• Tecum

    Män har aldrig stått lägre i kurs

    Intressant artikel i AB

    "Selma Brodrejs
     bok ?Testosteron? är ett försök att i tio essäer närma sig mannen 2024 på riktigt. Vem är han? Vad vill han? Och framför allt: Vad har den unge mannen för kapital kvar på 2020-talet? Ja, våld till exempel. Temat om den fysiskt hotfulla manligheten är ett av bokens bärande, Selma Brodrej varvar populärkulturella spaningar med nedslag i sin egen fascination för den våldsamme mannen.


    Men hennes ärende är också ett annat: Att omförhandla den etablerade idén att mannen är självklart överordnad kvinnan på 2020-talet. Hon ifrågasätter feminister som hävdar könsmaktsordningen utan att faktiskt se dagens sanning i vitögat: Män har aldrig stått lägre i kurs. Av de egenskaper samhället efterfrågar är mer eller mindre alla kvinnligt kodade. Född 1996 tillhör Selma Brodrej en generation kvinnor som fått sänka sina kvalitetskrav på det motsatta könet eftersom det helt enkelt finns ett statistiskt glapp mellan dagens 25-åriga universitetsutbildade tjejer och de jämnåriga männen som blivit kvar i småstaden, utan någon av de klassiska manliga dygderna att falla tillbaka på. Mannen har hamnat på undantag, han har blivit tyst och stum.


     


    När poddare och krönikörer drar en lans för de överblivna kvinnorna på dagens äktenskapsmarknad frågar sig Selma Brodrej vem som tycker synd om killarna som aldrig ens får ligga. Hon träffar J, på ytan en typisk incel, men som inte röstar högerextremt eller hatar kvinnor. Han vet bara inte hur han ska närma sig dem, när det enda han har att erbjuda är en rad neuropsykiatriska diagnoser."

  • Svar på tråden Män har aldrig stått lägre i kurs
  • ClumsySmurf
    Anonym (Svett) skrev 2024-05-03 20:09:34 följande:
    Du är bara för mycket, det är inte ens jag som skrivit det. Jag fattar att du avser mig (via ditt sedvanliga passivt aggressiva manér) Du anklagar mig alltså för att skriva hatbloggar, för i helvete det är det absolut sista jag skulle få för mig att göra. Jag är mer av en direkt-konfrontation typ av människa.

    gå och dra något gammalt över dig, skitstövel.
    Jag funderar på att länka till inlägget där trollet skrev sitt namn och ort, blir det bra?

  • ClumsySmurf
    KrilleCool79 skrev 2024-05-03 22:03:07 följande:
    Så du vill outa en person som skriver sanningen om incels? Det gör ju liksom att man förstår automatiskt var du står i frågan.
    du verkar gilla personen forumvärd skriver om, det gör ju liksom att man förstår automatiskt var du står i frågan.
    Forumvärd skrev 2023-11-30 13:29:54 följande:
    Hej!
    Det bästa är att uthängda medlemmar anmäler själva så polisen får en mera detaljerad information kring detta och hur många som är drabbade. 
    Vi kommer självfallet vara behjälpliga med den information vi har om det är så att polisen efterfrågar den. 
    Jag ska kolla vad mer vi kan göra från vårt håll.
    Men som sagt polisanmäl.
    Är det någon som känner att detta är obehaglig, vilket det absolut kan vara, och vill prata och bolla om detta inboxa det här nicket.
    /admin
  • ClumsySmurf
    Forumvärd skrev 2023-11-30 13:29:54 följande:
    Anonym (Ew) skrev 2023-11-30 13:15:26 följande:

    Då denna tråd är det närmsta kontaktväg som finns hoppas jag verkligen att ni polisanmäler forumet som länkades i en nyss borttagen tråd. Vidriga hot mot FL och en hel del  uthängda användare.


    Hej!
    Det bästa är att uthängda medlemmar anmäler själva så polisen får en mera detaljerad information kring detta och hur många som är drabbade. 
    Vi kommer självfallet vara behjälpliga med den information vi har om det är så att polisen efterfrågar den. 
    Jag ska kolla vad mer vi kan göra från vårt håll.
    Men som sagt polisanmäl.
    Är det någon som känner att detta är obehaglig, vilket det absolut kan vara, och vill prata och bolla om detta inboxa det här nicket.
    /admin
  • Anonym (Cikada)
    ClumsySmurf skrev 2024-05-03 08:30:25 följande:
    Hatbloggaren har ju börjat blogga som feminist med blått hår så det kan ju stämma men det går inte att säga säkert om det är sur kvinna som surar eller om det är en sur man som trollar.
    Skojar du med att man inte fattar att det är samma snubbe? 
  • ClumsySmurf
    Anonym (Cikada) skrev 2024-05-03 22:21:49 följande:
    Skojar du med att man inte fattar att det är samma snubbe? 
    jag visste inte när jag skrev inlägget, hade knappt kollat bloggen, som är väldigt lik fultolkaren
    någon med dubbelkonto i tråden
    Anonym (Buhuu..) skrev 2024-05-02 15:11:03 följande:

    Buhuu... Cry me a river! Ännu en tråd om hur synd det är om ofrivilligt ensamma män. När ska män börja ta ansvar över sina egna liv och relationer och sluta inbilla sig att kvinnorna ska komma och knacka på deras dörrar?


    Jag ser att

     en 42-årig incel på FL klagar över att alltid bli friendzonad av kvinnor. Ni ger alldeles för snälla svar till denne patetiske "cry-me-a-river" offerkofta till patraskman. Jag trodde vi hade kommit överens om att ni ska mobba och håna sådana här ursäkter till män. Sätt igång och mobba nu, så kanske ni får ekonomisk kompensation av oss.

    theentangler.blogspot.com/2024/04/jag-ser-att.html
    Anonym (Föryngring) skrev 2023-06-02 15:34:47 följande:
    Ja, ni, det kvinnliga mobbargänget på FL.Även om jag skulle beskriva för dig vad jag menar skulle du säkerligen komma med ett svar avsett att trycka ner mig ytterligare.Jag kan hur ni funkar vid det här laget. Därför lägger jag den på is.
    Meddelande från den tidigare bloggaren här.
    Meddelande från den tidigare bloggaren här.

     Jag har blivit ombedd att lämna ett meddelande från han som hade denna blogg innan. Han anser att han under sina flera konton på FL blivit mobbad och psykiskt misshandlad och han har därför anmält forumet Familjeliv.se till polisen, då han anser att det är ett olämpligt forum ur flera aspekter. Han anser också att ni som är "skyldiga" till detta ska be honom om ursäkt för allt han påstår sig ha fått utstå på FL


    Vi på FL skrattar dock bara åt detta och tycker att han verkligen har förtjänat den mobbning han ansett sig vara utsatt för. Kan säga som så att ni på FL har mig att tacka för att den här personen är oskadliggjord och att han inte ens kommer att försöka regga sig på FL igen. Ni kan se mig som lite av en hjälte. Jag har hela mitt liv tagit fighten mot samhällets bottenskrap som denna patetiska "cry-me-a-river" offerkofta och ursäkt till "man" tillhör och jag kommer fortsätta ta kampen mot idioter av hans sort.


    theentangler.blogspot.com/2024/04/meddelande-fran-den-tidigare-bloggaren.html

    Patetiska föryngrinsförsök hos män.

    Det var ju något som den tidigare bloggaren här gjorde en stor grej av på FL, detta med försök till föryngring. Och han blev kränkt och sårad när hans tankar kring det inte föll i god jord. Ja, vad hade han förväntat sig? Vill han gå omkring och se ut som en pojkspoling när han är 40+ är det ju givetvis folk som har åsikter om det. Var och en gör väl som de vill, men han måste ju själv fatta hur jävla patetiskt och tragiskt det framstår som.

    theentangler.blogspot.com/2024/05/patetiska-foryngrinsforsok-hos-man.html
    Anonym (Svett) skrev 2024-05-03 20:09:34 följande:
    Du är bara för mycket, det är inte ens jag som skrivit det. Jag fattar att du avser mig (via ditt sedvanliga passivt aggressiva manér) Du anklagar mig alltså för att skriva hatbloggar, för i helvete det är det absolut sista jag skulle få för mig att göra. Jag är mer av en direkt-konfrontation typ av människa.

    gå och dra något gammalt över dig, skitstövel.
    Thinking Facerolling-on-the-floor-laughing.gif
     
    Familjelivs största skvallerkärring, Clumsysmurf/ Klantsmurfen

     Här har vi ännu en av forumet Familjelivs gullegrisar, Clumsysmurf, som förekommit under olika snarlika nick, som bl.a. tidigare Klantsmurfen.


    För närvarande är jag osäker på om personen bakom nicket Clumsysmurf är man eller kvinna. Hen har en användare på Flashback som heter Kvarolin, och brukar under dubbelanonymitet på Familjelivs forum kalla sig "Karalina" eller något liknande, vilket kan få en att ana ett kvinnonamn av typen Karolina eller liknande.


    Clumsysmurf är således en av veteranerna på forumet och säger sig vara emot feminism, men försvarar ändå det bittra och elaka kvinnogänget som dominerar forumet och tillochmed anmäler inlägg som hen tror att dessa kan känna sig kränkta och förargade av. På Flashback, i en tråd om Familjeliv och spekulationer i vad för folk som hänger där. skrev en person att "Familjeliv är forumet för män som önskar att de vore kvinnor", vilket kan sägas om både Clumsysmurf (om det nu är en man), Enanonumius och Freddie K. De sistnämnda försöker vara det elaka kvinnogänget till lags, antagligen i någon sorts förhoppning om att få ligga med någon av dem.


    Clumsysmurf är också forumets skvallerkärring nr 1 som är snar att vara admin och moderatorer till lags, precis som Nihka. Utan att här gå in på vad det rör sig om, kan jag dock säga att Clumsysmurf/ Klantsmurfen nu har skitit i det blå skåpet genom att skvallra om sådant han borde hålla tassarna borta ifrån. Därför hamnar allt rampljus nu på Clumsysmurf och han/ hen kanske bör vara mer försiktig med vilkas inlägg han anmäler i fortsättningen.


    ClumsySmurf skrev 2023-10-05 20:37:31 följande:
     
    en av de som försvann hade länkat till sin 'blogg' i sidfoten
    vad kallar du det markerade?
    Charlotte Evert

    Denna träskpadda är admin för sajten/ diskussionsforumet Familjeliv.se , som hon styr med järnhand. Skriver man minsta lilla som kan råka reta upp eller förarga någon medlem eller admin själv (det behöver inte röra sig om personpåhopp utan endast att man säger sin åsikt eller sina tankar) så får man en varning och blir avstängd från forumet 1 dag - 1 vecka.  Efter ett antal varningar blir man avstängd permanent. Som du säkert kan förstå varnars även alla som inte skriver politiskt korrekt, då Familjeliv.se är ett utpräglat forum för vänstermänniskor, feminister, sossar, miljömuppar och Liberaler / centerpartister. Ska du tycka något som går emot PK (av svenska etablissemanget godkända åsikter och tankar) får du uttrycka dig väldigt försiktigt. Det är ofta omöjligt att hålla balansgången och veta vad man får och inte får skriva på detta diskussionsforum.


    Ofta händer det att medlemmar får varningar utan att inlägget det hänvisas till har innehållit någon form av personpåhopp, kränkning eller otrevligt bemötande. Det räcker alltså med att en person subjektivt blir förargad på något någon har skrivit, så tas inlägget bort och den som skrev det får en varning.


    Vi har inte många diskussionsforum i Sverige där man kan diskutera allt mellan himmel och jord. Det enda alternativet tycks vara Flashback, där ordet är helt (nåja) fritt och alla åsikter tillåts.


    Som jag personligen ser det ska det vara lite hetta i debatten och om man inte ens får kalla någon "idiot" för att man tycker att personen är det, så är yttrandefriheten inte mycket värd. Det ska vara lite hårda ord ibland (inte hela tiden) och pajkastning när det hettar till. Det gör debatten så mycket mer underhållande och människans personlighet kommer fram mer om denne tillåts uttrycka sig mer fritt och inte så hämmat och försiktigt.


    Denna Charlotte Evert har förargat många människor med sina borttagningar av inlägg utan förklaring och sina varningar och avstängningar av folk  som inte tycker och tänker "rätt".


    Nu har hon tydligen också skaffat skyddad adress. Tänkte med mitt team göra en påhälsning hos henne och över en kopp kaffe diskutera yttrandefriheten på Familjeliv.s, men hon är tydligen för feg för att våga stå för vad hon gör. Det skulle jag också vara om jag var hon. För vi vet ju alla att karman slår tillbaka när den elaka minst anar det.

    bildkallan.n.nu/blogg
    www.familjeliv.se/forum/thread/82418466-vad-ar-avtandande-hos-kvinnor/1/nick/82420806


     


  • Anonym (Svett)
    ClumsySmurf skrev 2024-05-03 23:28:08 följande:
    jag visste inte när jag skrev inlägget, hade knappt kollat bloggen, som är väldigt lik fultolkaren
    någon med dubbelkonto i tråden
    Anonym (Buhuu..) skrev 2024-05-02 15:11:03 följande:

    Buhuu... Cry me a river! Ännu en tråd om hur synd det är om ofrivilligt ensamma män. När ska män börja ta ansvar över sina egna liv och relationer och sluta inbilla sig att kvinnorna ska komma och knacka på deras dörrar?


    Anonym (Föryngring) skrev 2023-06-02 15:34:47 följande:
    Ja, ni, det kvinnliga mobbargänget på FL.Även om jag skulle beskriva för dig vad jag menar skulle du säkerligen komma med ett svar avsett att trycka ner mig ytterligare.Jag kan hur ni funkar vid det här laget. Därför lägger jag den på is.
    Anonym (Svett) skrev 2024-05-03 20:09:34 följande:
    Du är bara för mycket, det är inte ens jag som skrivit det. Jag fattar att du avser mig (via ditt sedvanliga passivt aggressiva manér) Du anklagar mig alltså för att skriva hatbloggar, för i helvete det är det absolut sista jag skulle få för mig att göra. Jag är mer av en direkt-konfrontation typ av människa.

    gå och dra något gammalt över dig, skitstövel.
    // Thinking Facerolling-on-the-floor-laughing.gif
     
    ClumsySmurf skrev 2023-10-05 20:37:31 följande:
     
    en av de som försvann hade länkat till sin 'blogg' i sidfoten
    vad kallar du det markerade?
    Jag skiter i vad du tror om mig, gör vad fan du vill, häng ut hatbloggaren om du vill, det berör inte mig. Du är otäck däremot, ett riktigt creep.
  • Anonym (Svett)
    KrilleCool79 skrev 2024-05-03 22:03:07 följande:
    Så du vill outa en person som skriver sanningen om incels? Det gör ju liksom att man förstår automatiskt var du står i frågan.
    Ja, ställningen smurfen har är ganska tydlig. Varenda incelteori jag sett så finns denne där och via otaliga gish-galopper och spammande utan egentlig förklaring så dränker hen konversationen. Hela raseriutbrottet med en jävla massa spammande började när jag noterade att denne blandar ihop kvinnor och feminister.

    sen så tror denne kanske att jag är en kvinna med blått hår och för en hatblogg, eller så låtsas hen bara för att sprida hat. Jag tror faktiskt att hen låtsas för att det finns liksom inget annat att komma med. Det är väl det, eller spamming, eller en kombo.

    Jag har fan ingen hatblogg, har sett att den funnits tidigare med uthängning av medlemmar men valt att inte klicka på den av respekt för andras anonymitet, oavsett hur mycket vissa medlemmar irriterar mig. 
  • Anonym (Svett)

    Nu börjar det faktiskt gå upp ett ljus över vem smurfen egentligen är. Så lurigt. Antar att en hatbloggare är en jävligt passivt aggressiv jävel, "blått hår" "troll" och allt. Fan vad toxiskt. Den sista sjuka jäveln är inte född alltså.

  • Anonym (Svett)
    Anonym (Svett) skrev 2024-05-04 01:23:15 följande:

    Nu börjar det faktiskt gå upp ett ljus över vem smurfen egentligen är. Så lurigt. Antar att en hatbloggare är en jävligt passivt aggressiv jävel, "blått hår" "troll" och allt. Fan vad toxiskt. Den sista sjuka jäveln är inte född alltså.


    Plus "gammal forumvärd"
  • Anonym (Cikada)
    KrilleCool79 skrev 2024-05-03 22:03:07 följande:
    Så du vill outa en person som skriver sanningen om incels? Det gör ju liksom att man förstår automatiskt var du står i frågan.
    Vad är sanningen om incels?
    Vilka sidor finns det?
  • Moderator

    Tråden stängs tillfälligt så vi kan gå igenom den.

    /admin

Svar på tråden Män har aldrig stått lägre i kurs