• Samboutansex

    Inget samliv

    Hej!

    Jag (kille) är 38år och min sambo är 40 (kvinna). Vi har varit tillsammans i 7år och var första året väldigt aktiva i sovrummet. Jag hade mycket svårt att hänga med i hennes sexuella driv. 


    Saken är den att de senaste 4-5åren har detta helt dött. Hon ville inget och tycker inte om något. Inga initiativ och blir sur när jag gör det. Hon vill inte ge eller ha någon beröring. Inget oralt, inget med händer. Ingenting. För 3år sedan fick vi en liten tös och sedan dess har vi inte delat säng. Orsaken är att hon tycker jag låter för mkt och att jag väcker henne om jag inte somnar före henne. 


    Så idag har vi inget samliv alls. Noll. Har testat allt tror jag. Överaskar henne med resor, matlagning, renoveringar osv, men inget biter.. Vad ska jag göra?  Ill ju ha henne men hon har kopplat bort helt. Hon säger att hon vill leva med mig o allt sånt. Vet inte alls vad jag ska göra eller hur jag ska tänka. 


    HJÄLP!

  • Svar på tråden Inget samliv
  • Anonym (Igen)

    Vad säger hon om det utvebliva sexet och om hur gå vidare?

  • Anonym (Evelina)

    Hon är förmodligen i förklimakteriet. Det är mkt som händer i kvinnans kropp då. Tänk om män nån gång kunde förstå de o försöka läsa på o på nåt vis sätta sig i än i det. Det är inte lätt för henne 

  • Anonym (Engelska)

    4 till 5 år. Ni fått barn för 3 år sen.
    Detta börjat redan innan ni fick barn. 


    Ni måsta prata på alvor. Någonting fel.
    Det kan bara bli bättra för båda, oavsett vad ni beslutar.

    good luck 

  • Anonym (S)

    tyvärr går det inte att starta upp en kvinna som lagt ned sexet med din partner,, jag är ledsen, du har många torftiga år framför dig min vän,,om det är för tungt, så bryt upp, eller ordna så du får ligga med annan kvinna

  • Anonym (Ott)

    Kan relatera lite. I vårt förhållande har det inte blivit sex på 5-6 år, innan var hon den mest drivande. Förklaringen är dock enkel, hon lider av en kronisk sjukdom som inte gör sex möjligt. Jag har lärt mig att leva utan.

  • Anonym (M)

    Hon stör sig på dig för att du låter för mycket. Bettar på att det är samma fenomen som män är med om gång på gång, men förstår aldrig någonting. Hon är säkert utmattad och trött på dig. Trött för att du inte delar lika på arbetsbörda med hem och barn. Där har du nog svaret. 

  • Anonym (Bob)

    Du har försökt och inget biter. Problemet ligger hos henne. Det enda som kommer hända är att du får hitta andra lösningar.

    Synd att en del gör som hon har gjort och sätter dig i den situationen. För ni verkade i övrigt fungera ihop.

    Vill hon hon inte ha samliv med dig förutsätter jag att det är ok för dig att träffa andra. Ta upp frågan om en öppen relation. Det är inte mer än rätt då du annars inte har så mycket val än att gå isär. Tycker det vore synd eftersom ni har barn ihop.

    Men öppen relation är lösningen.

  • Spy

    Skulle tipsa om att ni går till en sexolog OM hon då självklart vill hitta sin lust igen. Förklara för henne att du ser detta som en viktig del i ert förhållande.

    vill hon inte då ja då får ni ju ta ställning till hur ni skall gå vidare med kanske du får skaffa en sexpartner eller så

  • Anonym (Frihet123)

    Jag hade det precis som dig fast under en ännu längre period. Att lämna relationen var mitt livs bästa beslut. Ett liv utan intimitet är inte ens värt att kallas en relation. Ta dig ur detta och se till att få det sexliv du drömmer om. Risken är att den frustration du känner kommer att spilla över på många andra delar av livet, att du blir initiativlös, släpper drömmar och planer. 
    Vill hon inte ha sex med dig men ändå vill vara tillsammans är en öppen relation ett alternativ förstås. Annars är det bäst att du lämnar. Förlika dig inte med din nuvarande situation för allt i världen.

  • Anonym (Vågen)
    Samboutansex skrev 2024-04-24 16:35:24 följande:
    Inget samliv

    Hej!

    Jag (kille) är 38år och min sambo är 40 (kvinna). Vi har varit tillsammans i 7år och var första året väldigt aktiva i sovrummet. Jag hade mycket svårt att hänga med i hennes sexuella driv. 


    Saken är den att de senaste 4-5åren har detta helt dött. Hon ville inget och tycker inte om något. Inga initiativ och blir sur när jag gör det. Hon vill inte ge eller ha någon beröring. Inget oralt, inget med händer. Ingenting. För 3år sedan fick vi en liten tös och sedan dess har vi inte delat säng. Orsaken är att hon tycker jag låter för mkt och att jag väcker henne om jag inte somnar före henne. 


    Så idag har vi inget samliv alls. Noll. Har testat allt tror jag. Överaskar henne med resor, matlagning, renoveringar osv, men inget biter.. Vad ska jag göra?  Ill ju ha henne men hon har kopplat bort helt. Hon säger att hon vill leva med mig o allt sånt. Vet inte alls vad jag ska göra eller hur jag ska tänka. 


    HJÄLP!


    Vad får du till svar när du tar upp problematiken med henne?

    Förstår att det känns jättejobbigt för dig, hoppas det kommer lösa sig.
  • Anonym (Mb)

    Kolla om hon är ok med att du ligger med andra men annars kan jag inte se ni har någon framtid . Det bästa för er båda är att ni går skilda vägar om ni inte kan lösa sexbiten och ni har så olika lust.

  • Anonym (Karin)

    Hej 
    Det är väldigt lång tid som ni inte har haft beröring. 


    Jag skulle nog bara säga en rak fråga om varför-
    Ni lyckades dock få ett barn ihop när ni inte hade så mkt nörhet. 


    När man väljer varandra så vill man ju ha närhet o inte bara för sex. Bästa är att du berättar vad du saknar i korta drag och frågar varför hon inte saknar det. 


    Lycka till 

Svar på tråden Inget samliv