• Anonym (Slanggurka)

    Orgasmen, eller vägen fram till den?

    Är din orgasm den ultimata kulmen på ett samlag och överträffar allt eller är den något som bara passerar utan desto större rabalder?

    Nu skall ju hela sexakten vara en glädje och njutning men om du ändå ser hela vägen fram till orgasmen som en "färd" och ett arbete, är din orgasm värd det? Eller är det "vägen som är modan värd"?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Orgasmen, eller vägen fram till den?
  • Anonym (Wow)
    Anonym (Lina) skrev 2024-04-30 07:09:18 följande:
    Anonym (Wow) skrev 2024-04-29 21:07:43 följande:
    Vissa kvinnor. Andra kvinnor kommer aldrig. Varför då gå enligt devisen att "kvinnor kan komma 10 gånger"?
    Oj. Är du kvinna?
    Har du verkligen aldrig fått orgasm med/av någon annan? Brukar du få på egen hand då? 
    Jag är kvinna, snart 49 år.

    Ingen har nånsin lyckats ge mig en orgasm. Jag kan knappt föreställa mig hur det måste kännas.

    Två gånger (tror jag) har en partner varit i duschen när jag kommit. Men det var 20 respektive 15 år sen.

    På egen hand får jag nästan bara i duschen, men det känns oftast bökigt och jag skippar det ibland för att jag är så less på att aldrig kunna variera mig.

    Jag njuter jättemycket av sex och testar gärna det mesta. Men kommer inte.
  • Sharpshooter
    Anonym (Wow) skrev 2024-05-03 13:56:04 följande:
    Jag är kvinna, snart 49 år.

    Ingen har nånsin lyckats ge mig en orgasm. Jag kan knappt föreställa mig hur det måste kännas.

    Två gånger (tror jag) har en partner varit i duschen när jag kommit. Men det var 20 respektive 15 år sen.

    På egen hand får jag nästan bara i duschen, men det känns oftast bökigt och jag skippar det ibland för att jag är så less på att aldrig kunna variera mig.

    Jag njuter jättemycket av sex och testar gärna det mesta. Men kommer inte.
    Vilken utmaning......;)
    Skämt åsido intressant,och synd för din del såklart.
    Någon teori om varför du inte kommer?
  • Anonym (Wow)
    Sharpshooter skrev 2024-05-03 16:01:02 följande:
    Vilken utmaning......;)
    Skämt åsido intressant,och synd för din del såklart.
    Någon teori om varför du inte kommer?
    Det är ju inget som jag ens räknat med, det är först på "äldre" dagar som jag insett att det för många kvinnor är nåt helt självklart.

    För tidig pubertet då jag mentalt stängde av kroppen, det kan vara en orsak (insikten kom först nu under våren, 40 år senare). Dysfunktionell familj kan vara en annan. Sen kan det ju hända att jag är mindre känslig än andra och behöver starkare stimulans.
  • Anonym (Nim)
    Anonym (Wow) skrev 2024-05-03 21:59:50 följande:
    Det är ju inget som jag ens räknat med, det är först på "äldre" dagar som jag insett att det för många kvinnor är nåt helt självklart.

    För tidig pubertet då jag mentalt stängde av kroppen, det kan vara en orsak (insikten kom först nu under våren, 40 år senare). Dysfunktionell familj kan vara en annan. Sen kan det ju hända att jag är mindre känslig än andra och behöver starkare stimulans.
    Har du provat en sån där lufttrycksvibrator? Det kanske kunde vara nåt.
  • KimLinnefeldt
    Anonym (Wow) skrev 2024-05-03 21:59:50 följande:
    Det är ju inget som jag ens räknat med, det är först på "äldre" dagar som jag insett att det för många kvinnor är nåt helt självklart.

    För tidig pubertet då jag mentalt stängde av kroppen, det kan vara en orsak (insikten kom först nu under våren, 40 år senare). Dysfunktionell familj kan vara en annan. Sen kan det ju hända att jag är mindre känslig än andra och behöver starkare stimulans.
    Har du provat en satisfyer? Min fru har en, hon kommer på två röda, samtidigt som jag smeker henne över hela kroppen.
  • Anonym (Wow)
    Anonym (Nim) skrev 2024-05-04 06:12:01 följande:
    Har du provat en sån där lufttrycksvibrator? Det kanske kunde vara nåt.
    Jag har en och den är ingen höjdare. Brummandet är distraherande och den är inte skönare än min vanliga fingervibrator. Kan ta en halvtimme att komma med den.
  • Anonym (Wow)
    KimLinnefeldt skrev 2024-05-04 06:13:09 följande:
    Har du provat en satisfyer? Min fru har en, hon kommer på två röda, samtidigt som jag smeker henne över hela kroppen.
    Se mitt svar ovan. Din fru är nog helt enkelt en sån som har lätt för att komma.
  • Sharpshooter
    Anonym (Wow) skrev 2024-05-04 10:26:37 följande:
    Se mitt svar ovan. Din fru är nog helt enkelt en sån som har lätt för att komma.
    Alla är ju olika, har träffat både de som kommer extremt lätt och de som tar god tid på sig.
    Skönt att du kan njuta av sex utan att komma, orgasmen är ju faktiskt bara en del av det hela.
    Kul att testa nya saker.....( Och gränser)
  • Anonym (Tjejen)

    Jag tänkte på fenomenet med orgasm imorse. Om jag har påbörjat en sexuell aktivitet så är jag kåt och då behöver jag få en orgasm för att det ska bli bra annars blir det kvar en olustig känsla. Känns att man är inte klar.

    Det har inte så stor betydelse om det är min partner eller jag själv som skapar orgasmen men den behövs.

  • Anonym (Lars-Åke)
    Anonym (Tjejen) skrev 2024-05-05 06:39:36 följande:

    Jag tänkte på fenomenet med orgasm imorse. Om jag har påbörjat en sexuell aktivitet så är jag kåt och då behöver jag få en orgasm för att det ska bli bra annars blir det kvar en olustig känsla. Känns att man är inte klar.

    Det har inte så stor betydelse om det är min partner eller jag själv som skapar orgasmen men den behövs.


    Jag skulle vilja kunna avstå från orgasmen, åtminstone skjuta upp den till senare samma dag eller nästa dag eller nästa. Men jag har så svårt att sluta försöka få orgasm, tycker också att det känns frustrerande när man inte får nå ända fram.

    Att avstå är taoistiskt, det är att hylla njutningens hela resa, inte bara målgången. Men det kanske mest är en teoretisk tanke.
  • Anonym (Tx)
    Anonym (K) skrev 2024-05-03 10:25:07 följande:
    Mitt problem är inte orgasmen, jag kan komma tillsammans med en partner. Att komma är skönt, men sex eller onani fram till dess är inte liksom inte särskilt skönt, oavsett hur kåt jag är. Jag är i 45-årsåldern och det har varit likadant ända sedan jag började ha sex, så jag tror tyvärr att jag är fysiskt konstruerad på ett sådant sätt.  
    Det låter konstigt, jag tror dock att du behöver lära dig att hänge dig åt din fantasi. 
  • New  Dawn
    Anonym (Lars-Åke) skrev 2024-05-06 14:46:08 följande:
    Jag skulle vilja kunna avstå från orgasmen, åtminstone skjuta upp den till senare samma dag eller nästa dag eller nästa. Men jag har så svårt att sluta försöka få orgasm, tycker också att det känns frustrerande när man inte får nå ända fram.

    Att avstå är taoistiskt, det är att hylla njutningens hela resa, inte bara målgången. Men det kanske mest är en teoretisk tanke.
    Anonym (Tjejen) skrev 2024-05-05 06:39:36 följande:

    Jag tänkte på fenomenet med orgasm imorse. Om jag har påbörjat en sexuell aktivitet så är jag kåt och då behöver jag få en orgasm för att det ska bli bra annars blir det kvar en olustig känsla. Känns att man är inte klar.

    Det har inte så stor betydelse om det är min partner eller jag själv som skapar orgasmen men den behövs.



    Jag har väldigt svårt att sova när jag känner behovet att komma. Det är ganska beroende av tid. Jag kan bli kåt och sugen på sex/orgasm, men om det inte har gått så länge sedan senaste orgasmen, typ 2-3 dagar kan jag lätt vänta. Om jag engagerar mig i annat försvinner känslan ofta , utan problem, men om det gått 4-5-6 dagar kan det bli riktigt jobbigt. Känner sug/tryck i nedre delen av magen och könet. (Behöver inte vara våt). Kan vakna upp ofta på natten och känna starkt behov. Kommer i sömnen ju längre tid som går, och det hatar jag, så därför väcker jag min man. Han vill att jag ska göra det. Det har han varit väldigt tydlig med. Även om han själv är för trött gör han det skönt för mig. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
Svar på tråden Orgasmen, eller vägen fram till den?