blir typ besviken varje gång. Blir de mer en "mjäh" orgasm typ. Jag känner mig inte "nöjd" efter..förr så va sex de sista ja tänkte på efter att ja kommit. 


    Någon som känner igen sig? Kanske vet vad man ska göra?

    M36

  • Svar på tråden Får inte den där "elektriska" orgasmen längre
  • Anonym (Andreas)

    Det låter som att du får mekaniska orgasmer. Du försöker jaga den rätta känslan genom att "tvinga" fram en orgasm men det funkar inte så.  

    Du behöver en paus från sex en kortare tid och istället hitta tillbaka till det som verkligen gör att du får lust på rätt sätt. Bättre sömn, bättre vanor, mindre stress eller vad du nu behöver ta tag i . 

    Lever du i förhållande så kanske ni inte har det så bra som tidigare?  

  • Anonym (M36)
    Anonym (Andreas) skrev 2024-04-09 12:50:56 följande:

    Det låter som att du får mekaniska orgasmer. Du försöker jaga den rätta känslan genom att "tvinga" fram en orgasm men det funkar inte så.  

    Du behöver en paus från sex en kortare tid och istället hitta tillbaka till det som verkligen gör att du får lust på rätt sätt. Bättre sömn, bättre vanor, mindre stress eller vad du nu behöver ta tag i . 

    Lever du i förhållande så kanske ni inte har det så bra som tidigare?  


    Hej!


    Tack som svara! 


    Det låter som något jag kan testa även om vi inte har så mycket sex. Kanske 1 ggn i veckan men jag tror du träffa mer rätt vad gällande relationen. Jag har senare tid börja tveka på ifall jag ens har känslor för min partner. Jag är mer bara tillsammans för barnens skull 

  • Anonym (För ofta)
    Anonym (M36) skrev 2024-04-09 12:34:53 följande:
    Får inte den där "elektriska" orgasmen längre

    Hej!


    Jag har ett problem sen ett par månader tillbaka..


    Och mig veterligen inga sjukdomar eller så.


    Jag får inte den där elektriska orgasmen som gjorde att jag kände mig helt tom och kunde somna inom 5min.


    Jag får inte den där "ooohh" feelingen när jag precis stoppar in den.. 


    Allt de är borta. Jag blir fortfarande upphetsad och kan komma men blir typ besviken varje gång. Blir de mer en "mjäh" orgasm typ. Jag känner mig inte "nöjd" efter..förr så va sex de sista ja tänkte på efter att ja kommit. 


    Någon som känner igen sig? Kanske vet vad man ska göra?

    M36


    Du ligger kanske för ofta och har blivit blasé. Det skall vara "wow"-känsla att stoppa in den. 

    Om ni har sex varje dag kanske ni skall fundera på att inte ha penetrativt sex varenda gång för att vaginan skall få tillbaks sin "magi" och kännas "wow" igen.
  • Anonym (Andreas)
    Anonym (M36) skrev 2024-04-14 15:05:38 följande:

    Hej!


    Tack som svara! 


    Det låter som något jag kan testa även om vi inte har så mycket sex. Kanske 1 ggn i veckan men jag tror du träffa mer rätt vad gällande relationen. Jag har senare tid börja tveka på ifall jag ens har känslor för min partner. Jag är mer bara tillsammans för barnens skull 


    Om du inte längre är attraherad av din partner och inte känner dig kåt på specifikt henne så har du ju anledningen där till varför din orgasm ser annorlunda ut.  
    Självklart påverkar det både lusten och förmågan till orgasm om man inte har det så bra tillsammans av olika skäl.
  • KimLinnefeldt
    Anonym (Andreas) skrev 2024-04-14 15:18:13 följande:
    Om du inte längre är attraherad av din partner och inte känner dig kåt på specifikt henne så har du ju anledningen där till varför din orgasm ser annorlunda ut.  
    Självklart påverkar det både lusten och förmågan till orgasm om man inte har det så bra tillsammans av olika skäl.
    Ja, passionen är den starkaste erogena zonen. De gånger jag känner extra stark kärlek till min kvinna så blir det också extra skönt. 
Svar på tråden Får inte den där "elektriska" orgasmen längre