• Anonym (Vad)

    Vad är meningen med en så kallad man ifall man som kvinna jobbar och kan betala utgifter själv?

    Vad är meningen med en så kallad man ifall man som kvinna jobbar och kan betala alla utgifter själv?

    Syftar på numer delad ekonomi samhället.(mannen förlorar sin manlighet)

    Förr i tiden jobbade mannen och kvinnan var hemma. 

  • Svar på tråden Vad är meningen med en så kallad man ifall man som kvinna jobbar och kan betala utgifter själv?
  • EpicF

    Många kvinnor ser mannen som någon de älskar och vill dela sitt liv med, inte en plånbok fyllt med pengar. 

    Förstår faktiskt inte helt vad du vill med tråden eller vad din poäng är....

  • Anonym (JB)

    TS, jag förstår inte. Undrar du varför jag personligen vill leva med en man trots att jag tjänar mina egna pengar? Eller menar du att alla män lika gärna kan utrotas? Eller syftar du på att du känner dig omanlig och utrotningshotad?

  • Anonym (Hin håle)

    Han skulle kubba lära dig skriva på korrekt svenska. 

  • Anonym (M2)
    Anonym (Hin håle) skrev 2024-04-27 23:37:35 följande:

    Han skulle kubba lära dig skriva på korrekt svenska. 


    Och lära dig att inte kasta sten i glashus....
  • Anonym (X)
    Anonym (M2) skrev 2024-04-27 23:57:28 följande:
    Och lära dig att inte kasta sten i glashus....
    Ja, för att ta fel på två tangenter bredvid varandra är detsamma som att inte kunna skriva korrekt.
  • Anonym (Man)

    TS, Majoriteten av arbetande kvinnor är inte självständiga de blir försörjda av majoriteten av män som arbetar inom den privata sektorn och betalar skatt, majoriteten av kvinnor jobbar inom offentliga sektorn och får lön av de inbetalade skattepengarna. Så de kvinnor du pratar om är en minoritet.

  • Anonym (M)
    Anonym (Man) skrev 2024-05-03 10:53:52 följande:
    Vad är meningen med en så kallad man ifall man som kvinna jobbar och kan betala utgifter själv?

    TS, Majoriteten av arbetande kvinnor är inte självständiga de blir försörjda av majoriteten av män som arbetar inom den privata sektorn och betalar skatt, majoriteten av kvinnor jobbar inom offentliga sektorn och får lön av de inbetalade skattepengarna. Så de kvinnor du pratar om är en minoritet.


    Och de privatas lön kommer också från skatter om de inte tackar nej till alla kunder som arbetar offentligt. Eller en entreprenör som tar jobb med offentlig uppdragsgivare. Då blir ju alla anställda där försörjda av skattepengar

    att arbeta för pengar är inte att bli försörjd
  • Anonym (happy)
    Anonym (Vad) skrev 2024-04-27 15:53:55 följande:
    Vad är meningen med en så kallad man ifall man som kvinna jobbar och kan betala utgifter själv? Vad är meningen med en så kallad man ifall man som kvinna jobbar och kan betala alla utgifter själv?

    Syftar på numer delad ekonomi samhället.(mannen förlorar sin manlighet)

    Förr i tiden jobbade mannen och kvinnan var hemma. 
    Om du inte ser meningen med en man så behöver du inte skaffa någon. Det är helt frivilligt. 

    Tror inte någon man vill ha dig om ditt enda mål är att han ska betala dina utgifter. 

    Min man är mer än bara ett ekonomiskt tillskott. 
  • Anonym (happy)
    Anonym (Man) skrev 2024-05-03 10:53:52 följande:

    TS, Majoriteten av arbetande kvinnor är inte självständiga de blir försörjda av majoriteten av män som arbetar inom den privata sektorn och betalar skatt, majoriteten av kvinnor jobbar inom offentliga sektorn och får lön av de inbetalade skattepengarna. Så de kvinnor du pratar om är en minoritet.


    Och de som jobbar inom den privata sektorn blir försörjda av de som köper varorna och tjänsterna de säljer. Ingen större skillnad.

    Någonstans kommer pengarna ifrån! Kanske från en kvinna som köper dina varor? 
  • Agda90

    Att älska sin partner och vilja bygga ett liv med den personen har inget att göra med att han ska försörja mig. Jag och min man är ett team. Att han städar en dagen och jag lagar mat andra dagen har inget att göra med hur manlig han är eller hur kvinnlig jag är. 

  • Anonym (Hin håle)
    Anonym (M2) skrev 2024-04-27 23:57:28 följande:
    Och lära dig att inte kasta sten i glashus....
    Ja där fick du till det, eller var det jag som fick till det. Oklart. 
    Dock har jag en fru, en alldeles lysande sådan,.som kan lära mig det och behöver inte den hypotetiska man som TS dividerar om för att lära mig allt om glashus och stenkastning. 
  • Anonym (Old)

    Vilken märklig trådstart. Tycker det är en sorglig påminnelse om att Familjeliv har förändrats och inte längre är ett forum för oss som älskar att umgås med familjen, med föräldrar, syskon, barn, vuxna barn, barnbarn.

  • Anonym (L)

    Naiviteten svämmar över märker jag. Klart att pengar spelar roll när man dejtar eller väljer att leva ihop. Samhället har aldrig varit så pengafixerat och ytligt som det är idag.  

  • Anonym (Pappa)
    Anonym (Gold digger) skrev 2024-04-27 15:55:08 följande:

    De flesta kvinnor ser inte mannen som en börs som ska försörja dem....


    Kanske inte i Sverige men globalt sett så är det fortfarande så. 
  • Anonym (Pappa)

    Kärlek, bilda familj och ge barnen den bästa uppväxten är några skäl att ha en partner.

    Sen är det fortfarande ekonomiskt fördelaktigt att bo ihop. Man får lägre ränta hos banken. Det är billigare att bo två i en trea eller fyra än två i varsin etta eller tvåa. Man spar flera tusenlappar i månaden genom att bo ihop med någon med liknande inkomst. 

  • Anonym (GA)
    Anonym (Pappa) skrev 2024-05-04 09:09:28 följande:
    Kanske inte i Sverige men globalt sett så är det fortfarande så. 
    Ja, tyvärr, eftersom de lever kvar i gamla könsroller. 
  • GGN
    Anonym (Vad) skrev 2024-04-27 15:53:55 följande:
    Vad är meningen med en så kallad man ifall man som kvinna jobbar och kan betala utgifter själv? Vad är meningen med en så kallad man ifall man som kvinna jobbar och kan betala alla utgifter själv?

    Syftar på numer delad ekonomi samhället.(mannen förlorar sin manlighet)

    Förr i tiden jobbade mannen och kvinnan var hemma. 
    Vad är meningen med en så kallad kvinna ifall man som man kan ta hand om hela hushållet själv?
Svar på tråden Vad är meningen med en så kallad man ifall man som kvinna jobbar och kan betala utgifter själv?